Toon posts:

Welke kleuren printer a 500 tot 600 gulden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede kleurenprinter van 500 tot 600 gulden. Maar door het aanbod krijg ik een beetje last van informatiestress! Wie kan me vertellen welke printer het beste is in die klasse? Mijn voorkeur gaat uit naar HP of Epson! Ik heb wel verschillende recenties/ printertestjes gelezen, alleen deze zijn al weer een jaar oud! Mischien wet iemand een nieuwe printertest?

Alvast bedankt voor de reply!

Groetjes Gibbon

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Let op de prijzen van de cartridges.
HP is vreselijk duur net als bijvoorbeeld Lexmark. Beide kosten bijna nix in de aanschaf. Zoek eerst eens uit of er voor de printer merkloze cartridges te verkrijgen zijn: dit drukt de kosten enorm als je veel print. In computertotaal (of de consumentengids dat weet ik effe niet meer) is er onlangs de kwaliteit van de inkt getest. Toen bleek dat de dure inkt van HP wel veel langer mooi bleef. Leuk voor een foto maar voor een briefje maakt dat niet uit natuurlijk (we hebben het hier over de kwaliteit en duurzaamheid van de kleuren). Ook slim zijn de cartridges die per kleur te vervangen zijn.

Vraag in de winkel om printvoorbeelden om te kijken wat je met de printer kan. Over het algemeen worden er weinig kwalitatief slechte printers verkocht - VOLGENS MIJ -.

Ik hoop dat je hier een beetje wat aan hebt.
(Mijn eigen printer HP710 bevalt prima, tegenwoordig niet meer duur (ca. 350 geloof ik) Alleen heb ik wel de pest aan HP vanwege de manier waarop ze woekerwinsten op de inkt proberen te maken).

Succes...

IP

Verwijderd

Wat moet je met testen?
B.v. HVT test altijd HP printers op 1e plaats,
mogen ze n.l. blijfen staan op de redactie;)
Dit zijn geen vreemde of uitzonderlijke praktijken maar gebeurt overal.heb zelf Hardware bedrijfje 30% van de spullen staat hier gratis te draaien omdat de leverancier ze graag kwijt wil,goed lopende spulletjes moet ik eerst allemaal inkopen.dus bij elke test waar dan ook,en ieder advies ff wat zout meenemen.
btw epson = beter voor foto's HP= wat universeler+sterker.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dank jullie wel voor de tips, nu zelf toch maar op jacht naar de beste prijs/kwaliteit verhouding. Er komen wat mij betreft ff teveel types uit. Maar ja, je moet er toch een keer aan geloven als je vorige kapot is!

Bedankt!

Verwijderd

ik heb ook een helemooie kleur printer hij is blauw >:) jaha hij is BLAUW.
moet je ook doen je printer kleuren.
Heb trouwens HP dik over te spreken. Cartridges wel duur maar dan heb je ook wat

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 13:06
Cartridges wel duur maar dan heb je ook wat
Dat is inderdaad zo, je kan namelijk veel langer doen met een hp cartridge omdat deze niet zo veel inkt verspilt bij het schoonmaken van de printkop ofzow. Bij andere merken is dit veel meer! Ook moet je er rekening mee houden dat bij sommige merken de printkop niet bij elke cartridge wordt vernieuwd en dat je die na een bepaalde tijd er ook nog eens bij moet kopen. Bij hp zit de printkop op de cartridge.

Bij de weg, ik heb zelf een hp 950C en ben er zeer tevreden mee, snel, goede kwaliteit en niet eens zo gek duur.

Verwijderd

Moet je in een PC-winkel gaan werken, dan merk je dat de prijzen van HP niet zo gigantisch hoog zijn, inkoopprijs roelt :)

Verwijderd

Pak iets uit de HP 9xx-serie, je hebt de HP 930, 950, 970, 990.
Onderlinge verschillen zijn niet groot, ligt meestal aan het aantal pagina's per minuut, wat het verschil. De 970 heeft bijvoorbeeld een duplexunit, en print 1 pagina per minuut sneller dan de 950. In de praktijk merk je dat toch niet.
Ik verzorg de in- en de verkoop bij een reseller, en het verschil tussen inkoop- en verkoopprijs is heus zo hoog niet bij deze printers. Bruto wordt daar door de reseller maar enkele tientjes op verdiend. Daar moeten dan alle arbeidskosten en vervoerskosten vanaf. Op inktcartridges verdienen wij als reseller ongeveer 6 gulden bruto. De HP-inktcartridges zijn wel ongeveer 25% in prijs gestegen afgelopen jaar.
Natuurlijk kan je refills etc gebruiken ipv de originele cartridges. De ervaring is echter dat de printkoppen er sneller van kapot gaan, er sneller storingen optreden en HP moeilijk doet bij garantiegevallen.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb zelf een HP 840C (budget f300,-) en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van de printjes die hij maakt.

Ik heb een navulsetje voor kleur en zwart. kosten allebij 29 piek en je kan dan 2 keer navullen.

Pak je rust!

Verwijderd

HP900 series zijn gewoon hele goeie kwaliteit.. in jouw prijsklasse moet je zoeken naar de 950c of proberen de 970cxi op de kop te tikken.. HP printers uit 900 series zijn behoorlijk duur in aankoop. In tegenstelling tot de 600 series is de inkt echter goedkoper in het gebruik. Ze printen errug mooi, het verschil binnen 900 series is snelheid.. tot de 18ppm (sneller dan dure laserprinters!) van de 990cxi (900 piek)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 23:34
ik heb een epson stylus photo 870
kost 500 a 600 gulden ofzo

de originele cartridges kosten maar 40 gulden voor zowel kleur als zwart als ik ze bij een voordelige webshop haal, dan koop ik 2 zwart cartridges en 2 kleur en dat is inclusief verzendkosten. De kleurencartridge heeft geen 3 maar 5 kleuren zodat ie veel meer kleuren kan maken, hij print op 1440*720 dpi

ben er dus errug tevreden mee
Pagina: 1