ervaringen Casio EX-P600

Pagina: 1
Acties:

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
hoi,

Na een tijdje te zoeken vind ik hier niets over de casio EX-P600

kent iemand dit toestel en is hij/zij daar tevreden van?
ik ken een paar mensen die een casio gebruiken en ik weet uit ondervinding dat het wel best OK om niet te zeggen helemaal OK :) is om een casio te kopen als digicam...

de reden waarvoor ik hem zou kopen is voor het volgende:

shutter speed is ongelooflijk snel (shutter lag is 0.01 seconde)
het duurt geen uren voor hij klaar is om te trekken (2 seconden)
deftige zoom + lens (canon 4x optisch)
1001 modi zodat je toch nog de perfecte foto kan trekken
een KLEIN toestel dat professioneel is...

en niet te vergeen krijgt hij HEEL goede kritiek bij steves digicams...

Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/ex-p600/exp600_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/ex-p600/exp600_back.jpg

alvast bedankt!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 12:43

shameblaster

BB4E^Cons

Cons:::BB4E

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar eventuele ervaringen van andere leden. Zelf ben ik vorig jaar een erg tevreden eigenaar geworden van de Ex-Z3. Door zijn compacte design en de ongelofelijk handige best shot functie wil ik sowieso bij casio blijven. Nou heeft mijn vriendin onlangs mijn Z3 op de grond laten pleuren waardoor hij uit zijn voegen was. Met het geld dat ik van de verzekering heb gehad kan ik nu met gemak een z-40 kopen, maar toch twijfel ik om er niet wat boven op te leggen en voor de P600 te gaan. Is het apparaat in de praktijk nou erg veel groter? Want juist het compacte design stond me altijd aan, aldaar ik mijn camera het liefst altijd bij me heb.

• aem kei
zoals je zelf zegt.. wel heel erg magere ervaringen... :)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
aem kei schreef op 11 juni 2004 @ 13:38:

een KLEIN toestel dat professioneel is...
nou nou.. niet overdrijven eh ;)

• aem kei
G-PHREAK schreef op 11 juni 2004 @ 15:17:
[...]

nou nou.. niet overdrijven eh ;)
hij is toch kleiner of even groot als het gemiddeld professioneel toestel hoor...

inderdaad de Z reeks en de IXUSsen zijn kleiner... maar niet vergelijkbaar he...

B)

• aem kei
blijkbaar geen al te populaire camera...

:?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

waarom noem je dit professioneel?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• aem kei
1) steve's digicam zegt dat dit een professionele camera is en hij heeft er wel verstand van ;)

2) optie om de lens te veranderen... compatible met alle lenzen van canon en casio

3) mogelijkheid voor een externe flash...

4) de snelheid van de camera in het geheel en de shutter

5) mogelijkheid om toch wel ALLES manueel te gaan doen ipv te werken met presets...

dit maakt het voor mij een professionele camera...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 15:32
Ik vind een camera pas professioneel als hij door fotografen wordt gebruikt die fotograferen als professie hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 13-06-2004 11:08 ]

|>

Verwijderd

Fijn dat jullie hem helpen met zijn vraag. Is dat niet logischer als door ebben of de P600 professioneel is of niet? Dat is iets persoonlijks. Feit is dat de andere exilims veel meer op amateurs gericht waren dan deze camera. Is er niemand met ervaringen?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

aem kei schreef op 13 juni 2004 @ 11:04:
1) steve's digicam zegt dat dit een professionele camera is en hij heeft er wel verstand van ;)
Ik heb de review gelezen en nergens noemt hij dit een profi camera. De pro komt uit de naam van de camera

2) optie om de lens te veranderen... compatible met alle lenzen van canon en casio
Ik heb ook nergens terug kunnen vinden dat dit een verwisselbare lens is. Wel zijn er opzet stukken voor, met convertor

3) mogelijkheid voor een externe flash...
Pluspunt

4) de snelheid van de camera in het geheel en de shutter
Pluspunt

5) mogelijkheid om toch wel ALLES manueel te gaan doen ipv te werken met presets...
Pluspunt

dit maakt het voor mij een professionele camera...
Toon mij een prof die een compact gebruikt voor meer dan snapshots, locatiebevinden etc. Als hij/zij echt aan het werk gaat komt er toch tenminste een SLR aan te pas
Begrijp me niet verkeerd. Wat ik er van zie, zie ik een mooie en snelle compact camera met veel features. Maar professioneel? Nuh.

• aem kei
ik was misschien inderdaad zoals je zegt slordig in mijn verwoording van "professioneel"

laat het mij zo zeggen: "beter als het gemiddelde"

beter? ;)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Hoe zit dat eigenlijk met die externe flash, want ik zie nergens een hot-shoe. :?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Als ik de foto's op steve's digicams bekijk zit er een aansluiting voor een koortje op de linkerkant van het toestel vlak bij de bodem. Ik heb op mijn analoge Nikkormat EL zo'n zelfde aansluiting zitten voor bijvoorbeeld een staafflitser, die werken ook niet met hot-shoes

Pagina: 1