Access vs. Adlib

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik zoek iets als een lijst of site met een opssomming van kenmerken en
voor- en nadelen van databases programma's MS Access en Adlib.
Ik heb zelf natuurlijk al flink gezocht maar nog niks kunnen vinden wat ik
kan gebruiken.

Iemand een idee?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nee, ik denk niet dat daar standaard lijstjes voor zijn. Dan kan je lang zoeken dus! Je kan zelf toch die vergelijking maken?

Na<1 minuut zoeken en lezen over adlib denk ik dat adlib een database toepassing is, ontwikkeld in nederland. Speciaal geschikt voor archiverings systemen, bibliottheken en dat soort instellingen. Binnen het programma kan je vast zelf een hoop instellen, maar verder ken ik het niet.

In Access zal je zelf wel net zoiets kunnen maken als adlib. In access kan je nog veel meer, maar dat kan je zelf ook wel zien als je het opstart.

Waarvoor wil je het weten? Denk je na over de aanschaf van adlib of access?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik moet een kort adviesrapport schrijven als opdrachtje. Access heb ik natuurlijk gewoon beschikbaar, maar Adlib niet en er is niet erg veel info over te vinden op het net.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Leverancier al een mailtje gezonden?

Lijkt mij de aangewezen persoon voor zoiets!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

-Pjotrski- schreef op 12 juni 2004 @ 09:22:
en er is niet erg veel info over te vinden op het net.
:?
Eerste hit@Google geeft meteen de handleiding, wat wil je nog meer?

Als dat niet genoeg is: sja, ik zou inderdaad de leverancier aanschrijven / mailen / bellen. Als het "serieus" voor een evt. aankoop is zullen ze zeker mee willen werken, als het voor een huiswerkopdracht is (gokje) vast ook wel.

Omdat dit op deze manier puur een huiswerkopdracht lijkt en er blijkbaar zat is te vinden, sluit ik dit. Lees http://www.adlibsoft.com/...s5445)/documentation.aspx even door en probeer zelf een vergelijk te maken, dat lijkt me de bedoeling van het huiswerk ;)

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 14-06-2004 13:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.