Toon posts:

[Boek] Javascript boek

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn JS Bible uit 2001 is toch redelijk outdated lijkt het, Google levert me vaak meer op dan het boek zelf, daarbij... het vergelijkt IE met Netscape. Ik vroeg me af of er al een Bible was die Mozilla met IE documenteerd.

Ik had al dit gevonden:
http://www.comcol.nl//bestel/bxkwsj_b.htb#1945h
This new edition of the JavaScript Bible has been revamped to cover the latest browsers, language updates, extensions, and JavaScript standards.
Heeft iemand hier ervaringen met dit boek? En zo ja, kun je me vertellen of hier ook weer Netscape in staat, of dat ze gewoon Mozilla's JS uitleggen?

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Ik heb zelf O'Reilly's Javascript boek en ben er erg tevreden over. Het voordeel van O'Reilly boeken is dat achterin het boek elke functie beschreven staat met returnvalues en compatibility issues erbij voor Mozilla en IE. Misschien een tip.

[ Voor 9% gewijzigd door Minos111 op 11-06-2004 14:16 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Het probleem met de meeste boeken over dit soort zaken is dat ze bijna al outdated zijn als ze uitkomen. De browsers-markt en standaarden wijzigen zo snel dat daar bijna niks aan te beginnen is.

Internet (o.a. dit soort fora) is en blijft daarom de beste bron van informatie imho.

Verwijderd

Topicstarter
Minos111, heb je misschien een naam of wellicht een directe link naar dat boek? ISBN is ook goed :)
Bosmonster schreef op 11 juni 2004 @ 14:17:
Het probleem met de meeste boeken over dit soort zaken is dat ze bijna al outdated zijn als ze uitkomen. De browsers-markt en standaarden wijzigen zo snel dat daar bijna niks aan te beginnen is.

Internet (o.a. dit soort fora) is en blijft daarom de beste bron van informatie imho.
Klopt, alleen het boek wat ik heb heeft "offsetHeight" niet goed gedocumenteerd, en gaf aan dat "clientHeight" de manier was om de hoogte van een element op te halen. Uiteindelijk heb ik het op internet gevonden, maar een boek vind ik persoonlijk vele malen makkelijker.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 14:20 . Reden: reply op bosmonster ]

Verwijderd

Persoonlijk vind ik www.w3schools.com erg goed qua JS-documentatie e.d.

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik ben zeer tevreden over Inside Javascript van New Riders ( meer dan 1000 pagina's)
Het vergelijkt alle commando's met alle browsers tot IE 6.0 en Ns 6 , maar geen Mozilla en Opera
Maar Ns 6.0 en Mozilla scheelt toch ook weer niet zoveel.
99% gebruikt IE en IE 6.0 is al een tijdje around en zal ook nog wel blijven.
Is goede brede basis, verder .... Internet

[ Voor 28% gewijzigd door Oysterhoys op 11-06-2004 18:16 ]

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Oysterhoys schreef op 11 juni 2004 @ 18:10:
Maar netscape 6.0 en Mozilla scheelt toch ook weer niet zoveel.
Maar factor 10 ofzo :P Netscape 6 is een hele antieke beta van Mozilla, terwijl we nu al bijna aan de derde major zitten (1.0, 1.4, 1.7).

Trust me.. op Netscape 6 werkt een heleboel niet of voor geen meter :)

Het resultaat is een boek waarin je alles wat uitgelegd wordt toch eerst zelf in alle browsers zult moeten testen.. iets dat je zonder boek ook wel had kunnen doen (had je hoop tijd gescheeld).

Verder is een bibliotheek als msdn.microsoft.com/library vele malen nuttiger en vollediger dan ieder willekeurig 'boek'.

Boeken zijn erg nuttig voor ingewikkelde talen, maar voor Javascript heb ik het doel nooit weten te vinden. En ik heb al wat Javascript boeken voorbij zien komen :)

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Bosmonster als je zo slim dat je voor Javascript geen boek nodig hebt bent help deze orang utang dan eens met zijn replace topic , waar 1000 pagina's nog niet genoeg voor zijn. :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Oysterhoys op 11-06-2004 18:33 ]

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

Verwijderd

Hehe, Netscape 6.0 was gebaseerd op .9x geloof ik. Die ondersteund echt geen Dom3 om maar wat te noemen en zeker niet op de manier zoals Mozilla dat nu doet. Voor IE hebben de meeste boeken trouwens wel een wat langere houdbaarheidsduur. Die wordt toch niet meer geupdate :)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

* Clay heeft geen boeken :)

wat wel erg handig is; de devedge multibar Alle info die je maar wil, van CSS tot js1.5 in een paar klikken.

[ Voor 6% gewijzigd door Clay op 11-06-2004 19:28 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1