[Noiseless] Cooling keus

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo :),

Ik ben op het moment aan het rondsnuffelen naar verschillende koeling oplossingen voor mijn PC. Nu heb ik nog aircooled een amd 2800+ draaien die vaak rond de 65 graden word. (coolermaster low noise cooler, lekkere low noise)

Mijn streefdoelen zijn een cpucooler vinden die:
- Stil is, liest helemaal noiseless maar < 20db kan ook nog wel.
- Goed genoeg koelt, hoeft geen 26C te zijn
- Goedkoop is, budget van max 35-40

Ik heb zelf al aantal dingen gevonden zoals
- zalman amd cooler met silence stand (20db eigenlijk liefst niet)
- Wat gevonden over heatpipe coolers (geen prijzen nog)
- Watercooling, voor gpu/cpu/nb voor > €40

Misschien weet iemand andere oplossingen, misschien bestaan er waterkoelingstejes alleen voor cpu rond 40,-.

Wat zou een goede keuze zijn?

( eventueel specs zijn te vinden op http://specs.tweak.to/9187 )

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Waterkoeling ga je sowieso niet redden, dat is gewoon duurder :P heatpipe koelers als de thermalright SP97 is ook duurder als 40 euro, helemaal omdat daar nog een fan op moet. Die zalman is dus zeker 1 van de beste opties. Maar bijvoorbeeld de thermalright SLK 900U met een papst fan werkt ook goed, denk alleen dat je dan iets boven de 40 euro uitkomt.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Zalman 7000A-CU, kijk niet verder. :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom zou je zo besparen op de koeling? Dan koop je alleen maar dingen die OF veel lawaai maken OF hun werk niet erg goed doen.

Vergeet niet dat goede koelers (Pabst, Zalman enz) vele systemen lang meekunnen. Zie het dus meer als langetermijn investering.

[ Voor 1% gewijzigd door Roamor op 11-06-2004 15:26 . Reden: w ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22

Sjaak_Afhaak

Bleh!

^^^
helemaal mee eens.. Ik heb nu een Zalman 3100 Plus (beetje oud al) en die heeft achtereenvolgens een duron 600, TB1200 en een XP2000+ gekoeld, is lekker stil, en voor het plezier dat ik ervan gehad heb, zeker niet duur. ik denk persoonlijk dat unfor voor jou de beste keuze heeft voorgeschoteld :)

Hier staat tekst

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 16:59

Piggen

Lekker bakkie

unfor schreef op 11 juni 2004 @ 15:02:
Ook niet naar de Zalman 7000A-AlCu? ;)
Koelt misschien iets minder, maar weegt ook een stuk minder.

• semicon
Ik denk dat jullie gelijk hebben :) ik ben maar een zuinigerd, ik ben alleen zo bang dat je gelijk op 80-90 euro uit komt als je echte waterkoeling wil hebben..

de zalman Zalman 7000A-CU, die had ik eigenlijk ook in gedachten. Ik denk dan toch dat die het gaat worden, zoals eigenlijk die eerste replies al zeiden, tis een goede koeler (65c zou ik niet hebben) in silence mode ong. 20db. Mocht iemand nog een idee voor hebben voor volgende week hoor ik het graag nog hoor :)

maar ik denk dat zalman beste keus is op het moment. bedankt alvast!

• Henk
semicon schreef op 11 juni 2004 @ 16:29:
Ik denk dat jullie gelijk hebben :) ik ben maar een zuinigerd, ik ben alleen zo bang dat je gelijk op 80-90 euro uit komt als je echte waterkoeling wil hebben..

de zalman Zalman 7000A-CU, die had ik eigenlijk ook in gedachten. Ik denk dan toch dat die het gaat worden, zoals eigenlijk die eerste replies al zeiden, tis een goede koeler (65c zou ik niet hebben) in silence mode ong. 20db. Mocht iemand nog een idee voor hebben voor volgende week hoor ik het graag nog hoor :)

maar ik denk dat zalman beste keus is op het moment. bedankt alvast!
Als je goeie watercooling wilt ben je nog wel meer kwijt ook ;) maar een budget setje als de thermaltake aquaruis heb je wel voor 90 idd. met de fan @ 7 volt is die nog aardig stil ook :)

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Misschien de Arctic Cooling Copper Silent 2 (rev. 2) die is iets van €18 heel goedkoop en maakt dus maar 18dB geluid, draait op 2200RPM.... super ding! ik heb hem ook.

Site Arctic Cooling: http://www.arctic-cooling.com/en/products/copper_silent2r2/

Review: http://www.silentpcreview...warticle&artid=115&page=1

:)

Verwijderd

ik heb Thermalright SKL-900A ( hoeft niet op moederbord geschroeft )
met een YS 92mm fan 18Db op 7V
AMD3000@13x185V1.92
Idle=43C
Load=49C
onhoorbaar!:)
als je stille pc wilt vergeet je hdd niet , die make vaak het hoogste piep geluid!:P

Verwijderd

unfor schreef op 11 juni 2004 @ 15:02:
voor 40 euro is dat idd de beste oplossing
dit topic kan dicht

Verwijderd

zalman cnps 7000-cu
klaar :)
zoek anders ff naar een review daarvan, maar dat is gewoon de beste.
voor je videokaart zalman hp810c d8 ik... iig passief

• Henk
Wat overigens ook nog een hele goeie optie is is een standaard heatsink met een papst fannetje, of het fannetje op iets van 7 Volt :) ik weet wel dat mijn whisperrock III mijn 2500+ met 1.8 vcore nog op ongeveer 50°C hield, (normaal gebruik) dus als je niet wilt gaan overclocken of iets dergelijks zou ik zoiets gewoon doen, scheelt een hoop geld en je doel is toch bereikt :)

• semicon
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 19:16:
zalman cnps 7000-cu
klaar :)
zoek anders ff naar een review daarvan, maar dat is gewoon de beste.
voor je videokaart zalman hp810c d8 ik... iig passief
Ok, die vga mod had ik al van zalman

deze topic kan idd dicht, ik heb de zalman al bijna besteld _/-\o_

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die Zalman koeler is echt top. Ik heb een AMD Athlon xp 2600 meegekoeld en op de laagste toeren max 45 graden dus dat is ok. Constant 3 uur load voor decodering DVD wordt de temp daarna bij mij ongeveer 50 graden.

Ik heb er ook een Intel Pentium IV 3.2 ghz meegekoeld en de temp waren ongeveer 40 graden tegen full load 50 graden.

Edit:
Ik heb er naast ook nog een Zallman 300w voeding en je hoort de hele pc bijna niet meer

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 11-06-2004 23:16 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

semicon, neem voortaan de tijd om eens te zoeken. Met wat simpel research binnen DOC op stilte en luchtkoeling of budget was je al een heel eind gekomen. Deze gaat iig dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.