Toon posts:

notebook voor internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een notebook met als doel :

Internetten zowel mobiel (gprs) als op locatie (adsl en isdn)
en dan met name telebankier/beleggings-sites.
Het ontvangen en versturen van email.
Niet echt spannend dus.

Na alles wat ik op tweakers.net / GOT en ander pagina's gelezen heb
wil ik in ieder geval :

Een centrino notebook (lange accu tijd)
een 15" xga 1024x768 scherm (is vergelijkbaar met 17"crt op dezelfde resolutie?)
een tv out (om te kunnen internetten met als scherm een LCD televisie)
een PCMCIA slot voor gprs kaartje
Besturingssysteem Windows XP PRO

Echt een zware configuratie heb je hier niet voor nodig volgens mij.
Dus processor, intern geheugen, e.d. allemaal minimaal.
Heb geen zin meer geld uit te geven als nodig is.

Eventuele op- of aanmerkingen zijn zeer welkom

Eigenlijk zoek ik dus een goede prijs/kwaliteit verhoudings
centrino notebook voor het door mij beoogde doel.

Een notebook dat volgens mij wel voldoet en wat ik misschien wil kopen
is de HP Compaq NX5000 (DU303A) te koop bij www.pcsnel.nl
daar staan ook de specs.

Wat vinden jullie daarvan, is dat wat of is er voor ongeveer dat geld
wat beters te koop.
Waar op het www moet ik dan volgens jullie eens gaan kijken.

Alvast bedankt voor jullie interesse/reactie.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:17
Kijk eens in Duitsland, stukken goedkoper, scheelde mijzelf al 300 euro. Zeker centrino's, goed betaalbaar.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18

inXs

known as inXs

persoonlijk zou ik niet voor compaq of hp gaan eigenlijk, puur vanwege hoge prijzen en ik maak altijd problemen mee met die merken zodra je er ooit een ander besturingssysteem opgooit of wat dan ook..

superB

Verwijderd

Ik sluit me aan bij de stelling dat je beter geen HP of Compaq kan nemen. Al was het alleen al om het grote prijsverschil :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 510M[/rml], geweldige notebook, alles zit erop, en meer bedoeld voor portible gebruik, het is geen ultralite, maar wel relaxed werken ;). Ik sleep hem overal mee naartoe, om remote servers/switches etc in te stellen.

1188.81 EUR (incl. BTW) en dan heb je:

Processor
Intel® CentrinoTM Mobile Technology, Intel® Pentium® M Processor 1.50 GHz, Intel® PRO/ Wireless Network Connection 802.11b

Besturingssysteem
Microsoft® Windows® XP Home, Microsoft® Works 7.0

Geheugen
256MB DDR SDRAM/333MHz (1x256MB)

Monitor
15" TFT XGA LCD-beeldscherm (1024x768)

Harde schijf
40GB harde schijf

Optisch station
Modulaire 24x CD-RW/ 8x DVD Combo drive

Grafische kaart
64MB Graphics (shared)

Service
1 jaar garantie Collect And Return

Voor 1486.31 EUR (incl. BTW) -> 3 Jaar European Collect & Return Garantie :)

Alles zit erop, 1 pcmcia slot, modem, 100mbit netwerk, wifi etc etc.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

LED-Maniak schreef op 11 juni 2004 @ 19:27:
Kijk eens in Duitsland, stukken goedkoper, scheelde mijzelf al 300 euro. Zeker centrino's, goed betaalbaar.
Dan zit je echter wel aan een Duits toetsenbord. Dat kan natuurlijk op worden gelost met stikkers over de toetsen en Nederlandstalige toetsenbord indeling, maar charmant is anders (maar het is natuurlijk wel veel geld wat je uit spaart).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

the_shadow schreef op 11 juni 2004 @ 19:44:
[...]

