Antenne gebroken linksys PCI

Pagina: 1
Acties:

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:08

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Ik denk dat mijn vraag het beste in dit hok past.

Ik heb een wireless PCI kaartje gehad. Het kaartje is van linksys Wireless-G 2,4 Ghz 54Mbps. Kaartje is nog helemaal nieuw alleen is bij de vorige eigenaar op zijn linksys PCI kaartje de antenne gebroken. Nou heb ik dus zijn nieuwe Wireless kaartje en is de antenne van de nieuwe wireless op de oude gezet. Alles werkt weer naar behoren alleen zit ik dus nu met een gloednieuw wireless kaartje en een gebroken antenne. Ik ben al wezen googlen maar ik kan niks vinden over de aanschaf van zo een antenne van linksys.

Ik wil gewoon een standaard antenne die ik op die linksys kan zetten. Maar waar kan ik die verkrijgen.? Iemand een idee??

En nog een vraagje: op de PCI kaart heb ik wel een het begin stukje (tot knik naar boven) gedraait. Werkt hij dan nog? en hoeveel meter is hij te gebruiken met een antenne van 1 cm? Ik hoor het graag thx

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Wat voor aansluiting kent dat kaartje voor de antenne? Is dat niet gewoon zo'n schroefverbinding? In dat geval kan je gewoon een draad met antenne kopen om je grootste nood weer te ledigen.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook een schroefconnector eraan solderen zodat iedere geschikte WiFi antenne kan gebruiken die je wilt ;)

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:08

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Ja het is gewoon zo een schoef antenne. Ik heb dus nog een stuk draad van die antenne die gebroken was.

Maar hoeft die kabel alleen maar contact te maken dan? werkt het weer anders?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Linksys gebruikt RP-SMA connectors voor hun apparatuur. Je zou dus kunnen kijken of iemand op Marktplaats ofzo nog een antenne heeft liggen, of als je een Linksys accesspoint hebt zou je de antenne daar van kunnen afschroeven. Deze functioneert namelijk ook wel met één antenne.

Verder zijn er tal van combinaties mogelijk met pigtails en "custom" antenne's, alleen denk ik dat dat duurder gaat worden dan een geheel nieuw kaartje. Wat je ook kan proberen is Linksys Nederland even te bellen, soms hoor je verhalen van bedrijven die gewoon gratis een nieuw onderdeel opsturen.

Of de oude antenne in jouw geval nog met 1 cm draad eraan genoeg bereik heeft is natuurlijk een kwestie van trail & error.

This can no longer be ignored.