Toon posts:

[WLAN] Sweex Router Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een weekje terug heb ik de volgende modem/router aanschaft:

Wireless ADSL Modem/Router annex-a

Alles werkt prima, behalve 1 klein (toch niet onbelangrijk onderdeel).

Samenvatting: WEP werkt niet (of niet goed)

Wireless lan werkt prima. Alle computers (met wlan kaartje) zien de router (AP) en kunnen ook een IP adres krijgen wat door de Sweex router wordt aangeleverd.

Echter, dit lukt alleen wanneer Encryptie uitstaat.

Wanneer ik WEP probeer aan te zetten (met een voorgespecifieerde key van Sweex) dan zien de clients de router wel (en ze kunnen ook inloggen) maar ze krijgen vervolgens geen ip adres van de router meer.

Heeft iemand een soortgelijk probleem of een oplossing?

De url naar de sweex router is http://www.sweex.nl/product.asp?pid=334

Verwijderd

Topicstarter
ik lees iets over het verwijderen van KB826942 update van MS.

Kan iemand dit verifieren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 17:07:
Een weekje terug heb ik de volgende modem/router aanschaft:

Wireless ADSL Modem/Router annex-a

Alles werkt prima, behalve 1 klein (toch niet onbelangrijk onderdeel).

Samenvatting: WEP werkt niet (of niet goed)

Wireless lan werkt prima. Alle computers (met wlan kaartje) zien de router (AP) en kunnen ook een IP adres krijgen wat door de Sweex router wordt aangeleverd.

Echter, dit lukt alleen wanneer Encryptie uitstaat.

Wanneer ik WEP probeer aan te zetten (met een voorgespecifieerde key van Sweex) dan zien de clients de router wel (en ze kunnen ook inloggen) maar ze krijgen vervolgens geen ip adres van de router meer.

Heeft iemand een soortgelijk probleem of een oplossing?

De url naar de sweex router is http://www.sweex.nl/product.asp?pid=334
Je kunt ook je eigen key maken dit is eigenlijk wel zo wenselijk en dan die gebruiken voor je WEP. Ik denk dat je toch iets fout doet bij het configureren van WEP. Kijk ook eens op de Sweex website of je de laatste firmware en driver gebruikt! Je kunt ze ook op MAC adres locken dan kan ook niet jan en alleman op je netwerk. Beter dan niks O-)