[xp] spontane reboots in Windows

Pagina: 1
Acties:

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-08 23:41
Ey,
ik was 2 dagen terug helemaal blij, had mijn nieuwe hardware eindelijk ontvangen,
Ik vrolijk alles geinstalleerd, windows xp erop, dagje leuk gedaan.. Totdat hij zo vriendelijk werdt en op willekeurige tijdstippen te gaan rebooten... Soms reboot hij na een tijdje in windows te hebben gezeten maar vaak klaptie er al meteen uit bij het opstarten van windows, na het inloggen dus... Nee het is geen virus voor zover ik weet...
Iemand een id?

Mijn specs btw,
Windows XP Pro
p4 3,2ghz prescott
msi 875P Neo-Fisr (PCB 2.0)
Sapphire Radeon 9700Pro
2x 512 MB Corsair DDR400
1x Maxtor 120GB 8mb cache 7200RPM
1x Maxtor 80GB 1mb cache 7200RPM
Enermax 460Watt voeding

De temp van de cpu idle is 40 graden en bellast 50-60, systeem temp is tussen de 30 en 34 graden... In apparaatbeheer staan geen dingen die onbekend zijn of die niet kloppen...

Oh wijze mensen help mij alstublieft _/-\o_

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:25
Voordat dit topic een slotje krijgt, vertel even wat je allemaal al geprobeerd hebt.

Verwijderd

heb je je geheugen al getest met memtest86?

Verwijderd

ten eerste: ook fijne topicnaam :P

Staat automatish opnieuw opstarten bij een fout in winxp?
Al memtest gedraaid? Voedingswaardes getest?
verder: drivers (versies?) vid kaart/chipset/etc ? Directx?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 17:12 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je bij 'Systeemeigenschappen' onder tabblad 'Geavanceerd' op 'Opstart- en herstelinstellingen' klikt, zie je ergens 'De computer automatisch opnieuw opstarten'. Dat vinkje moet je weghalen.

Misschien krijg je dan wel een foutmelding en kunnen we er iets mee. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• ExiZTeNcE
Ik heb al mijn pc zover gestript gehad dat alleen mobo+cpu+geheugen+vidkaart+1hdd erin zaten, toen deedtie het nog steeds, de andere videokaart geprobeerd, zelfde nog.. Windows XP opnieuw geinstalleerd..
Memtest nog niet gedaan is wel een id, zalk zo ff doen..
Drivers: Catalyst 4.6 maar doet hetzelfde met 3.8, vidkaart dus Radeon 9700pro, Dx 9.0, Intel Gigabit drivers en de audio drivers voor AC '97 realtek geluids chipset en eerste de oude audigy drivers

En auto reboot bij error geval staat al uit

[ Voor 6% gewijzigd door ExiZTeNcE op 11-06-2004 17:18 ]

Verwijderd

als ie dan nog steeds reboot, kijk dan eens naar je voedingswaarden, misschien zijn die instabiel

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

temperatuur??

Bedankt alvast

• ExiZTeNcE
temp staat erbij, voedingswaarden? bedoel je die in de bios? die staan op standaard waardes... Misschien dat het geheugen niet goed is ofzo?

Kga nu memtest86 draaien

[ Voor 10% gewijzigd door ExiZTeNcE op 11-06-2004 17:32 ]

• ExiZTeNcE
Ok de pc reboot als ik memtest86 wil draaien...

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

BIOS op Fail-Safe?

moet je even doen dus... :)

[ Voor 47% gewijzigd door PD2JK op 11-06-2004 17:43 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Waarschijnlijk bak mem, zodra hij goed aangesproken word crashed hij blijkbaar... heb je een andere reepje ram ergens?

