Vlak voor verhuizing: Kabel of ADSL nemen?

Pagina: 1
Acties:

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Iemand kwam bij mij met de volgende vraag: hij heeft net een nieuwe pc en wil heel graag snel internet (kabel of ADSL dus). Nu bestaat er een kans dat hij binnenkort gaat verhuizen (binnen enkele maanden) maar omdat dat niet zeker is wil hij niet wachten met het nemen van kabel of adsl.

Nu is de vraag, wat kan je beter nemen als je weet dat je het hele zaakje weer gaat verhuizen: ADSL (Xs4all bij KPN of kabel (bij Chello)?

Hij heeft notabene ook nog geen vaste telefoonlijn maar die moet er ook komen dus dat is verder geen punt.

Ik weet dat als je de KPN tijdig informeert dat de verhuizing vrij soepel gaat, van Chello weet ik dit echter niet. En is het eigenlijk wel waar dat KPN snel het hele zaakje verhuist...

Eigenlijk ben ik gewoon opzoek naar mensen die hier ervaring mee hebben, want wat de KPN en UPC ook beloven, ze komen het toch nooit na...

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
was laatst een topic over... ik zal eens voor je kijken...

die gozer ging iig voor 7 maanden ergens wonen!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Gewoon wachten met je kabel / adsl verbinding. Dan weet je ZEKER dat het goed gaat! :9

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou zelf voor ADSL kiezen.
Dat is inmiddels bijna overal wel leverbaar, zodoende kun je bij jezelfde provider blijven. Vaak moet je wel een bepaald bedrag betalen voor verhuizing binnen het eerste jaar.
Met de kabel heb je vaak als nadeel dat je, als je in een andere gemeente terecht komt, misschien niet dezelfde kabelleverancier hebt. Ik heb hier in Heerde bijv. Chello, maar in Zwolle zit Essent, dus @Home internet. Die zullen abonnementen niet van elkaar overnemen denk ik zo.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

Arno

PF5A

De meeste ADSL aanbieders (Demon iig zeker) verlangen dat je het eerste jaar op hetzelfde adres blijft wonen vanwege de kosten die ze maken om je aan te sluiten.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• xtr3me
  • Niet online
xtr3me schreef op 11 juni 2004 @ 19:11:
was laatst een topic over... ik zal eens voor je kijken...

die gozer ging iig voor 7 maanden ergens wonen!
kan et helaas zo effe niet meer vinden... maybe dat iemand anders dat topic nog herindert... volgens mij in de SG!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

kpn adsl kan je gewoon soepel verhuizen, zolang je het maar 3 weken vantevoren aangeeft. Dat mag gewoon binnen het jaar, je betaalt alleen ongeveer 45 euro verhuiskosten voor de telefoonlijn en adsl (dit kan niet los verhuisd worden!).

Het gaat uiteraard weleens (goed) fout, zoals er altijd wel ergens dingen fout gaan bij extreem grote aantallen, maar over het algemeen gaat verhuizen van kpn adsl behoorlijk soepel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Hij woont in Amsterdam en blijft daar sowieso wonen, dus het probleem van de verschillende kabel leveranciers is er niet...

En helaas proller, deze man is zo eigenwijs, dat wil je niet weten...het moet het gewoon nu hebben...pffff raar maar waar

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:58
Ik ben laasts (begin februari) ook verhuisd.
Wij hebben ADSL via KPN. Als je je verhuizing gewoon tijdig doorgeeft is er niks aan de hand, en komt alles goed (volgens mij 3 weken van te voren doorgeven, moet je maar ff zoeken op de site van je provider/KPN)
Wij zouden zaterdag verhuizen, en vrijdagmiddag was de telefoonlijn omgezet,en konden we in het nieuwe huis via ons oude, vertrouwde nummer weer bellen en Internetten.

• Croga
  • Laatst online: 16:40

Croga

The Unreasonable Man

JvS schreef op 11 juni 2004 @ 19:21:
maar over het algemeen gaat verhuizen van kpn adsl behoorlijk soepel.
Dan is er in de afgelopen 2 jaar veel veranderd....

Na mijn verhuizing heb ik 3 maanden zonder ADSL gezeten omdat Planet Internet dacht dat ik van Helmond naar Den Haag verhuisde, terwijl het precies andersom was....

Een KPN medewerker die probeerde het voor mij op te lossen wist mij te vertellen dat ongeveer 60% van de verhuizingen fout ging. Zoals al gezegd: Dat is 2 jaar geleden, en mischien is er iets veranderd. Een vriend die eind vorig jaar verhuisde had echter nagenoeg hetzelfde probleem. Het is dus zeker nog niet zo soepel als men beweert....

Het voordeel van Kabel is dat als je buiten het dekkingsgebied verhuist, je het abonnement meteen kunt opzeggen, en dus zonder meer zeker bent van een "soepele" verhuizing, aangezien je op het nieuwe adres gewoon een nieuwe aansluiting laat aanleggen....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Croga schreef op 11 juni 2004 @ 19:40:
[...]

Na mijn verhuizing heb ik 3 maanden zonder ADSL gezeten omdat Planet Internet dacht dat ik van Helmond naar Den Haag verhuisde, terwijl het precies andersom was....
Dat kan nu nog steeds gebeuren, maar is incidenteel
Een KPN medewerker die probeerde het voor mij op te lossen wist mij te vertellen dat ongeveer 60% van de verhuizingen fout ging. Zoals al gezegd: Dat is 2 jaar geleden, en mischien is er iets veranderd. Een vriend die eind vorig jaar verhuisde had echter nagenoeg hetzelfde probleem. Het is dus zeker nog niet zo soepel als men beweert....
De "kpn medewerkers" die je te spreken krijgt aan de telefoon zijn helpdesk medewerkers van een callcenter. Als je daar werkt, krijg je uiteraard alleen de mensen te spreken waarbij de verhuizingen fout gaat. Als je daar zit dan lijkt inderdaad 60% wel fout te gaan (ik werk daar), maar dat is dus absoluut niet zo, ook twee jaar geleden niet (toen ik er ook al werkte overigens).

Ik heb nu het idee dat niemand z'n ethernet modem kan installeren, en dat minimaal 60% van de ethernetkaarten in de wereld gaar zijn, omdat we op de heldpesk een concentratie aan probleemgevallen krijgen. In het echt is dat uiteraard niet zo.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 11-06-2004 19:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1