Toon posts:

Voedings Probleem Imac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik woon op Curacao en ben er systeem beheerder, nou is de spanning hier 110volt 50 / 60 hz, (ja schommelt nogal eens net als de spanning)

Een nachtmerrie voor iemand die met pc's werkt. Vandaar dat bij mij thuis alles op een paar UPS -en aan gesloten zit.

Veel mensen zetten een scheidings trafo 110 / 110 - 220 tussen de hardware (copieer aparaten en zo)

die trafo kun je instellen: 110 in-220 uit, 110 in-127uit, etc, etc.
Nou heeft er een slimmert zijn Imac aangesloten op de trafo (110in/220uit) met 220 op de ingang.. oops das 220 - 440 op de Imac. :+

De voeding heeft dus een ECHTE klap gehad.

Nou heb ik de Imac open gemaakt en zie 2 printjes als voeding die met 2 draden verbonden zijn. Ik wil de rest van het systeem testen door de spanning die door die 2 draden te vervangen met een voeding van mij zelf.
Nou mijn vraag:

Wie kan mij vertellen hoeveel spanning en wat voor soort spanning er op die 2 kabeltjes staat. 8)

Dan weet ik dat ik het eerste printje kan vervangen en dat het waard is voor de eigenaar om de iMac te laten repareren. (normaal doe ik niets met iMac. ) :P

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

chem

Reist de wereld rond

Heb je al gezocht ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb voordat ik dit topic starte al gezocht, ben er nu 2 dagen mee bezig en eerste wat ik doe is kijken of ik het zo kan vinden op internet.
Ben helaas op niets uitgekomen of ik heb verkeerde zoekwoorden gebruikt.
Echter ik start niet zomaar topic's en veel weet ik altijd te vinden.

Ketama 8)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Vertel dan eerst even welke iMac het precies is.
Als je dat niet weet (liefst een productnummer zoals M9285LL/A) vermeld dan hoe hij eruit ziet en wat de specificaties zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is een iMac met zon plat scherm via een arm aan de voet onder.

S/N : NIETZOSLIM
800mhz 256mb 60HD, Nvidia GF2MX

verders vindt ik dit op de mobo: 820-1398A

Heb je hier wat aan ? :? :? :?

[ Voor 5% gewijzigd door chem op 14-06-2004 15:35 ]

• bbrother
  • Niet online
Power Suppy, AC-12V, DC
EUR 69,52 ex BTW

^^

Bovenstaand is dus alleen te bestellen door Apple authorised dealers, dus kun je zelf niet aankomen. Of je moet de Apple customer service bellen en reparatie aanvragen, nu weet ik niet of Apple veel vestigingen heeft in Curacou :)

Dit kost alleen het part, inbouwen en verzendkosten etc komt er natuurlijk allemaal nog bij :)

[ Voor 100% gewijzigd door bbrother op 13-06-2004 16:27 ]

Verwijderd

Toevallig kwam ik net hiervoor je berichtje tegen op macosx.nl forum:

Een stap voor stap uitleg met foto's van iemand met hetzelfde probleem met wat tips waar je misschien ook nog wat aan hebt.
Ook voor anderen leuk om te zien hoe de iMac is opgebouwd vanbinnen.

Succes met je herstelactie!

Quote:
This particular iMac (15" 800MHz, Superdrive model M8535LL/B) was the victim of a power surge so needless to say it was in need of a replacement power supply. Getting a hold of one was a little difficult but I ended up finding one locally. The part number is 922-4688.

http://homepage.mac.com/paul74/iMacPS.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok we zijn eruit gekomen, als eerste bedankt voor alle reacties.

Ik heb een voeding op de kabels gezet en gekeken, de pc werkt, nu dat printje hier lokaal zien te bestellen en erin zetten.

Kan de eigenaar weer snel gaan werken op zijn geliefde iMac.
Zal ook de voeding voor hem fixen... hehehe anders blijven we bezig..

Thanx All

Ketama 8)

• chem

chem

Reist de wereld rond

ik heb je s/n even verwijderd :)

Pagina: 1