DVD+-RW in Emac

Pagina: 1
Acties:

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 07:19
Ik zit enigszins te overwegen om een EMac aan te gaan schaffen.

Ik zit alleen te twijfelen of ik het model met de superdrive neem of de goedkopere variant waar een cd-brander in zit. Na enig zoekwerk ben ik erachter gekomen dat het mogelijk is om er zelf een DVD brander in te zetten, alleen gaat het daar over een -R model. Aangezien ik toch liever voor de iets bredere ondersteuning ga (anders zou ik mezelf voor die paar centen de ellende niet op de hals halen) vroeg ik me af of een +- R brander of nog mooier een dual layer ook gaat werken. Qua hardware lijkt me dat geen probleem, alleen vraag ik me af hoe het met de software ondersteuning zit. Is er iemand die hier ervaring mee heeft

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Al gedacht aan een externe dual layer +/-rw brander?, sluit je aan op de firewire poort van je mac, er zit roxio toast bij, een mooi pakket.
Mocht je in de toekomst een laptop ofzo kopen kun je je brander gewoon blijven gebruiken.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Intern kan ook wel, ik weet alleen niet of Toast of OS X dual layer ondersteunt.
Verder kan je practisch iedere IDE brander er in proppen, het werkt in vrijwel alle gevallen wel. Koop desnoods voor de zekerheid een Pioneer of model dat veel door Apple gebruikt wordt.

Grappig detail misschien, mijn iMac wordt geleverd met een -R brander volgens de site.
Echter zijn er veel verschillende modellen, de een heeft inderdaad een -R brander van het ene merk, en ik heb bijv. een Pioneer 106D er in zitten die gewoon ± RW brandt.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• cornelisprul
Hmmm het lijkt erop dat het gewoon gaat werken dus. Vooral pioneer lijkt veel door apple gebruikt te worden. Wel vreemd dat er soms een dual mode in zit terwijl ze alleen -r aangeven. Het lijkt me dat roxio zijn toast wel dual layer ondersteund, anders komt er vast wel binnenkort een update

Een externe zit ik niet echt op te wachten

[ Voor 20% gewijzigd door cornelisprul op 11-06-2004 17:01 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Probleem is misschien wel de garantie, als je zelf gaat lopen schroeven in je Mac ben je die kwijt.
Zelf ben ik er ook niet vies van, ik wil het geheugen van mn iMac nog ff intern upgraden maar dat doe ik wel buiten de garantieperiode.

Apple adverteert eigenlijk alleen met -R omdat OSX alleen met -R overweg kan. Toast kan dus wel prima ± aan, en ik denk idd dat er wel een update zit aan te komen binnen afzienbare tijd.

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 11 juni 2004 @ 17:52:
Probleem is misschien wel de garantie, als je zelf gaat lopen schroeven in je Mac ben je die kwijt.
Zelf ben ik er ook niet vies van, ik wil het geheugen van mn iMac nog ff intern upgraden maar dat doe ik wel buiten de garantieperiode.

Apple adverteert eigenlijk alleen met -R omdat OSX alleen met -R overweg kan. Toast kan dus wel prima ± aan, en ik denk idd dat er wel een update zit aan te komen binnen afzienbare tijd.
ik heb ook een ± brander in me iMac, maar ik kan wel even kijken wat er nou prcies in de nieuwe eMacs zit, heb er laatst nog 1 aan een klant geleverd kan ik zo even voor je na vragen :)

mail me anders even corne[@]hificorner[.]nl

Offtopic,
Hydraulik-Phunk dat interne geheugen in de iMac kan je zelf niet upgraden, althans dat vertelden ze mij omdat er koel stikkers op zitten die er af moeten, en die kan je niet meer terug plaatsen :P
als je dit toch gaat proberen vertel dan eens hoe, want dan ga ik het ook doen, ik had hem laatst al bijna open totdat ik hoorde dat het dus ivm de koel stikkers niet kan :P toen maar gelijk maar besloten om het dus niet te doen :)

• dolby
  • Niet online
cornelisprul schreef op 11 juni 2004 @ 17:00:
Het lijkt me dat roxio zijn toast wel dual layer ondersteund, anders komt er vast wel binnenkort een update
Bij de nieuwe Dual Layer drives van LaCie wordt toast titanium meegeleverd, zijn mooie modellen.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

@ Qorne, ik heb wel gelezen en gezien dat het wel kan, en desnoods plak ik die dingen er zelf weer op. Lukt wel ;)

Ik maak iig pics als ik er mee bezig ga, maar da's sowieso na november pas.

/offtopic

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Hydraulik-Phunk schreef op 11 juni 2004 @ 19:02:
@ Qorne, ik heb wel gelezen en gezien dat het wel kan, en desnoods plak ik die dingen er zelf weer op. Lukt wel ;)

Ik maak iig pics als ik er mee bezig ga, maar da's sowieso na november pas.

/offtopic
Kan wel. Je moet alleen wel zorgen dat je overal goed de koelpasta of koelstickers plakt. Hoeft niet speciaal iets tussen iig. :)

kleurbleur.nl

• cornelisprul
Op zich word ik wel steeds nieuwsgieriger wat ze nu daadwerkelijk voor brander meeleveren. Ik kan me voorstellen dat de -R varianten in verhouding steeds duurder worden. Maar goed het bedrag wat apple voor een brander vraagt is nog steeds erg veel in verhouding tot de lokale PC-boer, plus dat het jammer is dat het geen dual layer branders zijn

Geheugen maakt niet erg veel uit, zeker niet als je uit gaat van merk geheugen. Daarom ben ik wel erg geneigt om zeker ivm de garantie dat gewoon bij Apple te kopen

[ Voor 32% gewijzigd door cornelisprul op 12-06-2004 15:22 ]

• h4ns
  • Niet online
Apple gebruikt de Pioneer en Sony branders. Prop er dus gewoon een OEM Sony of Pioneer in, dan heb je geen enkel probleem. De meeste andere merken werken ook wel, maar worden niet ondersteund door de finder en de iApps zoals iTunes / iDVD / iPhoto etc.
Met Toast werkt nagenoeg alles.

Nog een tip: iDVD wil alleen DVD-R branden.. ben je klaar met je project begin dan het encoding proces met een DVD-R in je drive. Als het encoden begonnen is open je gewoon je drive en plaats je het andere gewenste media erin (DVD-RW / DVD+R / DVD+RW).
Pagina: 1