Toon posts:

Chipset Koeler Verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu met het probleem dat ik mijn passive koeling van m'n Epox 8rda+ chipset wil verwijderen.

Wat ik heb gedaan is simpel weg het mobo uit de kast halen, en de witte pootjes van de chipset verwijderd maar nu als nog zit het blokje zo vast dat ik hem er niet zomaar af durf te trekken.

wat ik verder heb gedaan is gezocht op Got maar ik heb verder nergens een duidelijk topic of duidelijke reply gezien. Gezocht op Google dit resulteerde wel in wat topics maar vond het nog allemaal een beetje vaag.

Ik hoop dat iemand hier een duidelijk antwoord voor heeft!

Verwijderd

met een fohn de chipset warm maken , en proberen de klok rond te draaien.

Verwijderd

koeler losmaken :?

Meestal helpt het om hem iets op te warmen en alleen met draaiende beweging los te 'wrikken'. Recht omhoog trekken werkt nl. niet, vanwege zijn zuigende werking.
Alternatief kun je een flosdraadje gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 18:09 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
gewoon voorzichtig aan trekken, het kan wel wat hebben hoor.
Het liefst recht omhoog trekken en een beetje bewegen naar alle kanten.

*waar zit hij nou precies nog vast? is het niet gewoon de thermal prut die een beetje aangekoekt is?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01

UTM

Gewoon het gedeelte verwarmen met bijvoorbeeld een fohn. Hierdoor verliest de koelpasta zijn 'kleverigheid' en is de cooler er dmv wrijving (heen en weer bewegen) makkelijk af te halen

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Hmm, niet echt logisch, euss post dat je niet recht omhoog mag trekken, alexio zegt dan dat je juist wel recht omhoog moet trekken...
(kwil dit ook wel weten *denkt aan toekomstige waterkoeling :9 )

Verwijderd

Topicstarter
Heyz hardstike bedank met zulke duidelijke antwoorden kan ik iets!

De koeler ging er na wat warm maken gemakelijk af door hem rechts om te draaien! O+ O+ :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat bij mij wel goed werkte is met een stukje visdraad er onder door gaan :)

edit : te laat :(

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 11-06-2004 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu mischien nog wel een handige vraag voor personen die dit ook nog is willen doen!

De troep die nu nog aan de chipset zit waarmee verwijderen?

Dit zou natuurlijk altijd kunnen met een vochtige doek maar of dit wel zo handig is weet ik niet.

Iemand een tip? :o

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:14:
Nu mischien nog wel een handige vraag voor personen die dit ook nog is willen doen!

Dit zou natuurlijk altijd kunnen met een vochtige doek maar of dit wel zo handig is weet ik niet.

Kdacht datit normaal met wasbenzine gedaan wordt, correct me if I'm wrong

Verwijderd

of je zet (na een dag prutsen/trekken/draaien en verwarmen) gewoon het koelblokje op de originele heatsink...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/koeling.jpg

:+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:14:

Ik doe dit met glasex O-) oid en keukenrol

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik persoonlijk doe het met spiritus op een doekje. Werkt als een trein :Y)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En ik gebruik wasbenzine, tenzij het echt hardnekkige rotzooi is. :/

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

En ik Aceton ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 18:25:
of je zet (na een dag prutsen/trekken/draaien en verwarmen) gewoon het koelblokje op de originele heatsink...

[afbeelding]

:+
dat werkt opzich natuurlijk wel maar het koelt toch echt een heel stuk minder dan dat je het blokje er direct op zet

Verwijderd

De achtergebleven lijmlaag kan je wel weghalen met een klein beetje wasbenzine of thinner.

Verwijderd

Of met alcohol

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik ben gewoon langzaam heen en weer gaan roteren op een gegeven moment werd het steeds meer en ging hij los. Heb het schoongemaakt met nagellak remover :)

Verwijderd

Heb laatst hetzelfde gedaan. Chipset koeler erafgehaald, nadat PC ff lekker warm was gedraaid.

Daarnaa (roze) heatpad oid. verwijderd met terpetine. Dit vervolgd met het schoonmaken ven het hele blok met aceton. En als laatste de boel ff mooi gepolijst todat het een spiegeltje was.

Alles weer monteren met AS5 en klaar. Stuk beter zo, zeker nu de zomer er weer aankomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 12:15 ]

Verwijderd

En ik gebruik Vodka :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
en ik gewoon wc papier :? werkt ook gewoon hoor

LinkedIn
BlackIntel

• djengizz
  • Niet online
Ik gebruik petroleum ether, kan je zo bij een goede drogist halen en laat absoluut geen resten achter (en werkt als een tiet).

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
En ik gebruik...niks! want ik krijg mijn heatsinkje van m'n GF2 GTS er nog niet af.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 16:53

Brainless-NL

lolkipo

het kan ook zijn dat ie vastgelijmd is. Even in een zakje (goed afsluiten) in de vriezer doen, en en komt ie er hopelijk beter af met een beetje wrikken

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25
ik haal die troep eraf met wasbenzine of met 96% alcohol en werkt allebij erg goed maar wasbenzine toch ietsje beter.
Pagina: 1