Toon posts:

a7v8x-x Random freezes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7v8x-x. Ik heb al vannaf het begin last toen ik mijn pc kocht, last van random freezes. Ik dacht, dat ligt aan mijn voeding, Want de 12 volt was 13. Ik wou daarom ook eind van de maand een nieuwe voeidng kopen. Maar de voeding was me te snel af. Hij is afgelopen week dood gegaan. ik heb daarom dinsdag een 300watt voeding gekocht. Nu kreeg ik zelfs nog meer freezes dan normaal, dus ik dacht dat ie te licht was. Vandaag omgeruilt voor een 400watt. Maar het is nog steeds het zelfde. Ik heb het geheugen al in bankje 2 gezet, Nu houd ie het iets langer uit. Wat kan het nog meer zijn?
Mijn systeem:
Athlon xp 2600+
Asus A7v8x-x
WD 120Gb
Apacer 512mb ddr333
qtec 400 watt
Radeon 9800Pro

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Memtest al gedraaid?
Qtec staat trouwens ook niet erg goed bekend. Heb je de waarden van je voedingslijnen uitgelezen? Hoe stabiel zijn die nu?

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 15:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Die Asus A7v8x-x is niet zo'n goed moederbord imo, veel vrienden/bekenden hebben hetzelfde. Veel vastlopers en zo, vooral omdat ze bijna allemaal ATI hebben denk ik. Gebruik zelf ook ATI kaart maar denk niet dat dat het is.

Probeer in iedergeval die Q-Tec te verbranden, en een 300/400 Watt Zallman aan te schaffen ;)

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op 11 juni 2004 @ 15:03:
Die Asus A7v8x-x is niet zo'n goed moederbord imo, veel vrienden/bekenden hebben hetzelfde. Veel vastlopers en zo, vooral omdat ze bijna allemaal ATI hebben denk ik. Gebruik zelf ook ATI kaart maar denk niet dat dat het is.

Probeer in iedergeval die Q-Tec te verbranden, en een 300/400 Watt Zallman aan te schaffen ;)
Ik weet het, Ik heb deze bij de plaatselijke boer gekocht. En die had alleen qtec. Een zalman vind ik te duur. (ondanks dat ik toch heb gezegt dat ik alleen a-merken in me pc wil.) Ik weet dat er veel problemen met dit mobo zijn. maar Wat kan ik nog meer doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 15:27 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
het ligt niet aan je mobo denk ik maar aan je mobo/videocard combinatie je voeding is het niet in mijn ogen.

Welke bios heb je er op zitten?

1337

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op 11 juni 2004 @ 15:29:
het ligt niet aan je mobo denk ik maar aan je mobo/videocard combinatie je voeding is het niet in mijn ogen.

Welke bios heb je er op zitten?
1006 dacht ik
Ik wou er 1010 op zetten, Maar ik kreeg allemaal rare tekens in beeld, Dus heb het maar niet gedaan. Ik weet dat 1009 support voor ati cards heeft...

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
Probeer eens een bios flash?

Ik heb ook een A7v8x-x, athlon xp 2200, 2x 256 mb ddr ram en een GF4, draait al dik een jaar zonder grote problemen (crash/freeze). Ik heb ook een qtec voeding.

Wat ik wel heb is dat ik soms een read error heb, mbt geheugen (samsung), dan hangt een app ofzo. Verder heb ik hier geen hinder van.

[ Voor 3% gewijzigd door daPet op 11-06-2004 15:37 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• ZandBak
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:33:
[...]

1006 dacht ik
Ik wou er 1010 op zetten, Maar ik kreeg allemaal rare tekens in beeld, Dus heb het maar niet gedaan. Ik weet dat 1009 support voor ati cards heeft...
kijk daar heb je je probleem dus je moet hem updaten in windows met asus update ding heeft altijd gewerkt bij elke pc tot nu toe hoop dat het lukt
als het goed is ben je er dan vanaf

1337

Verwijderd

Wat staat er in de logboeken?

En drivers al geupdate?

• ZandBak
daPet schreef op 11 juni 2004 @ 15:36:

Ik heb ook een A7v8x-x, athlon xp 2200, 2x 256 mb ddr ram en een GF4, draait al dik een jaar zonder grote problemen (crash/freeze). Ik heb ook een qtec voeding.

