[W2K] Windows blokkeert C-schijf

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:16

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik zat vandaag eventjes lekker met mijn gpedit.msc te spelen en zag ergens een optie op C: te blokkeren in Deze Computer ofzo. Ik heb dat eventjes uitgeprobeerd, maar nu komt het leukste: Niet ik heb de rechten meer om in C: te komen (ook via de promt lukt het niet), maar Windows mag blijkbaar ook niet meer toegang krijgen tot de C-schijf ofzo.

Gevolg: Swapfile kan niet groter worden en Windows wordt instabiel omdat er te weinig ruimte op C is (0 mb zegt ie omdat hij geen toegang heeft, en kan uitlezen).

Resultaat. Steeds maar errors van runtime-error- tot geheugenfouten .

Ik weet het het was een domme actie maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan omzetten en waar dit in het register kan staan deze instelling?
Zelf Veilige modus blokt gewoonweg maar mijn C-station :? :? :?

Iemand ideeen om dit probleem te verhelpen, zodat deze ICT-er weer aan het werk kan? :Y) :Y) :Y) :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 11-06-2004 19:51 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je kunt dus ook niet meer weer gpedit.msc openen en de betreffende policy ongedaan maken..?

Hier stond een dode link.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
jawel, maar ik vind die policy opeens echt neit meer of ik ben errug scheel. heb nl. nog een hoop instellingen erin gedaan. heb bijna alles weer teruggezet maar die optie vind ik maar echt niet :?
Weet iemand een registersleutel waar dat kan? Ik kan die maar niet vinden....

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, je kan met de local policies vrij veel verzieken, zo zie je maar weer.
Probeer met een DOS bootflop (met desnoods NTFSDOS) te booten, en verwijder dan het bestand c:\windows\system32\grouppolicy\user\registry.pol. Dan zijn alle instellingen in je gpedit.msc tenminste weer uitgeveegd. Maar je zal ook je registry moeten schonen.

De bijbehorende registry keys zijn:

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoViewOnDrive en
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDrives

Deze moeten beide verwijderd worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Microkid op 11-06-2004 20:16 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
thnx.