Het is weer zomer aan het worden en net als vorig jaar gaat mijn stereotje dan brommen. Ik heb nu een FW Philips 372C, die is nu ongeveer 8/9 jaar oud. Het is jammer, maar ik wilde zoiezo al wat nieuws. Iets waarbij wel redelijk tot goed geluid is te verwachten. Dus ben ik op zoek naar vervanging.
Maar wat voor vervanging, wordt het een microset, miniset of receiver?
Nu is er heel veel te vinden op GOT over dure receivers etc. Maar er is bijna helemaal nix te vinden over mini en midisetjes, laat staan dat ik iets heb kunnen vinden over voor/nadelen verschillen. Nu kan ik die voor een groot gedeelte ook wel verzinnen. Maar ik zit met een dilemma...
Ik zal eerst even mijn eisen op sommen:
- wekkerfunctie (only once, is genoeg; dus dat ie elke dag opnieuw moet worden ingestelt), dit is niet bespreekbaar
- tuner met FM etc.
- CD afspeel mogelijkheid
- liefst zo klein mogelijk (ruimte is schaars in mijn kamer)
- stereo (en evt. 2.1, maar ons huis heeft houten plafonds, dus basstrillingen zijn dodelijk
)
- min. 2 analoge line-in
Eventueel
- DVD afspeel mogelijkheid
- surround boxen (5.1, 7.1 lijkt me een beetje overkill)
De casettebandjes en minidisc tijd ben ik doorgekomen, en de iPod is een meer dan waardige vervanger, dus dat is absoluut niet nodig. Verder heb ik nog twee goede bose boxen staan, dus boxen zijn ook niet echt nodig.
Nu wil ik natuurlijk het liefst een receiver met losse DVD/CD speler, maar ik ben nog geen één receiver tegengekomen waar een soort van wekkerfunctie opzit. En dan kom je dus al gauw uit op, ja, een midi of microsetje. En die meeste setjes komen er niet al te best uit, maar misschien zijn er een paar uitzonderingen... of weten jullie wel een receiver met wekkerfunctie.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen/suggesties/advies.
Owja, mijn budget is ongeveer € 400,- (maar daar zit nog wel wat rek in).
Maar wat voor vervanging, wordt het een microset, miniset of receiver?
Nu is er heel veel te vinden op GOT over dure receivers etc. Maar er is bijna helemaal nix te vinden over mini en midisetjes, laat staan dat ik iets heb kunnen vinden over voor/nadelen verschillen. Nu kan ik die voor een groot gedeelte ook wel verzinnen. Maar ik zit met een dilemma...
Ik zal eerst even mijn eisen op sommen:
- wekkerfunctie (only once, is genoeg; dus dat ie elke dag opnieuw moet worden ingestelt), dit is niet bespreekbaar
- tuner met FM etc.
- CD afspeel mogelijkheid
- liefst zo klein mogelijk (ruimte is schaars in mijn kamer)
- stereo (en evt. 2.1, maar ons huis heeft houten plafonds, dus basstrillingen zijn dodelijk

- min. 2 analoge line-in
Eventueel
- DVD afspeel mogelijkheid
- surround boxen (5.1, 7.1 lijkt me een beetje overkill)
De casettebandjes en minidisc tijd ben ik doorgekomen, en de iPod is een meer dan waardige vervanger, dus dat is absoluut niet nodig. Verder heb ik nog twee goede bose boxen staan, dus boxen zijn ook niet echt nodig.
Nu wil ik natuurlijk het liefst een receiver met losse DVD/CD speler, maar ik ben nog geen één receiver tegengekomen waar een soort van wekkerfunctie opzit. En dan kom je dus al gauw uit op, ja, een midi of microsetje. En die meeste setjes komen er niet al te best uit, maar misschien zijn er een paar uitzonderingen... of weten jullie wel een receiver met wekkerfunctie.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen/suggesties/advies.
Owja, mijn budget is ongeveer € 400,- (maar daar zit nog wel wat rek in).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."