[hosting] advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• WitteSays
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2021
Ik ben bezig een webdesign bedrijf op te zetten. Ik heb op dit moment al 9 opdrachten afgerond. Op dit moment heb ik ze staan op een virtuele server van 100 mb waarop ik maximaal 20 websites mag plaatsen voor € 50,- per maand. Nu vond ik bij het bedrijf NedZone dit pakket:

1Gbyte Reseller Server
Prijs: € 299 p/jaar

Middels een reseller server kunt U zelf Internetprovider worden. U kunt in Uw account zelf domeinnamen aanmaken, en Uw klanten voorzien van een website, e-mail en alle bijbehorende faciliteiten.

- DirectAdmin Controlpanel
- Onbeperkt domeinen (excl. aanvraag)
- 1Gbyte harddiskruimte
- 40Gbyte dataverkeer per maand
- Fair use POP3, MySQL gebruik
- Eigen DNS server

Heeft iemand hiermee ervaringen of advies?

[ Voor 6% gewijzigd door WitteSays op 11-06-2004 14:23 ]

Witte Says

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

we_are_borg

You will Comply

Ik heb een account gehad in de VS die zijn goedkoper en je mag meer. Heb nu zelf een server genomen en de software er voor staat er op kijk daar eens naar bij servermatrix zijn momenteel leuke aanbiedingen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:26

m0nk

16-09-2003 15.15

Krijg je er 1 ip adres bij? Blijf dit topic even volgen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

we_are_borg schreef op 11 juni 2004 @ 14:24:
Ik heb een account gehad in de VS die zijn goedkoper en je mag meer. Heb nu zelf een server genomen en de software er voor staat er op kijk daar eens naar bij servermatrix zijn momenteel leuke aanbiedingen.
offtopic:
In de categorie : "Wij zijn een professioneel webdesign bureau, maar als u het ook meteen door ons laat hosten doen we dat op cheap ass hostingaccountjes in Amerika, want dat spaart ons een paar cent uit"? Ik snap die mentaliteit nooit. Een beetje nederlandse opdrachtgever vind het belangrijker dat nederland nog wel bij de site kan als bepaalde internationale internetverbindingen eruit liggen, dan dat Amerika er nog wel bij kan, en nederland niet meer.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Lees wel altijd alle voorwaarden even door want daar zitten vaak de addertjes onder het gras.

40GB dataverkeer is wel weinig voor een site. Als je een honderd-tal bezoekers hebt bij een grafische website dan, gaat het hard. :)

Senile! Senile Oekaki

• WitteSays
_bas_ schreef op 11 juni 2004 @ 14:35:
Lees wel altijd alle voorwaarden even door want daar zitten vaak de addertjes onder het gras.

40GB dataverkeer is wel weinig voor een site. Als je een honderd-tal bezoekers hebt bij een grafische website dan, gaat het hard. :)
Wij gaan ons speciaal richten low-budget markt voor kleine ondernemingen. Wij bieden websites aan rond de € 500 die maximaal 5 mb per website groot zijn. Er kan dus aardig op gesuft worden lijkt mij om die 40 gb vol te krijgen. Tevens is extra dataverkeer slechts € 5,- per 5 GB.

Witte Says

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Kippenijzer schreef op 11 juni 2004 @ 14:30:
[...]

offtopic:
In de categorie : "Wij zijn een professioneel webdesign bureau, maar als u het ook meteen door ons laat hosten doen we dat op cheap ass hostingaccountjes in Amerika, want dat spaart ons een paar cent uit"? Ik snap die mentaliteit nooit. Een beetje nederlandse opdrachtgever vind het belangrijker dat nederland nog wel bij de site kan als bepaalde internationale internetverbindingen eruit liggen, dan dat Amerika er nog wel bij kan, en nederland niet meer.
Wel ik heb de server alleen voor me eigen genomen er draait zeggen en schrijven 1 bedrijf op me server dit alleen omdat ik de eigennaar van het bedrijf kan. Ook hebben 2 vrienden ruimte gekregen van mij die wilde leren een site te bouwen, de rest staat ter beschikking aan mij.
ServerMatrix is trouwens een zuster bedrijf van The Planet alleen de SLA is verschillend en de prijzen. Waar een server staat is niet zo belangrijk, belangrijker is de snelheid tegen over je klanten en de uptime. De uptime is goed in 4 maanden geen geen downtime gehad behalve een DDOS aanval maar die hadden ze snel gefilteerd. De ping is gmiddeld onder de 100ms wat ik zeer netjes vind. Dus waarom duur doen terwijl het goedkoper kan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• WitteSays
m0nk schreef op 11 juni 2004 @ 14:26:
Krijg je er 1 ip adres bij? Blijf dit topic even volgen..
Beste heer/mevrouw,

