Toon posts:

[Javascript] Item uit keuzelijst naar invulveld op andere pa

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ik graag zou willen, is het volgende :

Op een pagina is er de mogelijkheid om een pop-up te openen.
In die pop-up verschijnt een lijstje (dynamisch, uit MySql database of uit inhoud directory middels php)
Wanneer ik op de bijbehorende link in die pop-up klik, moet de 'waarde' van die link (dus de naam, of welk ander gegeven dan ook) toegevoegd worden aan een tekstveld op de 'oude pagina'.
Dus, in praktijk : Ik vul een tekstveld in, klik op een gegeven moment ergens op de knop, er komt een lijstje, ik klik wat aan, de waarde daarvan verschijnt achter de tekst die ik tot dan toe al ingevuld heb.

Wat zoek ik nog ? Nou, eignelijk niet veel, alleen de code waardoor de waarde in het tekstveld terecht komt. Iets zegt me dat dat alleen maar met Javascript kan. En ik beheers php/mysql prima, en javascript een beetje. En daar loop ik dus op vast.

Is er iemand die hier een idee over heeft ? ik hoor het graag,

alvast bedankt,

Andre Rotgans

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Zoek je dit toevallig:

Anyway hoort Javascript in Webdesign & Graphics thuis, moved :)

Professionele website nodig?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 13:39

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zodra je een window opent met die button, is dat nieuwe window de child van het eigenlijke venster. Andersom geldt dus dat het eigenlijke venster de parent is van het nieuwe window :)

Als je vanuit de popup het form in de parent wilt aanspreken, zul je gebruik moeten maken van deze constructie:

JavaScript:
1
parent.document.forms[0].elements['naam van de textarea'].value += 'spef';

hth :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.