[advies] Microset, Miniset of Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Het is weer zomer aan het worden en net als vorig jaar gaat mijn stereotje dan brommen. Ik heb nu een FW Philips 372C, die is nu ongeveer 8/9 jaar oud. Het is jammer, maar ik wilde zoiezo al wat nieuws. Iets waarbij wel redelijk tot goed geluid is te verwachten. Dus ben ik op zoek naar vervanging.

Maar wat voor vervanging, wordt het een microset, miniset of receiver?

Nu is er heel veel te vinden op GOT over dure receivers etc. Maar er is bijna helemaal nix te vinden over mini en midisetjes, laat staan dat ik iets heb kunnen vinden over voor/nadelen verschillen. Nu kan ik die voor een groot gedeelte ook wel verzinnen. Maar ik zit met een dilemma...

Ik zal eerst even mijn eisen op sommen:
- wekkerfunctie (only once, is genoeg; dus dat ie elke dag opnieuw moet worden ingestelt), dit is niet bespreekbaar :P
- tuner met FM etc.
- CD afspeel mogelijkheid
- liefst zo klein mogelijk (ruimte is schaars in mijn kamer)
- stereo (en evt. 2.1, maar ons huis heeft houten plafonds, dus basstrillingen zijn dodelijk :X )
- min. 2 analoge line-in

Eventueel
- DVD afspeel mogelijkheid
- surround boxen (5.1, 7.1 lijkt me een beetje overkill)

De casettebandjes en minidisc tijd ben ik doorgekomen, en de iPod is een meer dan waardige vervanger, dus dat is absoluut niet nodig. Verder heb ik nog twee goede bose boxen staan, dus boxen zijn ook niet echt nodig.

Nu wil ik natuurlijk het liefst een receiver met losse DVD/CD speler, maar ik ben nog geen één receiver tegengekomen waar een soort van wekkerfunctie opzit. En dan kom je dus al gauw uit op, ja, een midi of microsetje. En die meeste setjes komen er niet al te best uit, maar misschien zijn er een paar uitzonderingen... of weten jullie wel een receiver met wekkerfunctie.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen/suggesties/advies.

Owja, mijn budget is ongeveer € 400,- (maar daar zit nog wel wat rek in).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, wil je wat beter geluid, dan zou ik geen miniset kopen. Ik zou gewoon gaan voor een losse receiver en een losse CD/DVD-speler.

NAD heeft Bijvoorbeeld een leuke combo:
- L76 AV-receiver
- L56 DVD/CD-player

Wat het precies kost weet ik niet, maar misschien wel net binnenen het budget. Of er een wekker in zit weet ik niet, maar ik zou dat maar niet als belangrijkste eis stellen als ik jou was.

Een losse full-size versterker en CD-speler nemen eigenlijk ook niet echt veel plaats in.

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 11-06-2004 18:14 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je persee een wekkerfunctie erop wilt hebben en daar je keuze van wil laten afhangen (gedeeltelijk) ben je niet goed bezig ;)
Koop dan een simpele wekker voor 20 euro bij kijkshop ofzo.

Gewoon 2 simpele bookshelf speakers van JBL/Infinity/kef etc. en een simpele amp/cd speler van bijv yamaha ofzo erop en je bent klaar.
Ok dan ben je mayb iets meer dan die 400 euro uit, maar wel beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zou absoluut _geen_ minisetje kopen. die dingen zijn brak :P (Bose boxen btw ook, maar da's een heel andere discussie ;) )
Als je een wekkerfunctie wil, denk ik dat een... wekker de beste optie is :P Dan hoef je daar al niet meer op te letten :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ok je wilt dus niet zoveel bass.

Sony heeft echt mooi micro/midi setjes. Mooi en stijlvol. Sony is trouwens ook niet zo duur. :)

Dit vind ik een mooi setje: klik

Kan zelfs MP3 aan.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op 11 juni 2004 @ 22:42:
Ok je wilt dus niet zoveel bass.

Sony heeft echt mooi micro/midi setjes. Mooi en stijlvol. Sony is trouwens ook niet zo duur. :)

Dit vind ik een mooi setje: klik

Kan zelfs MP3 aan.
Ja daar zit een minidisc player in. Heeft TS niet nodig ;) en een cd speler ontbreekt volgens mij ook nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Minidisc? Zie ik er echt niet tussen staan hoor.... :) Een CD speler dus wel, die zelfs MP3's kan afspelen.

Kijk je wel naar de CMT-CPX11 ?

[ Voor 45% gewijzigd door PD2JK op 11-06-2004 22:55 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op 11 juni 2004 @ 22:54:
Minidisc? Zie ik er echt niet tussen staan hoor.... :) Een CD speler dus wel, die zelfs MP3's kan afspelen.

Kijk je wel naar de CMT-CPX11 ?
Toen ik op die link die jij gaf klikte kwam ik bij deze uit, dus vandaar.
Nu doet die link van jou het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
ik had vroeger een IS-21T van Pioneer, was zo'n vaag uitziende set met CD en tape en met wekker erop, kwam ook nog redelijk geluid uit. Ik geloof dat er een nieuw model is tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Ik zal het even wat dingen toelichten. Allereerst, die wekker. Ik ben niet de enige die daar moeite mee heeft :P. Het punt is dat ik gewoon wakker moet worden met muziek en ik vind het irritant om eerst de wekker uit of aan te zetten en dan de radio aan. Dat werkt voor mij gewoon niet. Dus ik wil gewoon echt een receiver/miniset met wekker (ondanks dat ik dan volgens jullie niet goed bezig ben :D). En er moet toch wel een receiver zijn met wekker...

Daarnaast, ik ben geen audiofiel, maar dat wil niet zeggen dat ik goed geluid niet kan waarderen (btw, die bose boxen zijn goed genoeg voor mij).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Is een tijdschakelaar oid bij je set niet iets?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Breepee schreef op 12 juni 2004 @ 15:39:
Is een tijdschakelaar oid bij je set niet iets?
Ik denk niet dat dat gaat werken. Een tijdschakelaar doet em natuurlijk uit (geen stroom), maar ik denk dat aan een stuk moeilijker is. Maar het is misschien een optie.

/me w-k- gaat het even uitproberen op een oude receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Heb ik ook jaren gebruikt zo'n tijdschakelaar, werkte prima hoor. De tijdschakelaar die ik gebruikte was wel een oudje, dus hij was niet precies op de minuut, maar de reciever ging er goed mee aan en uit. Belangrijk is wel, dat er een "echte" aan uit knop op de reciever zit, dus dat aan ook echt aan is, en dat hij daarop blijft, ook als de stroom ervan af gaat
Pagina: 1