Toon posts:

[WIN32] Hoe aan te pakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb voor school enige ervaring opgedaan met VB6 en ben geïnteresseerd geraakt in het programmeren. Ik ben van plan om een database te maken, die te beheren is met een proggie maar die ik ook op een webpagina kan laten zien.

Hoe moet ik dit aanpakken? Ik ben me er nog een beetje aan in het verdiepen en wil jullie dus vragen hoe jullie dit zouden aanpakken.

Om te beginnen, met welke taal zou ik dit kunnen doen? VB6 is niet de beste heb ik gehoord, moet ik dan denken aan Delphi oid?

kan ik dan een database die ik in delphi maak makkelijk op een webpagina laten zien?

Mocht ik onduidelijk zijn geweest (vast), dan hoor ik dat graag.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27
Je maakt een db niet met Delphi. Je gebruikt een DBMS zoals MySQL, Oracle of SQL server. Daar kun je zowel met bijvoorbeeld PHP voor webtoepassingen als Delphi voor rich cliënt toepassingen verbinding mee maken.

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Ik weet niet met wat voor soort db-systeem je wilt werken (SQL Server/MySQL o.i.d.) Maar je kunt het allemaal makkelijk met een scripttaal (dus ASP/PHP ofzo, niet Delphi/VB6) op een website douwen.

wat heeft dit trouwens met WIN32 te maken :?

[ Voor 14% gewijzigd door vogeltje op 11-06-2004 19:34 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
Lees eens iets over n-tier development. Hierdoor zal je bepaalde stukken code zowel in je windows app als in je web-app kunnen hergebruiken. (Ik denk aan de data-access layer).

Welke taal je kunt gebruiken; er zijn er vele: C#, VB.NET, Delphi.

Het voordeel van de eerste 2 is dat je hetzelfde 'framework' kunt gebruiken voor zowel win als web-applicaties. Echter, mispak je niet, want het verschil tussen win- en web development kan je best als redelijk verschillend beschouwen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het verschil tussen win en web based,

mijn bedoeling was eigenlijk eerst een programma te schrijven om een database te beheren (denk aan adresboek oid). nu wil ik dit eigenlijk ook wel op een webpage laten zien, en dat je kan zoeken in de database.

De database zelf moet ik dus met een DBMS opzetten, niet aan gedacht.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27
De database zelf moet ik dus met een DBMS opzetten, niet aan gedacht.
Waar dacht je dan wel aan? Dat lijkt me toch vrij logisch? Of wilde je in Delphi een eigen DBMS gaan maken?

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ja... zoals ik al zei, ik heb me er nog niet echt in verdiept en ben nog aan het oriënteren ;)
Pagina: 1