In principe start je met 3 IP nummers (2 voor je nameservers, en 1 voor je site)
waar je een onbeperkt domeinen op kan hosten.

Meer IP adressen zijn gratis aan te vragen, mits je ze uiteraard serieus gebruikt.

Groeten,

Nedzone

Witte Says

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 15:23
we_are_borg schreef op 11 juni 2004 @ 14:49:
[...]

Wel ik heb de server alleen voor me eigen genomen er draait zeggen en schrijven 1 bedrijf op me server dit alleen omdat ik de eigennaar van het bedrijf kan. Ook hebben 2 vrienden ruimte gekregen van mij die wilde leren een site te bouwen, de rest staat ter beschikking aan mij.
ServerMatrix is trouwens een zuster bedrijf van The Planet alleen de SLA is verschillend en de prijzen. Waar een server staat is niet zo belangrijk, belangrijker is de snelheid tegen over je klanten en de uptime. De uptime is goed in 4 maanden geen geen downtime gehad behalve een DDOS aanval maar die hadden ze snel gefilteerd. De ping is gmiddeld onder de 100ms wat ik zeer netjes vind. Dus waarom duur doen terwijl het goedkoper kan.
Het probleem ligt hem bij veel van die "starters" (let op: ik heb het niet over de TS, denk ik ;) ) die alleen genoegen nemen met een server nemen in Nederland omdat ze er dan fysiek bij kunnen. Dan betalen ze een asociaal typisch Nederlands bedrag voor serverhuur en data, en dan komen ze nooit in aanraking met de server omdat hij toch niet vast loopt.

Ik zelf ben het ook met je eens verder hoor. Al m'n sites worden gehost in de VS en Engeland. Het maakt mij er geen donder uit dat ik er fysiek niet bij kan komen. Dan betaal ik er maar minder voor (waar je zelfs meer voor krijgt!)

rm -rf ~/.signature

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

WitteSays schreef op 11 juni 2004 @ 14:52:
[...]

Beste heer/mevrouw,

In principe start je met 3 IP nummers (2 voor je nameservers, en 1 voor je site)
waar je een onbeperkt domeinen op kan hosten.

Meer IP adressen zijn gratis aan te vragen, mits je ze uiteraard serieus gebruikt.

Groeten,

Nedzone
Dat is netjes dat je ip nummers gratis aan kan vragen ik moet er zelf voor betalen 8 ip nummers kost 10 dollar.

Je hoeft trouwens niet onder je post de groeten te zetten dit spreekt vanzelf hier op GoT
mattttt schreef op 11 juni 2004 @ 14:55:
[...]

Het probleem ligt hem bij veel van die "starters" (let op: ik heb het niet over de TS, denk ik ;) ) die alleen genoegen nemen met een server nemen in Nederland omdat ze er dan fysiek bij kunnen. Dan betalen ze een asociaal typisch Nederlands bedrag voor serverhuur en data, en dan komen ze nooit in aanraking met de server omdat hij toch niet vast loopt.

Ik zelf ben het ook met je eens verder hoor. Al m'n sites worden gehost in de VS en Engeland. Het maakt mij er geen donder uit dat ik er fysiek niet bij kan komen. Dan betaal ik er maar minder voor (waar je zelfs meer voor krijgt!)
Ik zat er toen over te denken om zelf een server in Nederland neer te zetten zodat ik zelf alles moet doen. Alleen ik kan linux niet installeren dus dit viel af windows vond ik niet echt leuk dus verder gekeken naar een andere oplossing.
Ik betaal nu 49 dollar voor een 1,7Ghz cel, 512Mb, 80Gb en 1000Gb datatransfer + 20 dollar voor Cpanel (aangezien ik linux niet kan is dit een leuke oplossing), dat ik niet bij de server kan komen is jammer maar zoals ik zei ik weet niet van Linux af ik bestudeer nu eerst de handleidingen als ik iets wil zo heb ik zelf teamspeak geinstalleerd en daar ben ik trots op. Alleen als het fout gaat moet ik support servermatrix waarschuwen en daar zit wel eens een uurtje vertraging in.

