[win98] Print plaatje liggend niet, hangt

Pagina: 1
Acties:

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Ik heb hier een raar probleem bij een kennis van me.

Onlangs heeft hij er een 2e printer bij (HP deskjet 3647 op USB, driver-versie: 9.4.4.0). Deze is aangesloten op zijn USB poort, de oude printer gewoon op de printerpoort.

Nu wil ik in Word een organogram liggend afdrukken. Zodra ik op print klik hoor ik de printer initializeren, en daarna hangt de PC zich (elke keer weer opnieuw) op, en wordt er niets geprint).

Print ik text liggend, gaat dit wel goed.... ook als ik het organogram staand print gaat het goed (maar dan past ie niet erop).

Als ik hetgeen met de oude printer wil printen, gaat ook alles goed.
Het lijkt er dus op alsof die communicatie over dat USB poort niet goed gaat als ik iets "groots" liggend moet printen.... heeft iemand dit ale eens meegemaakt, of een oplossing ervoor??

Owjah nog wat info:
OS Win98 4.10.1998
PC heeft 128 mb ram (PII)

euh...ja

Verwijderd

verwijder alles van de driver van de printer en installeer win98 over de oude versie heen. dat kan zonder verlies van data.
wel goed op letten dat hij niet er naast gaat instaleren.

dan pas driver weer opnieuw te instaleren.

Vergeet ook niet eens tussen de microsoft updates te neuzen.
Voor 98 staat er een hoop tussen. win98 is 6 jaar oud..... de printer waarschijnlijk net 6 maanden... :) dus updaten kan zo maar eens helpen.. en het kan nooit kwaad.

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
ok zal ik eens proberen... maar opzich, als je de nieuwste drivers van die printer hebt zou dit tochal voldoende moeten zijn??

En het feit dat voor de rest wel alles goed werkt en print 8)7

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
inmiddels zijn echt alle windowsupdates voldaan, maar nog steeds blijft ie hangen.... zou het aan de marges kunnen liggen (afdrukgebied?)

euh...ja

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al geprobeerd wat Xiphy zei - namelijk het verwijderen van de drivers (zie http://support.microsoft.com/ voor een uitleg hoe je dit moet doen) om ze daarna te herinstalleren? :)

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
Jip heb dat ook gedaan.... sterker nog ik heb op 2 andere verschillende systemen, nog eens geprobeert... deze blijken beide gewoon wel goed te werken (ja wel 200 prof en XP)... Maar het ligt dus iig niet aan de printer zelf!

Op die ouwe 98 bek, heb ik dus gedaan wat Xiphy had voorgesteld.

Zelf zijn alle updates t/m gisteren essencieel of niet doorgevoert!!

Iemand nog andere tips??

(anders denk ik dat ik der maar een 200 op ga zetten 8)7 )

euh...ja

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
niemand??

euh...ja

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

empy

Rijdt rondjes

jawel ;)

windows 98 is niet compatible met USB, dat probleem heb ik laatst ook gehad. als je windows 98 SE installeerd, moet je als het goed is van het probleem af zijn, zoniet, geef mij dan maar de schuld :P

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Topicstarter
ok als dat zou zou zijn, zou die helemaal niet moeten printen, via USB-poort.... maar dat doet ie dus wel.....

Ik denk dat k der maar 2000 op ga zetten!!

euh...ja

Pagina: 1