Toon posts:

[Shoutcast] Push-to-talk niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij m'n Winamp (5) de Shoutcast plug-in draaien. Input device is 'soundcard input', werkt allemaal prima, mijn luisteraars horen alles wat er door mijn geluidskaart heen gaat.

Het probleem is dat de push-to-talk functie niet goed werkt. Als ik geen muziek speel (met winamp, maar bijv. ook met wmp e.a.) en ik druk op 'push-to-talk' neemt Shoutcast mijn stem wel op via mijn microfoon, zoals het hoort. Speelt er echter een mp3 of iets anders en druk ik op 'push-to-talk' dan wordt netjes het wave-volume naar beneden gedraaid en het mic-volume omhoog gedraaid, ook precies zoals het hoort. Probleem is alleen... mijn stem wordt niet opgenomen door Shoutcast.

Shoutcast lijkt mijn stem dus niet door te kunnen geven als er al muziek draait (die dan 'achtergrondmuziek' wordt, dus zachter..)

Iemand enig idee wat ik er aan kan doen? Bepaalde settings die ik over het hoofd heb gezien? Of heeft het iets te maken met het wel of niet full-duplex zijn van mijn soundcard (ik heb niet echt een idee wat dat precies inhoud overigens...)

Verwijderd

Full Duplex is het wel of niet mogelijk zijn van tegelijkertijd opnemen en afspelen van geluid. Een geluidskaart die Full Duxples is kan dat dus wel.
Je kunt op de website van de fabrikant van je geluidskaart meestal wel vinden of de kaart Full Duplex is of niet. Het lijkt me heel waarschijnlijk dat dit er iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Tja inderdaad.

Toch raar, want bij volume heb ik bij de recording options 'stereo mixer' aangevinkt, zoals het hoort. En als ik muziek speel en door mijn mic praat hoor ik het beide uit de boxen komen, maar er zit dus toch een verschil tussen wat ik uit mijn boxen hoor en wat de stereo mixer opneemt?

Stel dat mijn soundcard niet full-duplex is, dan is het gewoon niet mogelijk wat ik wil?

Het is trouwens een onboard geval, C-media, AC97 (toch?), SIS 7012 audiocontroller... da's alles wat ik weet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 16:12:
Tja inderdaad.

Toch raar, want bij volume heb ik bij de recording options 'stereo mixer' aangevinkt, zoals het hoort. En als ik muziek speel en door mijn mic praat hoor ik het beide uit de boxen komen, maar er zit dus toch een verschil tussen wat ik uit mijn boxen hoor en wat de stereo mixer opneemt?

Stel dat mijn soundcard niet full-duplex is, dan is het gewoon niet mogelijk wat ik wil?

Het is trouwens een onboard geval, C-media, AC97 (toch?), SIS 7012 audiocontroller... da's alles wat ik weet.
ik heb even gezocht op je geluidskaart maar kan er bar weinig over vinden. Als je soundkaart echt neit full duplex is dan kan het idd gewoonweg niet.
Misschien moet je je vraag opnieuw stellen op de winamp.com forums, daar zal meer expertise op dit gebied aanwezig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nu prima, 't is toch gelukt.

Wie wil 'm effe testen?

http://217.120.55.235:8000/listen.pls

Verwijderd

'Allemaal handjes in de lucht'
Schijnt goed te werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 19:33:
Hij doet het nu prima, 't is toch gelukt.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dan? is misschien handig voor mensen die ook op dit probleem stuiten
Pagina: 1