Dan zit je echter wel aan een Duits toetsenbord. Dat kan natuurlijk op worden gelost met stikkers over de toetsen en Nederlandstalige toetsenbord indeling, maar charmant is anders (maar het is natuurlijk wel veel geld wat je uit spaart).
Bij de mediamarkt kun je voor €25 extra een nederlands toetsenbord krijgen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien is de nieuwe Alpha 3000 van Computerland iets? Zit een Centrino mobile in, en kost geloof ik rond de 900 euro. Staat alleen nog niet op de website bij ze, maar ze staan wel in hun meest recente folder.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Kijk eens naar de m2/m3 serie van Asus. Hij is al wat ouderwets, maar bij de MM in deuitsland hebben ze die inderdaad nog wel. Bij de MM in de Bijlmer zag ik de m2 laatst ook nog liggen. En Mycom verkoopt ze ook nog wel. En betaalbaar. Al ben ik fan van de s5/m5 serie ;)

ping 127.212.23.124

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Neem gewoon een simpele centrino configratie van asus/acer en kijk welk model je aanspreekt en met wat voor scherm. Regel zeker effe je security op de machiene voor je telebankieren etc vooral als je wireless gaat gebruiken.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ping 127.212.23.124

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Icey schreef op 11 juni 2004 @ 19:44:
[rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 510M[/rml], geweldige notebook, alles zit erop, en meer bedoeld voor portible gebruik, het is geen ultralite, maar wel relaxed werken ;). Ik sleep hem overal mee naartoe, om remote servers/switches etc in te stellen.
TS heeft o.a. als eis gprs internetten. Voor m'n directeur hebben we begin dit jaar een gprs-kaart aangeschaft en daarbij werd apart vermeld dat deze niet werkt met Dell... an dus de moeite waard zijn om even verder te kijken en de compatibiliteit van dergelijke kaartjes te testen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Icey
Speedpete schreef op 11 juni 2004 @ 21:23:
[...]

TS heeft o.a. als eis gprs internetten. Voor m'n directeur hebben we begin dit jaar een gprs-kaart aangeschaft en daarbij werd apart vermeld dat deze niet werkt met Dell... an dus de moeite waard zijn om even verder te kijken en de compatibiliteit van dergelijke kaartjes te testen.
vorige week een hele week gprs gebruikt, enkel via infrarood icm een telefoon, hoe het zit met pcmcia weet ik niet, maar het lijkt me logisch dat het moet werken, immers gebruikt dell dezelfde onderdelen als alle andere fabrikanten.

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
dell d505, zeer betrouwbaare laptop voor het door jou beoogde doel. Goed prijs en zeer stabiel. zie www.dell.nl

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Icey schreef op 11 juni 2004 @ 21:29:
[...]

vorige week een hele week gprs gebruikt, enkel via infrarood icm een telefoon, hoe het zit met pcmcia weet ik niet, maar het lijkt me logisch dat het moet werken, immers gebruikt dell dezelfde onderdelen als alle andere fabrikanten.
Dit probleem was alleen bij dells wanneer je een pcmcia kaart gebruikt voor gprs volgens mij stond het op de vodafone site ofzo.. Verder wil de topic starter ook tv out dus dan blijft er een klein groepje laptops over voor hem die standaard daarmee uitgerust zijn.

• Icey
_MaLa_ schreef op 11 juni 2004 @ 21:32:
[...]

Dit probleem was alleen bij dells wanneer je een pcmcia kaart gebruikt voor gprs volgens mij stond het op de vodafone site ofzo.. Verder wil de topic starter ook tv out dus dan blijft er een klein groepje laptops over voor hem die standaard daarmee uitgerust zijn.
Tv out heeft de 510m, als een van de weinige centrinos volgens mij. Die gprs ga ik eventjes uitzoeken, ben benieuwd omdat dell eigenlijk niks meer is dan hardware inkoper en asambleerder :P

http://accessories.us.del...ory_id=4011&page=external

Dell verkoopt gewoon pcmcia gprs adapters 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 11-06-2004 21:40 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik zie dat je ook via ISDN wilt internetten. Daarvoor zul je ook een PCMCIA kaart voor nodig, aangezien de modem die vaak in een laptop een 56k analoge modem is. Als je niet wilt switchen tussen de GPRS kaart of de ISDN kaart zul je dus een laptop nodig hebben met 2 PCMCIA. Ik weet trouwens niet of je ze er dan ook wel tegelijk in de laptop kan stoppen vanwege uitstekende delen.

Eventueel kun je misschien GPRS via een mobiele telefoon doen. Als de telefoon een infrarood poort heeft kun je dit hiermee doen, aangezien de meeste laptops wel een infrarood poort hebben (hoewel je daar ook goed op moet letten). Makkelijker is het om dit via Bluetooth te doen, maar dan heb je wel weer een kaart nodig in je laptop en moet je telefoon dit ondersteunen. Tegenwoordig kun je meestal Bluetooth in de laptop zelf laten inbouwen en heb je dus geen externe kaart nodig.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
bluetooth kan in D serie van dell ingebouwd worden meegeleverd voor 20 of 30 euro.

ik neem aan dat je niet tegelijk gprs en isdn wilt gebruiken dus die uitstekende delen zijn te overzien. je kan natuurlijk ook usb idsn modem nemen (als je isdn alleen thuis gebruikt).

