Toon posts:

Internet in een studentenhuis

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik werd net door een kennis gebeld, die zijn geld verdiend met de verhuur van studentenhuizen in utrecht. Nu vroeg hij mij of ik in een huis in utrecht ADSL aan wil leggen, voor maarliefst 6 kamers. Ik heb bij die man thuis ADSL aangelegd (geen probleem), maar nu vraag ik me toch af hoe ik het beste iets aan kan leggen voor die 6 kamers... Ik heb thuis een Multi-PC modem, maar ik meende dat die alleen maar met 4 poorten te krijgen zijn... Het liefst moet dus iedere lijn afgeschermd zijn van de andere. Is er een simpele manier om dit aan te leggen? Het huis is 3 verdiepingen hoog, op iedere verdieping dus 2 kamers.
Alvast mijn dank _/-\o_

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
1 pc modem + switch/hub klaar

Edit: wat bedoel je iegenlijk met "iedere lijn afgeschermd van de andere?"

[ Voor 62% gewijzigd door sig69 op 11-06-2004 13:59 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

- Router met 6 of meer poorten

- Speedtouch 510 modem + een switch/hub

- Speedtouch 510 Multi-PC modem + een switch/hub

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zou kiezen voor een switch, aangezien deze beter de verschillende hosts afschermd dan een hub.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat bedoel je met iedere lijn afgeschermd zijn van de andere?

Als je een router/modem erbij hebt gekregen dan is het voldoende om er een 8 ports switch/hub tussen te hangen om het internet te delen over die 6 kamers en utp kabels mogen 150 meter lang zijn geloof ik ;)

Als je iedereen een evengroot gedeelte aan bandbreedte wil geven dan zou je kunnen kijken naar een simpele pc met linux als router

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Een router achter de modem hangen lijkt me het beste. Daarmee kan je ook de verbinding per lijn afknijpen. Met een switch kan je dat niet. Als dan iemand flink zit te leechen dan vreet ie al de bandbreedte op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde het het liefst buiten een extra pc om doen... ervan uitgaande dat het alleen maar leken zijn die daar zitten (en ik zelf qua netwerken ook niet echt sterk ben), wilde ik proberen het met een kant-en-klaar apparaat op te lossen. Anders kan ik iedere week naar die flat toe om problemen te verhelpen. Liefst gewoon alles installeren, draaien, klaar. Natuurlijk zullen er nog wel probleempjes komen maar ik heb geen zin om systeembeheerder te worden voor zo'n huis...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En daar hebben we dus een schitterende FAQ voor : Hoe deel ik Internet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.