Toon posts:

[XP] PC loopt willekeurig vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Sinds enige dagen heb ik last van een vastlopende computer. Bij het opstarten krijg ik van te voren al een melding dat de Bios niet ingestaleerd is wat ik opzich al vreemd vind wat de computer werkt voor de rest wel. Alles lijkt verder goed te gaan. Maar dan na een tijdje slaat de computer opeens vast. Dit kan na 10 minuten zijn maar ook na een half uur. Het maakt niet uit of ik veel programma's aan heb staan of maar 1 of 2.
Ik druk dan op ctrl-alt-del en zie ik dat het programma niet reageert en dan probeer ik het te beëindigen. Er staat dan dat je een niet-reagerend programma wilt afsluiten maar voor de rest doet het dan niks. Als ik het meerdere keren probeer krijg ik ook meerdere vensters onderin mijn werkbalk. De enige manier is dan maar te resetten :? Daarna begint het gezeik weer...

Rond de zelfde tijd toen het begon heb ik een virus op mijn computer gekregen. Het was een Trojan Byte. Ik heb toen gescand met Norton en het melde dat het succesvol was verwijderd. Verder niet meer naar gekeken en toen begon het gezeik eigenlijk met het vastlopen van de PC. Ik weet niet meer of het dezelfde dag was of 1 erna maar toen kreeg ik van ZoneAlarm ene melding dat er een ander netwerk gevonden was, waarna het internet er ook mee kapte. Heb toen het modem een keer gereset maar hielp niet. Ik zag toen op de computer dat er twee netwerken waren. Mijn eigen netwerk, Bernards, en een nieuw netwerk, ‘New Network’. Ik weet niet meer of dat toen verdween of dat ik het verwijderde maar toen deed het internet het weer.
Een paar dagen erna kreeg ik weer een melding dat hetzelfde virus op de computer stond waar weer zei Norton dat het verwijderd was. Ik ben toen wat meer informatie over die Trojan gaan zoeken en kwam terecht op de site van Symantec.

http://securityresponse.s...ta/trojan.byteverify.html

Ik heb het gelezen en geprobeerd om het virus te verwijderen (zoals het daar staat) maar Norton vond niks. In de map Norton Quarantine stonden nog wel 3 zip bestanden en 1 .class bestand wat het virus bevatte; die heb meteen verwijderd. Daarna heb ik nog een keer gescand met Ad-Aware 6.0 maar ook dat programma vond niks speciaals. (beide heb ik trouwens eerste geupdate voordat ik begon met scannen)

Met de zoekoptie heb ik op tweakers rond zitten kijken naar soortgelijke problemen maar de meeste spraken over een blauw scherm etc wat bij mij niet het geval is. De computer loopt gewoon vast en geen niets meer aanklikken in de werkbalk.

Hier informatie over mijn systeem:

Op de computer staan Windows XP Pro en Windows XP64 geïnstalleerd. Ik draai op het moment de gewone XP Pro

Processor: AMD Athlon64 3200+
Moederbord: Asus K8V DeLuxe
Chipset: VIA VT8363 Apollo K8T800
Geheugen: 1024 MB DDR
Videokaart: Asus Radeon 9600XT 128 mb

Ik heb gedacht over een System-Restore maar misschien weten jullie nog iets om het probleem op te lossen.

Wanneer er meer informatie nodig is dan hoor ik het wel.

Bij voorbaat dank,

Benatsch

Verwijderd

does een online scan.

http://housecall.trendmicro.com

die vind soms wat meer dan dat norton doet.
zeker wat trojans betreft

Verwijderd

Topicstarter
Dom.. vergeten te vermelden dat ik een online scan heb gedaan op de site van Symantec en dat daarbij geen virus of iets anders is gevonden.

Maar ik zal toch nog ff op deze site scannen

Benatsch

edit: ook op http://housecall.trendmicro.com niks gevonden

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. jammer nog steeds geen oplossing :/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je krijgt een melding dat het bios niet geinstalleerd is - welke melding krijg je eigenlijk precies? Op zich zie dat soort foutmeldingen nog wel eens als je SCSI adapters in je PC hebt zitten waarvan je niet boot dus op zich hoeft het niets met je probleem te maken te hebben :)

Verder - persoonlijk zou ik eens beginnen met wat hardware matige checks - heb je bijvoorbeeld je geheugen al getest, je harddisk al getest, de temperatuur van je PC al eens in de gaten gehouden? :)

Hoe snel gaat het eigenlijk mis nadat je je PC start dat hij hangt? :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verder - persoonlijk zou ik eens beginnen met wat hardware matige checks - heb je bijvoorbeeld je geheugen al getest, je harddisk al getest, de temperatuur van je PC al eens in de gaten gehouden? :)[/quote]
Omdat het de computer zo raar gaat doen nadat het virus eropzat dacht ik eerder aan iets met de software-matige kant. Maar ik zal eens wat checks gaan doen.

[quote]Hoe snel gaat het eigenlijk mis nadat je je PC start dat hij hangt? :)[/quote]
Het kan soms na 10 minuten zijn maar soms gebeurt het na een half uur dus daar kan ik niet echt veel over zeggen.
Pagina: 1