Verwijderd

Topicstarter
Hee dat zijn al een hoop reacties zeg, (en gelukkig geen hangslot)
iedereen hartelijk dank daarvoor.

Even in het het kort mijn reactie op de reacties:

Er is weinig positiefs te melden over de Compaq die ik op het oog had zie ik.
Maar zover ik begrijp is dat meer een algemene afkeer van HP/Compaq als
specifiek dit notebook. Er is blijkbaar niemand op GOT die dit notebook heeft ?
Het enige nadeel vind ik een beetje (te) weinig geheugen (??)
Het is niet mijn bedoeling er een ander OS op te zetten
(compaq=niet teveel veranderen)
En wat betreft het grote prijs verschil dat valt toch ook wel mee (€1099)

Wat betreft de Dell 510M dat is inderdaad een alternatief waar ik ook wel wat in zag.
Alleen de Dell garantie van 3 jaar is met €350 beetje aan de hoge kant, en als je maar voor 1 jaar kiest lijkt het me ,indien nodig, erg moeilijk om een bedrijf als Dell er van te overtuigen dat er wettelijk gezien toch echt langer garantie op een notebook zit.
Dell zit namelijk lekker veilig achter de telefoon of hun website verscholen.

De Dell505 komt als je hem aankleedt tot de door mijn gewenste conf. een stuk hoger in prijs uit.

Bij Asus zie je volgens mij niet vaak windows XP PRO!! standaard geïnstalleerd.
En dat heb ik dus liever wel.

Wat betreft de internet verbinding:
Dat is dus inderdaad of of

Dus onderweg/mobiel via KPN gprs kaartje (easy connect card)
OF thuis/kantoor via ADSL en indien nodig als backup ISDN

Volgens de KPN site geven hun gprs kaartjes alleen problemen
met een Dell notebook als deze met windows NT werkt.
Met alle andere Windows besturings systemen zou er geen probleem moeten zijn.

GPRS is tocht de beste methode als het gaat om mobiel internet ??

MediaMarkt zit hier niet in de buurt en op die website staat ook niet echt veel.
En Duitsland heeft ook nogal wat praktische nadelen.

Volgens mij hebben de meeste centrino's toch tegenwoordig wel een tv-out.
Dit heeft niet echt de allerhoogste prioriteit maar het leek me wel leuk om
te kunnen internetten op zo'n groot tv-scherm (lcd of plasma)

Ik verwacht eigenlijk dat Centrino-1 notebooks op korte termijn nog wel
verder in prijs zullen zakken nu Centrino-2 er bijna is.
Zo rond die €1000 is toch geld zat voor een "Internet-notebook" dacht ik.
Wanneer verwachten jullie dat de prijzen verder zullen zakken ?

• Icey
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 12:06:

Volgens mij hebben de meeste centrino's toch tegenwoordig wel een tv-out.
Dit heeft niet echt de allerhoogste prioriteit maar het leek me wel leuk om
te kunnen internetten op zo'n groot tv-scherm (lcd of plasma)

Ik verwacht eigenlijk dat Centrino-1 notebooks op korte termijn nog wel
verder in prijs zullen zakken nu Centrino-2 er bijna is.
Zo rond die €1000 is toch geld zat voor een "Internet-notebook" dacht ik.
Wanneer verwachten jullie dat de prijzen verder zullen zakken ?
[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

Nadelen van het Centrino platform:

1) Op dit moment niet veel modellen met een goede grafische kaart
2) Geen TV-out in de meeste modellen
3) Geen floppy drive bij de meeste modellen (voor de mensen die een floppy drive noodzaak vinden is dit een nadeel, echter kan je dit oplossen door een USB floppy drive los te kopen)

Verder, een internet notebook kan je al hebben voor 800 euro, maar realiseer je wel dat jij een CENTRINO wilt, dat is geen basic internet geval, dat is een machine die 2x zo lang op zijn accu doet, even snel is als een p4 2,6 etc etc...
Pagina: 1