TDK of Philips CD-R's???

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Olah!

Het zit dus zo... ik brand meestal niet zo heel veel en ik heb altijd Imation CD-R's gekocht, die tot op heden altijd wel uitstekend bevielen.
Nu heb ik de laatste tijd met dit merk toch wel wat probleempjes, af en toe wordt 'ie niet herkend als lege schijf en de qualiteit verslechtert snel na een tijdje.
Sommige zijn ook niet zo goed leesbaar in oudere cd-spelers etc.
Dat zal niet aan m'n brander liggen, want ik heb hier 5 branders (1 plextor, 1 nec, 3 lite-on).
Ik heb het idee dat ik of een niet zo goede spindel te pakken had, of Imation is aan het besparen op goed materiaal ofzo...

Whatever... Ik wil gewoon overstappen op een ander merk.

Nu ben ik 2 spindels tegen het lijf gelopen, een van TDK en een van Philips.
(ik heb er van allebei de merken eens 1 los geprobeerd en ze werkten allebei prima).
Maar welke moet ik nu kopen, aangezien ik met zo'n spindel toch wel echt een jaar doe, wil ik graag wel het beste in huis halen.
(ook na een jaar moeten ze niet half verrot en onbrandbaar zijn).

Gaarne uw adviezen!
Alvast bedankt!

P.S. Ik brand zowel data als audio.

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 08:01

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Ik heb qua houdbaarheid de beste resultaten met Tayo Yuden cd's.
Mijn allereerste CD-R (Philips silver premium) zijn nog steeds uitstekend leesbaar.
CD-RW's zijn in ieder geval voor permanente opslag beter (mits van goede kwaliteit), omdat deze minder gevoelig zijn voor UV-straling.

De Tayo Yudens worden in ieder geval onder de naam TyboTech verkocht. Voorheen had Sony ook schijfjes van TY. In de pricewatch zijn ze wel te vinden.

Ze zijn te herkennen aan de groenige kleur van de beschrijfbare laag. Let ook op de degelijkheid van de bovenkant. Vooral de plextors zijn op dit punt goed.

Kijk maar es op www.cdrwinkel.com. Daar hebben ze ze in 3 smaken en worden ze ook door gebruikers gereviewed.

[ Voor 10% gewijzigd door klungeltweaker op 12-06-2004 07:59 ]