[mogelijk adware] windows sr 2.0

Pagina: 1
Acties:

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
hi allen,

tot vandaag heb ik in mijn software (geinstalleerde programma's) dit programma nog nooit eerder zien staan, of ik heb er mogelijk overheen gekeken wat ook kan.

Nou vroeg ik me af wat dit programma doe en waar het voor nodig is.
Ik heb al wat rondgezocht maar er worden verschillende dingen gezegt.

1. het zou een update voor microsoft office zijn, alleen heb ik hier geen office opstaan maar ms works

2. het hoort bij een search assistant, de gene die hier al eerder is voorbijgekomen en waardoor sommige mensen niet meer kunnen inloggen (waarschijnlijk)

mijn systeem;
windows me (alles geupdate)
norton 2003 prof

ik zal nog s ff scannen met ad-aware (maar had dit gister voor het laatst gedaan)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Bij mij staat die Windows SR 2.0 er ook.

Volgende programma's (met laatste updates) vinden niets kwaadaardigs op mijn PC:

- Kaspersky 5
- Norton Antivirus 2004
- Ad-aware 6
- Spybot S&D 1.3

Het lijkt me dus niet dat die "Windows SR 2.0" iets kwaadaardig is.

Verwijderd

Ik had hem ook op mijn pc staan en heb hem net verwijderd.
Als je hem verwijderd kom je er achter dat het geen update is voor office maar gewoon een of ander search progje. Dus mooi verwijderen die hap.

• Pendaco
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
WimB schreef op 12 juni 2004 @ 12:13:

Volgende programma's (met laatste updates) vinden niets kwaadaardigs op mijn PC:

- Kaspersky 5
- Norton Antivirus 2004
- Ad-aware 6
- Spybot S&D 1.3

Het lijkt me dus niet dat die "Windows SR 2.0" iets kwaadaardig is.
ik heb ook alle scans uitgevoerd, die allen niks vreemds vonden, maar ik blijf het vreemd vinden. Ik heb het daar bij mijn weten nog niet eerder zien staan.
Ook als klik op verwijderen, en daarna klik op afbreken staat er in een klein schermpje; thank you
iets wat ik bij microsoft software niet eerder heb gezien. Op de site van microsoft zelf kan ik alleen maar verwijzingen vinden naar office updates voor office 97 enz. met dezelfde naam; windows sr
alleen heb ik hier geen office opstaan 8)7

offtopic:
ik ben een erg wantrouwend persoon 8)

Verwijderd

Als je hem nou gewoon wel verwijderd zie je dat het geen office update is maar gewoon een een of ander searchprogje.
Trust me :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt inderdaad op spyware - er van uitgaande dat je geen Windows98 of WinME draait - zoals bv. ook hier: http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/t1084577923 bevestigd wordt :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WimB schreef op 12 juni 2004 @ 12:13:

- Kaspersky 5
Niet met de normale bases nee.
Probeer eens met /updates_x/ ipv /updates/ je av bases bij te werken en scan dan nog eens :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
BackSlash32 schreef op 13 juni 2004 @ 22:30:
[...]

Niet met de normale bases nee.
Probeer eens met /updates_x/ ipv /updates/ je av bases bij te werken en scan dan nog eens :P
Ik werk met de extended bases, vandaag nogmaals gescand en niets gevonden.

• Pendaco
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
elevator schreef op 13 juni 2004 @ 20:27:
Het lijkt inderdaad op spyware - er van uitgaande dat je geen Windows98 of WinME draait - zoals bv. ook hier: http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/t1084577923 bevestigd wordt :)
Ik draai wel windows ME,

Maar het is inderdaad spyware/adware troep, wat onder andere hoort bij 108 solutions.
Hier had ik laatst nog last van, dus dat verklaard dat programma.

Ik heb het nou verwijdert, en wil iedereen nog ff bedanken voor hun moeite en tijd O+

edit:
rim13 je had dus idd gelijk, maar ik wilde het nog even zeker weten van meer mensen 8), deze kan wat mij betreft dicht

[ Voor 12% gewijzigd door Pendaco op 14-06-2004 19:56 ]

Pagina: 1