[Debian] DHCP en ICS: elke keer een ander IPA

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb Debian Testing draaien in een netwerk met Windows 2003 ICS en elke keer als ik Debian reboot krijgt hij een ander IP adres. En dan moet ik port forwarding weer aanpassen en SSH zeurt over de host key, dus ik wil graag dat hij indien mogelijk hetzelfde IP adres gebruikt.

Is er geen optie voor dhclient om te vragen om een bepaald IP adres?
Of in iedergeval om hetzelfde IP adres als laatste keer?
Normaal komen de leases ook in /var/lib/dhcp/ te staan, maar die directory blijft bij mij leeg.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Doet ie dit alleen bij Debian? Of is het gewoon een van de brakke instellingen van de win2k3 dhcp server

[ Voor 4% gewijzigd door Zwerver op 11-06-2004 13:09 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

mja, je zou natuurlijk gewoon een vast ip kunnen uitdelen op basis van dat mac adres... Client-side hetzelfde adres opvragen is niet altijd mogelijk n'l (dat word serverside geregeld, en niet op de client)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zwerver schreef op 11 juni 2004 @ 13:04:
Doet ie dit alleen bij Debian? Of is het gewoon een van de brakke instellingen van de win2k3 dhcp server
Ja, de Windows clients hebben er geen last van.
Client-side hetzelfde adres opvragen is niet altijd mogelijk n'l (dat word serverside geregeld, en niet op de client)
Dat klopt, maar de client kan volgens mij wel tegen de server zeggen dat die graag een bepaald adres wil hebben.