• ExiZTeNcE
Geen ddr :/ En kan fail-safe niet vinden in de bios :S

Btw op de memtest86 site staat: Memtest86 can not diagnose many types of PC failures. For example a faulty CPU that causes Windows to crash will most likely just cause Memtest86 to crash in the same way.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Haal eens één reepje eruit en test dan je geheugen (en daarna dus het andere reepje) en ook eventueel in verschillende slots, zo kan je uitsluiten of het aan het mem of je mobo ligt.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:14
Heb je ooit een Prescott gezien die single channel draaid dan :P

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem tot 2x toe met een splinternieuw moederbord, het was dan wel geen msi, maar een asus, ik vermoed dat de hardware die jij gekocht hebt helaas een fabiekage fout heeft, dat kan verschillen van de agp poort, tot de cpu socket enzovoorts...
Het kan natuurlijk ook goed zijn, dat je bijvoorbeeld een mobo met dual channel hebt, maar niet het geschikte geheugen ervoor...
Ik heb al een hoop ellende gezien met "nieuwe hardware" en kan je aanraden deze te retouneren...
Je zult het namelijk overal gaan zoeken : zoals drivers vervangen en reinstallen enzovoorts, maar als het probleem in de nieuwe hardware zit, krijg je dat met drivers niet opgelost, helaas...
Mijn advies is : ga terug met de hardware, ruilen, en je zult zien dat de volgende doos wel gewoon normaal loopt :)
De mobos waamee ik datzelfde probleem had waren : asus a7n8x de luxe, en de asus a7v600, na het ruilen van de hardware liepen beide PCes vlekkeloos.
Nou ik wens je verder veel success ermee, en hoop voor je dat alles goed komt :)

Biertje?

• ExiZTeNcE
Ok, memtest86 met andere slots liep niet dus zal informatique mailen en het moederbord retournen, bedankt voor de hulp :)

• Turkish

Turkish

zhé germans

ExiZTeNcE schreef op 11 juni 2004 @ 17:56:
Ok, memtest86 met andere slots liep niet dus zal informatique mailen en het moederbord retournen, bedankt voor de hulp :)
als het in andere slots ook niet liep zou ik het geheugen aanwijzen als de schuldige en niet het moederbord ;)

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

timcooijmans schreef op 11 juni 2004 @ 17:52:
Heb je ooit een Prescott gezien die single channel draaid dan :P
Nee ik ook niet! :D

Maar het kan wel! :/

M.a.w.: Hoe kom je er bij dat een Prescott z'n werk niet kan doen, wanneer deze maar één reepje geheugen tot zijn beschikking heeft?
==Edit==
Heb even de manual doorgenomen. 'Load BIOS setup defaults' moet je hebben dan, Fail-Safe heeft de mijne, maar is ongeveer hetzelfde. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 11-06-2004 18:02 ]

• ExiZTeNcE
Ja maar dan moet memtest86 toch gewoon starten? En niet rebooten?
Ook met 1 reepje geheugen deedtie het niet btw

[ Voor 27% gewijzigd door ExiZTeNcE op 11-06-2004 18:00 ]

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Ik had het zelfde probleem bij mijn pa, alleen toen bleek het dat virus van een tijdje terug te zijn, die je PC resset na een paar min, dus mischien is het dat. Dus moet je snel die patch dl en kijken of ie het daarna weer goed doet

00.5 moreevolved

• Turkish

Turkish

zhé germans

ExiZTeNcE schreef op 11 juni 2004 @ 17:59:
Ja maar dan moet memtest86 toch gewoon starten? En niet rebooten?
Ook met 1 reepje geheugen deedtie het niet btw
Daar heb je een goed punt :)

Ik had gelezen dat je beiden reepjes in de andere sloten had getest en het toen had getest 8)7

@timcooijmans:
Net als bij alle PIV's zit de geheugencontroller van de Prescott nog gewoon op het moederbord en zolang het moederbord (lees chipset) single channel en asynchroon lopen van het mem ondersteund kan je dus met één reepje en zelfs pc2700 werken.

• ExiZTeNcE
Al gedaan geen virussen te bekennen ook niet na format

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien moet je je timings lager zetten. Eventueel Vdimm verhogen.

Anders begin ik te twijfelen of het geheugen wel in orde is. Jammer dat memtest niet mee wil werken. Heb je wel de laatste memtest? 1.15 dus.

Staat je geheugen in deze lijst onderaan? klik

Als het er bij staat, weet je zeker dat het compatibel is. Zo niet, kan dat dus het probleem zijn.

• ExiZTeNcE
Nee het staat niet in de lijst, maar zoveel staat er helemaal niet in die lijst, van corsair maar 1type geheugen van de 512mb plakjes... Ik heb trouwens Corsair TWINX1024-3200C2PRO (2x512mb) als geheugen
Pagina: 1