Toon posts:

hallo, ik heb een netwerkprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerkkaart doet het niet meer. Hij heeft het altijd gedaan en nou niet meer. Oppeens viel het rode knipper lampje uit en heeft hij nooit meer wat gedaan. Toen heb ik hem in een andere computer gestopt en deed hij het weer wel??? Waarom wil hij het niet meer doen, xp opnieuw geinstalleerd met volledige format c: maar nog steeds krijg ik de foutmelding dat de netwerkkabel niet ingeplugd is(en die is wel ingeplugd geloof me!). Dus nou denk ik dat ik maar een nieuwe ga kopen waarom weet ik niet maar de techniek heeft me machteloos gemaakt. :'(

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je al een ander slot op je mobo geprobeerd
offtopic:
overigens je topic start deed me denken aan andre van duin met

hallo ik ben een klant

Verwijderd

Topicstarter
als ik een floppy heb gevonden ga ik maar een nieuw aopen biosje erop zetten ik weet het anders ook niet meer hoor... Oh ja het is een realtek netwerkkaart waar niks mis mee is en een aopen mobo best wel oud want zit geen netwerk op, tot 1.2 ghz.

trailblazer: ja

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 20:18 ]

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 12:20

E-Rick

I love it :7

Heb je je netwerkkaart getest in een ander systeem dan??nevermind |:(

[ Voor 16% gewijzigd door E-Rick op 11-06-2004 20:21 ]

Choose life

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:14:
... Dus nou denk ik dat ik maar een nieuwe ga kopen waarom weet ik niet maar de techniek heeft me machteloos gemaakt. :'(
Beetje onbenullige conclusie; vin je dat nou zelf ook nie?
De netwerk kaart doet 't niet in de ene PC maar wel in de andere PC. Daarmee bewijs je dus dat er met die netwerkkaart niks mis is. En toch ga je een nieuwe kopen? 8)7
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 20:18:
... aopen mobo best wel oud...
En hoe groot zou de kans zijn dat je mobo gewoon stuk is? :Z

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al een nieuwe driver geprobeerd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 14:54

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Andere kabel? Ander kant van de kabel bekeken?

Volgens mij betekent het feit dat ie het in een andere PC wel doet, dat er niet zo veel mis kan zijn met de NIC.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Microkid schreef op 11 juni 2004 @ 23:58:
Al een nieuwe driver geprobeerd?
Met de huidige driver deed hij het eerst ook gewoon dus het lijkt me dat het daar niet aan ligt he...

Zoals al gezegd lijkt het mij ook dat er gewoon iets stuk is op 't moederbord, iets minuscuuls in de chipset ofzo... domme opmerking...

[edit]
Ja hij installeert en werkt wel goed dus het ligt niet aan 't moederbord; dan deed ie helemaal niets. Als hij goed installeert is de fysieke communicatie met de netwerkkaart in orde. Brakke netwerkkabel dus. Als je hem wat beweegt bij het stekkertje enzo heb je grote kans dat windows ineens zegt: heej een kabel!

[ Voor 37% gewijzigd door Bergen op 12-06-2004 02:26 ]

Verwijderd

serieus, bekijk die kabel tóch eens wat beter. Niet ergens een knikje in de kabel waardoor hij goed lijkt, maar ondertussen gewoon gebroken is? Draadvolgorde wel goed? Volgorde fout wil nogal eens voor problemen zorgen (maximaal 10mbit, of helemaal niks). Andere kant wel goed?

Ik néém aan dat je een hub/switch gebruikt. Gaan op dat apparaat wel Link lampjes branden bij die kabel? Andere poort op de switch proberen?

Verwijderd

Topicstarter
YEAH! hij doet het weer! Ja, het lag inderdaad aan de kabel. Nou denk je natuurlijk ja had dat dan meteen geprobeerd maar dat heb ik ook gedaan alleen kwam ik er pas later achter dat de ene kabel een cross-over kabel is en de andere denk ik ook. Waarom was ik dan overtuigd dat het niet aan de kabel kon liggen? Ik heb een paar weken eerder mijn E-tech router vervangen door een SMC router. De E-tech werkte wel met een cross-over kabel en de SMC blijkbaar niet.

Bedankt voor alle reacties en goede hulp!

THX!
Pagina: 1