[A7V333] Moederbord blijft hangen bij harddiskdet./memtest

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 10:57
Ik heb dit moederbord gisteren, na een half jaartje in de kast te hebben gelegen (was mijn oude) in de pc van mijn broertje gedaan (Athlon XP 1600+, geforce2mx, 256Mb PC2100). Windows XP geinstalleerd enzo, ging allemaal goed.

Maar op een gegeven moment stond de PC opeens MUURVAST. Ok, kan gebeuren, opnieuw opgestart, en toen bleef hij hangen bij het detecteren van de harddisk/memtest, vlak na de detectie van de proc. Hij geeft dan wel aan dat je naar de bios kan enzo, maar hij staat dan gewoon al vast.

Wat dan meestal wel werkt is batterij eruit, CMOSclear en dat soort zooi, en dan werkt hij weer een dag. En dan komt er dus weer een crash waardoor hij niet voorbij de bios komt.

Ik heb er al een andere processor ingezet, zelfde probleem, en ander geheugen, zelfde probleem. Het vreemde is dus dat hij eerst gewoon een jaar perfect heeft gedraaid in mijn pc.

Weet iemand wat ermee aan de hand is?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
Is je hardeschijf nog wel goed?
Heb je je geheugen al eens getest?

Iets meer info is wel handig denk ik.

• M_V
olof schreef op 11 juni 2004 @ 13:12:
Is je hardeschijf nog wel goed?
Heb je je geheugen al eens getest?

Iets meer info is wel handig denk ik.
ik heb er ander geheugen ingezet, van mijn eigen computer (Staat ook in openingspost), en ik heb hem uiteraard ook zonder harddisks opgestart, dus alleen met videokaart, geheugen en proc aangesloten.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 14:52
Rudy_V schreef op 11 juni 2004 @ 13:16:
[...]

ik heb er ander geheugen ingezet,
Ja, maar heb je het ook getest?
Ik heb thuis ook nog wel wat geheugen liggen waar ik van weet dat het niet helemaal lekker is. Maar ook als je denkt ddat het goed is hoeft dat nog niet per definitie zo te zijn.

• M_V
olof schreef op 11 juni 2004 @ 13:18:
[...]

Ja, maar heb je het ook getest?
Ik heb thuis ook nog wel wat geheugen liggen waar ik van weet dat het niet helemaal lekker is. Maar ook als je denkt ddat het goed is hoeft dat nog niet per definitie zo te zijn.
Dat geheugen draait in mijn computer al bijna een jaar perfect en ik heb het ook getest. Ik wil het nog wel even doen, maar denk dat het geen zin heeft, zeker als 2 reepjes die gewoon goed zijn (in andere compus) allemaal niet werken.

• M_V
Verder niemand?

Verwijderd

Je kan proberen de firmware te updaten? :)

• M_V
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 13:12:
Je kan proberen de firmware te updaten? :)
Helaas, zit al de nieuwste op, en zelfs die heb ik er een 2e keer opgezet

• M_V
Heel weird, ik heb het moederbord gewoon compleet in een andere pc gezet (dus effectief andere proc, ander geheugen en andere videokaart) en hij werkt weer als een zonnetje. Naja....gewoon vaag dus.....

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

Rudy_V schreef op 16 juni 2004 @ 13:31:
Heel weird, ik heb het moederbord gewoon compleet in een andere pc gezet (dus effectief andere proc, ander geheugen en andere videokaart) en hij werkt weer als een zonnetje. Naja....gewoon vaag dus.....
en dus ga je nu kijken welk onderdeel er dus stuk is?

dit kun je dus doen door stuk voor stuk de oude onderdelen er trug in te zetten en dat net zo lang tot het probleem weer trug komt

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• M_V
Janao schreef op 16 juni 2004 @ 14:12:
[...]

en dus ga je nu kijken welk onderdeel er dus stuk is?

dit kun je dus doen door stuk voor stuk de oude onderdelen er trug in te zetten en dat net zo lang tot het probleem weer trug komt
Nope, want ik heb effectief een mobo-swap uitgevoerd tussen twee compus, beiden werken weer perfect.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

misschien is het batterijtje van je CMOS leeg? Ga laatst bij mij nog vage errors. Na een nieuw batterijtje was het weer goed.
Pagina: 1