Wat ik wel heb is dat ik soms een read error heb, mbt geheugen (samsung), dan hangt een app ofzo. Verder heb ik hier geen hinder van.
daar heb je het al
je drait met een geforce 4 al draai je met een geforce 6 daar hebben we het toch niet over

1337

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06-2025
ZandBak schreef op 11 juni 2004 @ 15:37:
[...]

daar heb je het al
je drait met een geforce 4 al draai je met een geforce 6 daar hebben we het toch niet over
Wat ik hier mee wil zeggen is dat denk ik niet ligt aan de voeding-mobo combo.
ZandBak schreef op 11 juni 2004 @ 15:39:
[...]

neej maar dat had ik ook al gezegd
Weten we het nu bijna zeker :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door daPet op 11-06-2004 15:42 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• ZandBak
daPet schreef op 11 juni 2004 @ 15:38:
[...]

Wat ik hier mee wil zeggen is dat denk ik niet ligt aan de voeding-mobo combo.
neej maar dat had ik ook al gezegd

1337

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Bios geflashed via zon windows ding. Nu is het denk ik afwachten en hopen dat ik geen freez meer krijg :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
freezes zijn lekker lastig te achterhalen altijd..
Ik zou niet denken dat het aan je voeding ligt. Probeer eens je videokaart te onderclocken, of fastwrite/8x agp uit te zetten. Misschien is het een combo-fout van je ati en je asus bordje.

Wat voor geheugen heb je precies en wat zijn de timings hiervan?
Word je bakkie misschien niet gewoon te heet?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 11 juni 2004 @ 16:03:
freezes zijn lekker lastig te achterhalen altijd..
Ik zou niet denken dat het aan je voeding ligt. Probeer eens je videokaart te onderclocken, of fastwrite/8x agp uit te zetten. Misschien is het een combo-fout van je ati en je asus bordje.

Wat voor geheugen heb je precies en wat zijn de timings hiervan?
Word je bakkie misschien niet gewoon te heet?
me pc aardig warm ja.
Mijn pc is nu 48°C CPU en 34°C Mobo. Zegt mbm5 mij :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
doe eerst eens memtest.

verder geloof ik niet dat de a7v8x-x slecht is. de kt 400 chipset kan alleen nogal lopen bokken met geheugen. al heeft asus volgens mij haar werk nog best goed gedaan in vergelijking met de concurrentie. ik heb een aardig aantal van die bordjes verkocht en aangezien bij mij een systeem niet de deur uit gaat voordat hij 12 uur 3dmark 2001se of 2003 heeft gedraaid, kan ik zeggen dat ze absoluut stabiel te krijgen zijn.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
dat bord heeft problemen met ati kaarten, ik heb er zelfook 1 en daar zat tot voor kort een ati 9100 kaartje in, alleenmaar gezeik toen, nu met een kyro2 no probs! Er is ook een bios update voor dit dingetje dat beweert compatibiliteits probelen op te lossen met ati kaarten...

Verwijderd

daPet schreef op 11 juni 2004 @ 15:36:

Same story here, dat bordje van mij draait al een jaar heerlijk stabiel...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

tweakerbee

dus..?

Mijn ervaring is dat die borden erg raar kunnen doen. Met de laatste BIOS update is het overigens wel een stuk beter.
Toch hier nog een plank liggen die spontaan over de zeik is gegaan (na altijd geflipt te hebben). Ik koop ze iig niet meer. Andere types van Asus gewoon wel, die zijn prima. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Tja, ik ben ook zo stom geweest om dit bordje aan te schaffen..... En jawel hoor heb precies dezelfde problemen. Heb continu last van random freezes. Is er iemand die hier een oplossing voor weet en dan bedoel ik niet de oplossing nieuw mobo aanschaffen??

Heb zelf al me bios geflashd, maar dit helpt niet. Verder ga ik er niet van uit dat het aan me voeding of geheugen ligt. (allebei net nieuw nl.)

Systeem is:

Athlon XP 3000
Corsair 512 MB intern geheugen
Zalman 400 Watt voeding
Club 3d G-force MX 4000

Hoop dat iemand me kan helpen.
Pagina: 1