Toon posts:

Ineens start pc traag op, "pauze" tijdens opstarten windows

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Sinds een paar dagen, ineens, start mijn pc traag op. Tijdens het starten van windows XP hangt de pc ineens een minuut ongeveer vast, ratelt de hard disk weer even, hangt weer even vast, en start dan ineens weer door.
Voordat Windows in het inlogscherm komt, duurt het vervolgens ook veel langer.
Heb je vervolgens je hebruikersnaam ingevoerd, en je logt in, dan hangt de opstart van windows ook even, en opeens na een minuut of wat, start de pc door.
In windows vervolgens verder geen problemen meer, alles werkt naar behoren.

Ik heb de pc volledig virusvrij, ook nog geen infectie gehad. Verder geen hardware matige dingen veranderd, en ook software matig niet veel boeiends gedaan.

Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? Heeft iemand een idee / tip?
Bedankt!

wouter

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Dit kan natuurlijk van alles zijn, maar ik heb ooit eens gehad dat de cluster size van mijn c: partitie veranderd was (wel na wat geklooi met Partition Magic). Daardoor startte Windows XP behoorlijk traag op. Misschien heb je de mogelijkheid dit te checken met bijvoorbeeld Partition Magic? Succes!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kijk hier is:

[rml][ XP/Home]Eenmalige laadtijd van 1min. na opstarten comp[/rml]

Kunnen meer dingen zijn. Norton wordt wel is genoemd als boosdoener. Spyware...

suc6

Verwijderd

Microsoft heeft een tooltje: Bootvis (+/- 500 KB). Deze optimaliseert je startup process. Misschien dat je daar iets mee kunt.

Succes

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 17:28
Probeer anders ook eens te defragmenteren.

En kijk in Services of er dingen zijn die je niet nodig hebt, maar wel opgestart worden. (niet dat dat het probleem oplost, maar de pc start dan toch weer iets sneller op).

Je kan ook kijken in device manager of alle hardware nog naar behoren werkt en gedetecteerd is. Je kan ook nog kijken naar uw netwerkkaart, als die ingesteld is op dynamisch ip verkrijgen, en die vindt niet onmiddelijk een dhcp server, dan kan dat ook een tijd duren...

Verwijderd

Probeer je uitbreidingkaarten in een ander pci-slot. Dit hielp bij mij.

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:14:
Probeer je uitbreidingkaarten in een ander pci-slot. Dit hielp bij mij.
Volgende keer wel even kijken naar de datum :) Laatste reactie was juni 2004!
Pagina: 1