Heb je alle instellingen inde BIOS goed gechecked. Ik heb bv. in mn BIOS twee instellingen wat betreft max. temperatuur: een waarde waarbij het systeem netjes gaat afsluiten en rebooten en eentje (COP) die de PC gewoon uitzet.
Misschien heb je ook twee van dergelijke instellingen dus kijk maar eens goed rond in je BIOS. Verder kun je daar ook eens mee spelen: verlaag of verhoog die waarde en kijk of je dan (systematisch) langer/korter kunt werken voordat de PC reboot. Die 30 graden van je CPU lijken me nml. volledig flauwekul. Misschien zit er ook wel een 'smartfan'-achtig optie bij: die laat je fan langzamer draaien bij lage T... misschien dat daar het probleem ook zit: PC denkt dat CPU-T laag is en laat de fan te langzaam draaien: zorg dat deze optie gedisabled is.
Verder kan soms de videokaart icm moederbord nog wel eens problemen geven (welk type heb je?). Door bv. AGP op 4x ipv 8x te zetten of FastWrite te disablen kunnen dergelijk problemen soms worden opgelost.
Daarnaast heb ik al eens meegemaakt dat de videokaart niet perfect in het slot zat (goedkope behuizing

) waardoor de PC niet goed functioneerde (vastlopen/reboot). Kijk hier ook eens naar.
Heb je trouwens al eens gegoogled om te zien of anderen met dezelfde Mobo/proc soortgelijke problemen hebben?