Toon posts:

2e computer kan niet op internet na Casema DHCP upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij heeft een probleem nadat hij met Wanadoo Cable is overgestapt op DHCP. Hij heeft twee computers op internet, op deze manier aangesloten:

Modem - Computer 1 - Hub - Computer 2

Het is een modem van het type EuroDocis. Computer 1 heeft twee netwerkkaarten, de eerste is van/naar het modem, en de tweede is van/naar de hub. Nadat hij met het speciale programma alle computers heeft laten migreren van l2tp naar dhcp komt computer twee niet meer op het internet, terwijl dat zonder dhcp wel lukte. Computer 1 komt met dhcp nog wel op het internet. Hij heeft geen geld om een router te kopen.

Op allebei de computers draait XP, op 1 prof, op 2 home.

Is er misschien een oplossing voor dit probleem?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
XP heeft ingebouwde router software met een home-netwerk wizzard probeer dat eens...
en:
Hij heeft geen geld om een router te kopen.
echt niet? die dingen kosten nog maar 30€ oid... :?

[edit]
sterker nog:
http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux
al vanaf 26€!

[ Voor 34% gewijzigd door Puppetmaster op 11-06-2004 18:35 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:23:
Nadat hij met het speciale programma alle computers heeft laten migreren van l2tp naar dhcp komt computer twee niet meer op het internet, terwijl dat zonder dhcp wel lukte.
Ja, dat had dus alleen met computer 1 moeten gebeuren. Computer 2 heeft niks te maken met Wanadoo Cable, want hij "krijgt" z'n internet van computer 1. Computer 2 heeft nu dus ook allerlei nieuwe instellingen die niet overeenkomen met de instellingen op computer 1.

Computer 2 terug brengen in oude staat et voilà....

[ Voor 13% gewijzigd door dreamscape op 11-06-2004 18:39 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:01

Xelation

Bendable Poseable

Er valt weinig aan te passen eigenlijk, gewoon je router resetten (aan de achterkant met een pen :))

Verwijderd

Topicstarter
Xelation schreef op 11 juni 2004 @ 18:38:
Er valt weinig aan te passen eigenlijk, gewoon je router resetten (aan de achterkant met een pen :))
Misschien ligt het aan mij, maar het is een beetje moeilijk om een router te resetten dat er niet is... Ik had het over een hub

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 18:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:41:
[...]

Misschien ligt het aan mij, maar het is een beetje moeilijk om een router te resetten dat er niet is... Ik had het over een hub
Ja maar als je die router nu reset zo als hijz egt moet alles weer goed zijn! 8)7 :+

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Hub/Router zelfde geval, het netwerk wordt nu anders herkent, simpelweg resetten.

Verwijderd

een HUB is een dom stuk ijzer waar geen reset knop op zit. Ik neem aan dat je de routersoftware op de PC opnieuw moet instellen. Ga desnoods vaste IP's geven op je LAN.

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Oh damn, lees de starting post nu pas :)
Alle bestaande internetverbindingen verwijderen.
Men zegt van niet, maar ik doe het volgende wel en het werkt.
Bij Netwerk Protocolen, NetBUI installeren.
Ga na internet opties, verbindingen, LAN instellingen en vink automatisch detecteren aan.

That's all.

[ Voor 4% gewijzigd door Xelation op 18-06-2004 18:28 ]

Pagina: 1