[ Voor 57% gewijzigd door we_are_borg op 11-06-2004 15:02 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

Directadmin is 't meest heersende controlpanel dat er is. In tegenstelling tot 't brakke Plesk en Ensim. Kortom een leuk product, en zeker ideaal voor jullie situatie.

We_are_borg. Voor kwaliteit betaal je, je kunt de topicstarter imo geen amerikaans reseller accountje aansmeren. Een pakket zoals hij wenst is professioneler, sneller en nederlands.. ook niet onbelangrijk. :)

* jep gelooft niet in USA-bulk-knakkers. :)

[ Voor 46% gewijzigd door jep op 11-06-2004 15:06 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25

Stewie!

Keen must die!

Kijk eens op WebhostingTalk.nl, vind je veel meer van dit soort aanbiedingen :)

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

WitteSays schreef op 11 juni 2004 @ 14:38:
[...]

Tevens is extra dataverkeer slechts € 5,- per 5 GB.
Kijk wel of dit de prijs is van voorcalculatie of nacalculatie, dat kan soms enorm schelen!

Verwijderd

ik heb zelf goede ervaringen met proserve.

ik vind support ook wel belangrijk bij zo'n server en proserve heeft
imho goede support, snel antwoord, en to the point.

voor de rest ben ik ook tevreden over prijs/kwaliteit,
maar als je profesioneel bezig bent moet je hier niet
teveel op de prijs letten, maar op wat je je klantenkan bieden
en vooral garanderen

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 15:09:
[...]

Kijk wel of dit de prijs is van voorcalculatie of nacalculatie, dat kan soms enorm schelen!
5 euro per 5 GB? Zoals ik zei: vraag geheel vrijblijvend wat offertes aan op het forum van webhostingtalk, daar zijn een paar honderd bedrijven die je graag een aanbieding willen doen.

En 5 euro per 5 GB :X :D
Normaal is 0,50 euro per GB

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:26

jep

5 euro per 5 gig is een hele nette prijs voor een serieus bedrijf hoor. Op webhostingtalk wil het nog wel eens ontbreken aan de professionaliteit. Het is meer een forum voor prijsstunters. Is ook een markt, maar niet voor de TS denk ik. :)

(Damorph kiest zelf voor we-dare en dan nog iets zie ik, dat is inderdaad iets wat je op webhostingtalk zult vinden. :)

TS: Goede aanbieding, ik denk dat je bij Nedzone goed zit. :)

[ Voor 30% gewijzigd door jep op 11-06-2004 15:55 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

jep schreef op 11 juni 2004 @ 15:53:
5 euro per 5 gig is een hele nette prijs voor een serieus bedrijf hoor. Op webhostingtalk wil het nog wel eens ontbreken aan de professionaliteit. Het is meer een forum voor prijsstunters. Is ook een markt, maar niet voor de TS denk ik. :)

(Damorph kiest zelf voor we-dare en dan nog iets zie ik, dat is inderdaad iets wat je op webhostingtalk zult vinden. :)

? Er zijn top bedrijven met 100 man personeel die het voor minder dan een euro per GB aanbieden.

