Via Epia m10000 Nehemiah kan geen xvid aan?

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:59

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb gezocht, en ik heb alleen heel vaak dezelfde vraag gezien. Kan de Epia 1Ghz xvids zonder problemen afspelen? En aan een lijst met de minimale requirements voor xvid of divx heb ik ook niet veel aangezien de Epia niet echt te vergelijken valt met de standaard CPU's. Soms is ie langzamer, soms is ie sneller.

Maar bij mij werkt het dus niet, hij hapert en bijna altijd loopt het geluid achter, soms 0,5 sec, soms zelfs 2 sec. En dat gewoon in dezelfde film. Dus voor de hele film een offset geven helpt niet.

Nou lees ik in bijna alle reviews dat de 1Ghz nehemiah xvids af moet kunnen spelen, maar toch heb ik steeds problemen, ik heb al verschillende codecs geprobeerd. Verschillende instellingen uitgeprobeerd, maar niks helpt.

De CPU belasting schiet af en toe naar 100% maar meestal zit ie eronder. Ik gebruik op dit moment Gordian Know codec pack 1.6. Maar ook losse codecs heb ik al geprobeerd. En ik gebruik de analoge audio output. Ik heb geen mogelijkheid om met de spdif te testen overigens.

Ik wil graag weten of er mensen zijn bij wie het wel zonder werkt, en welke codecs (+versies) ze gebruiken, en welke instellingen ze hebben gedaan.

Het probleem heb ik dus alleen bij xvid, divx gaat prima.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ook al alleen maar ffdshow en AC3 geprobeerd? Is het bij alle Xvid's?

En de videolan player (of hoe die ook heet, met ingebouwde codecs)

(zelf installeer ik alleen maar ffdshow, ac3, en ogg)

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 11-06-2004 18:50 ]

specs

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
Hoe ik perfect Xvidjes draai

handmatig de volgende codecs installeren
Divx
Xvid
AC3 filter
3ivx

en verder gewoon afspelen met WMP9/BSPlayer/Micro DVD Player...

Verwijderd

gladiool schreef op 11 juni 2004 @ 18:45:

VCL=VideoLan Client en is hier te vinden.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21
dat moet die via makkelijk trekken ,
hier op een pIII 900 mhz doet hij het makkelijk

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30

BoAC

Memento mori

kenny89 schreef op 11 juni 2004 @ 19:07:
dat moet die via makkelijk trekken ,
hier op een pIII 900 mhz doet hij het makkelijk
De via Nehemia 1 GHz is niet te vergelijken met een PIII 600 (heb ze allebei). De 600 (512 kb Cache) is namelijk sneller ;)

/edit
ff een xvid video getest op mijn Via M10000...
Ik gebruik daarvoor Xine onder Linux (Kernel 2.6.6 en kde 3.2.2) en het draait vloeiend

[ Voor 21% gewijzigd door BoAC op 11-06-2004 19:20 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
gladiool schreef op 11 juni 2004 @ 18:45:

(zelf installeer ik alleen maar ffdshow, ac3, en ogg)
Alle xvids ja. En ik heb ook divx geinstalleerd staan, omdat ik daar ook veel films van heb....

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op een Intel Celeron 600 moet ook alles kunnen. Ja vergeet niet die chipset die erbij zit. Als ik dus die Intel Celeron 600 + Intel 815EP + 256 MB PC133 kan ik echt alles vrij goed afspelen. Als ik dus een Intel Celeron 600 + VIA CL133 + 256 MB PC133 probeer met DIVX of wat dan ook forget it en dan gaat het gewoon simpelweg niet. Die VIA chipset is helemaal niet lekker. Ik heb hier namelijk 1 Acorp oud bordje liggen om te testen. Die was er binnen 1 uur na installatie van Windows ME er gewoon simpel weg uit. Binnen 30 minuten meer dan 80 crashes. Daarna nog geprobeerd met Windows XP maar dat liep simpelweg niet lekker. Ik heb gelezen in review dat het geheugen niet lekker wordt aangestuurd door die chipset en ook de randapparatuur.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Om bij de Epia te blijven, bij mij spelen DivX'en en Xvid's op zich prima af. Met een bootable cd van Movix hapert het hier en daar nog wel, maar onder XP lijkt de hardware beter ondersteunt. Geen haperingen, ook niet meer bij DVD. Ik hoop dat Movix dat nog even wat beter gaat doen (want het systeem is zo lekker simpel). Dit overigens op een MII1200 met 256 Mb.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Welk OS draai je op dat systeem?

Heb dit ook getest, en als er XP op de machine draaide, haperde DIVX/XVID.

Met Windows 98 SE waren er geen problemen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb XP draaien, maar denk dat ik naar linux ga

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hij zou het net moeten kunnen doen. Mijne speelt de meeste divx-jes prima af, onder win98, maar soms kom ik een divx-je tegen dat niet goed gaat, mogelijk omdat er te veel speciale technieken die ook capaciteit vragen bij decompressie gebruikt zijn. AC3 is een leuk voorbeeld dat makkelijk even te recoden is naar het veel minder intensieve mp3.
Misschien dat je instellingen kunt vinden die de processorcapaciteit/beeldkwaliteit verhouding bij het afspelen kunnen beïnvloeden?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Je kunt bij de properties van de decoder filter waarschijnlijk ook wat opties uitzetten. Deblocking ofzo staan standaard aan en op een tv zie ik het verschil niet als deze optie aan of uit staat. Ik heb ook een m10000 en wanneer die optie aan staat kan ik niet goed afspelen. Als ie uit staat draait alles vloeiend.
Pagina: 1