Toon posts:

probleem met asus wl500g/ enIntel(R) PRO/Wireless 2200BG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb sinds kort de acer aspire2012 met Intel(R) PRO/Wireless 2200BG. heb ook meteen een draadloze router gekocht, asus wl500g. Nu heb ik alleen een probleem, als ik dichtbij de router ben is het signaal uitstekend, vanzelfsprekend. Als ik naar boven ga, blijft het signaal uitstekend, heel mooi, maar dan oppeens is het weg en komt het ook niet meer terug tenzij ik een beetje rond ga lopen. Ik heb dus zo'n programmatje gedownload waarmee je de signaalsterke grafisch kunt weergeven en dit toont aan dat het signaal steeds relatief sterk blijft maar dat het wel af en toe, als ik verder weg ga, heel kort wegvalt. Windows zegt dan direct dan hij het signaal kwijt is, en vind het niet meer terug, terwijl het eigenlijk wel sterk is. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet oplossen, de router, de laptop??

alvast bedankt

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde probleem met een asus w300g en de intel onboard netwerk module :( (acer 2023wlmi)

En ik zoek dus ook een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
het stomme is ook dat je gewoon een sterke verbinding hebt, volgens windows en volgens network stumbler alleen als je een klein beetje verder weg gaat van de router valt de verbinding direct voor hele korte duur weg met als gevolg dat windows het kwijt is.

Verwijderd

Gebruik je encryptie? Welke?
Nieuwste drivers voor je netwerkkaart geprobeerd?
Nieuwste firmware voor de router geprobeerd?
Welk OS gebruik je? Is deze helemaal up-to-date?

• pagani
  • Niet online
Heb al gevonden wat het veroorzaakt.
http://arstechnica.com/news/posts/1080251780.html

Tot nu toe werkt het :)

Verwijderd

Topicstarter
van de asus wl500g:

"selecting yes will hide your ap from those clients that query ap by broadcast packets. So, only clients that are aware of the of the ssid of ap can connect to it"

standaard stond het op no, in die situatie had ik ook een ssid ingesteld, windows vond zag de ap dan en ook de ssid alleen zoals de topic begon, viel de verbinding steeds weg. Ik heb http://arstechnica.com/news/posts/1080251780.html gelezen, ik heb de hierboven functie nu op yes gezet. Het gevolg is dat als ik met een programmatje het signaal weergeef het stabiel is, geen uitvallers zoals eerder, zelfs op aanzienlijke afstand, dat is goed. Een bijkomend probleem is dat windows het netwerk nu helmaal niet meer ziet, hoe los ik dit op??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 09:14:
van de asus wl500g:

"selecting yes will hide your ap from those clients that query ap by broadcast packets. So, only clients that are aware of the of the ssid of ap can connect to it"

standaard stond het op no, in die situatie had ik ook een ssid ingesteld, windows vond zag de ap dan en ook de ssid alleen zoals de topic begon, viel de verbinding steeds weg. Ik heb http://arstechnica.com/news/posts/1080251780.html gelezen, ik heb de hierboven functie nu op yes gezet. Het gevolg is dat als ik met een programmatje het signaal weergeef het stabiel is, geen uitvallers zoals eerder, zelfs op aanzienlijke afstand, dat is goed. Een bijkomend probleem is dat windows het netwerk nu helmaal niet meer ziet, hoe los ik dit op??
Je bedoelt dat de cliënt het SSID niet meer ziet in het verbindingsvenster van je WLAN verbinding? Dit komt omdat je in de routerconfig SSID op hide hebt staan.

Om een verbinding te maken zul je dus handmatig het SSID in moeten voeren.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de ssid handmatig instel wil windows nog steeds geen verbinding met het netwerk. Ik heb voor de rest geen encryptie aanstaan. Ik heb dus eigenlijk gewoon op toevoegen geklikt bij het overzicht van de beschikbare netwerken en voorkeursnetwerken. Ik weet niet wat ik daar verder nog moet invullen buiten het ssid. Is er iets wat ik nog moet invullen om verbinding te krijgen.

• pagani
  • Niet online
Hrm, ik heb toch nog altijd de problemen met windows en de intel 2200bg. Hij blijft steeds na zeg een half ur de verbinding eruit gooien :(

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu heb ik verbinding. Het lijkt stabiel te zijn. op mijn kamer, heb ik een goeie ontvangst het viel niet zoals eerst steeds uit, maar ik heb ook nog maar 20 min verbinding. Ik ga ook nog een keer zoeken op internet, als ik iets vind zal ik het hier wel posten.

• pagani
  • Niet online
Wat ook werkt: Zoals op Ars technica staat de windows mobile zero zooi uitschakelen en vervolgens de intel proset gebruiken.
Pagina: 1