Toon posts:

[AccesXP/97] Een database zo zetten dat het in allebei werk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of dat het mogelijk is om een database zo te converteren/toveren/zetten dat het in allebei werk zonder dat je constant hoef te converteren?

Het probleem is namelijk dat er een database is in XP format en die moet constant kunnen wisselen tussen 97 en xp zonder constant het te moeten converteren.

Kunnen jullie mij helpen want bij de knowledgebase van microsoft kom ik er niet uit.

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Ik meen dat je wel een melding krijgt als je van 97 naar XP gaat, maar als je dan toch gewoon op cancel drukt werkt het toch gewoon (of was dat bij 2000/XP?)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:18:
Ik meen dat je wel een melding krijgt als je van 97 naar XP gaat, maar als je dan toch gewoon op cancel drukt werkt het toch gewoon (of was dat bij 2000/XP?)?
het is het hem juist dat ik een xp database krijg en die moet ik op 97 en op XP laten werken zonder dat er geconverteerd word mocht het kunnen.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:24:
[...]

het is het hem juist dat ik een xp database krijg en die moet ik op 97 en op XP laten werken zonder dat er geconverteerd word mocht het kunnen.
Volgens mij kan dat niet. Ik heb er echter nooit actief naar gezocht.

Wat je wel zou 'kunnen' proberen is twee verschillende frontends maken, één in xp en één in 97, en dan connecten naar een 97 back-end. Volgens mij kan dat wel en is ook nog eens redelijk simpel te testen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Inderdaad: laat je Access97-database converteren naar XP, vervang in de XP-database de tabellen door koppelingen naar de Access97-database en klaar.

Houdoe