Mag ik vragen wat mis is met WeDare ("en dan nog iets"?)? WeDare heeft routers en verbindingen vele male beter dan 80% van de hosters uit Amsterdam. Zoals dubbel uitgevoerde Junipers.....
Waar denk je dat NedZone zit? TC1 met dit netwerk:

100Mbit NL-IX Peering
100Mbit Openpeering AMS-IX Peering
100Mbit Abovenet Transit
100Mbit Lambdanet Transit

En wedare:

Transit
- 1000mbit Interoute
- 155mbit Cable & Wireless
- 155mbit Global Crossing
- 100mbit KPN Eurorings
- 100mbit Iparix
Exchanges
- 1000mbit AMS-IX
- 1000mbit AMS-IX backup (Trueserver)
- 1000mbit DE-CIX
- 100mbit NL-IX
- 100mbit BNIX (Trueserver)
Point to Point
- 622mbit STM-4 POS Rotterdam>Amsterdam (Sara)
- 155mbit STM-1 POS Rotterdam>Amsterdam (Sara)
- 155mbit STM-1 POS Rotterdam>Frankfurt (InterXion Germany)
+ een hoop peerings (stukken meer dan de 2 van Nedzone)

btw: ik lever geen webhosting dus ik verwijs niemand uit eigenbelang naar WHT, maar het kan goedkoper MET betere kwaliteit.

• m0nk
  • Laatst online: 18:26

m0nk

16-09-2003 15.15

goedkoper... waar vind ik prijzen van WeDare?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

m0nk schreef op 11 juni 2004 @ 16:20:
goedkoper... waar vind ik prijzen van WeDare?
WeDare heeft een eigen datacentrum in Rotterdam en binnenkort ook in Amsterdam, zij leveren alleen colocatie van 1u tot en met eigen suites.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

jep schreef op 11 juni 2004 @ 14:58:
Directadmin is 't meest heersende controlpanel dat er is. In tegenstelling tot 't brakke Plesk en Ensim. Kortom een leuk product, en zeker ideaal voor jullie situatie.

We_are_borg. Voor kwaliteit betaal je, je kunt de topicstarter imo geen amerikaans reseller accountje aansmeren. Een pakket zoals hij wenst is professioneler, sneller en nederlands.. ook niet onbelangrijk. :)

Voor kwaliteit betaal je soms, hier in Nederland moeter veel verdient worden, kijk maar naar de hosters de prijzen zijn bijna overal gelijk, je krijg weinig voor veel geld. Als je naar de USA kijkt prijzen verschillen innorm neem de server van mij maar die ik boven beschrijf, nu heb ik die in een aanbieden genomen dus scheelde het en euro of 30 a 35. Alleen je heb een paar nadelen je moet engels kunnen, je heb 9 van de 10 keer een credit card nodig en je zit met tijd verschil. Ik heb geluk de provider die ik heb heeft 24/7 bezetting en reageer binnenhet uur.
Nederland daar in tegen is duur maar je kan in je eigen taal schrijven of bellen, betalingen via bank. Alleen servers of paketten zijn duur.
Kijk maar wat de TS opnoemt aan opties die kan ik bijvoorbeeld aanbieden voor 100 a 150 euro in het jaar, sommige andere bedrijven betaal je voor zo pakket 10 dollar per maand. LET OP IK HOST NIEMAND DIT IS ALLEEN EEN VOORBEELD.

Plesk en Ensim vind ik trouwens ook slechte controlpanels je mist iets in gebruik. Ik zelf hb Cpanel met Fantastico erbij dit werk lekker en snel alles is goed in te stellen. Echte gebruikers laten Linux er buiten.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21
Zie je.. ik wist dat ik deze al eens eerder had gezien..

http://www.webhostingtalk...ead.php?s=&threadid=52902 ;)
* Mior ook niet ;)

[ Voor 136% gewijzigd door Mior op 11-06-2004 17:09 ]

• WitteSays
jep schreef op 11 juni 2004 @ 15:53:

Dank je voor je advies. Toch ben ik nog een bedrijf tegengekomen met en goede prijzen en goede ervaringen op website's als webhosters.nl en webhostingtalk.nl , namelijk 2uhosting. Pakket van € 25 per maand en daarvoor 2gb ruimte en 20 gb data. Vooral hun goede service wordt overal geprezen en de supersnelle verbinding.

Office pakket
Webruimte: 2000 MB
Dataverkeer: 20 GB
Hosting accounts: 20
Control Panel: DirectAdmin
24h Support: Ja
Prijs per maand: € 25,00
Eenmalig: € 0,00

[ Voor 13% gewijzigd door WitteSays op 17-06-2004 16:08 ]

Witte Says

Verwijderd

/me al helemaal niet (meer)...