Ik heb flink gez**k met windows xp en widows 98 op 1 systeem:
ik heb 3 partities, c:, d: en e:.
op d: heb ik als eerste windows 98 geïnstalleerd.
Daarna heb ik op de c: windows xp geïnstalleerd.
In boot.ini kwam alles goed te staan, maar windows 98 is zo lek als een mandje.
ik geloof dat ik hem 2 of 3 keer normaal heb opgestart(nou ja normaal: alle ndis*nogwat*.vxd drivers niet geladen vanwege foutmelding daarvan)en bijna niks deed het. Nu kan ik windows 98 helemaal niet meer opstarten vanwege een hal.dll error. Opgezocht wat dat inhield, de oplossingen uitgeprobeerd, niks hielp. in mijn boot.ini kan ik windows xp en windows 98 opstarten, maar windows 98 blijft komen met dezelfde hal.dll foutmelding.
Opgezocht in de gathering faq: opstarten met win xp cd, recovery doen, dan bootcfg /rebuild. gedaan, en hij zegt dat er maar 1 windows is...
NIET LEUK. Nou ja, gewoon w98 cd erin gedaan en booten vanaf cd. Doet ie niet, gaat gewoon harde schijf laden(menu dus van boot.ini). En nog iets leuks: mijn geluidskaart doet et niet. hij heeft problemen met pcislot 5(waar de kaart inzit) en als ik de soundblasterdrivers(ik heb een soundblaster audigy 2 zs) installeer, dan geeft ie aan dat er geen soundblaster is...
HELP!
ik heb 3 partities, c:, d: en e:.
op d: heb ik als eerste windows 98 geïnstalleerd.
Daarna heb ik op de c: windows xp geïnstalleerd.
In boot.ini kwam alles goed te staan, maar windows 98 is zo lek als een mandje.
ik geloof dat ik hem 2 of 3 keer normaal heb opgestart(nou ja normaal: alle ndis*nogwat*.vxd drivers niet geladen vanwege foutmelding daarvan)en bijna niks deed het. Nu kan ik windows 98 helemaal niet meer opstarten vanwege een hal.dll error. Opgezocht wat dat inhield, de oplossingen uitgeprobeerd, niks hielp. in mijn boot.ini kan ik windows xp en windows 98 opstarten, maar windows 98 blijft komen met dezelfde hal.dll foutmelding.
Opgezocht in de gathering faq: opstarten met win xp cd, recovery doen, dan bootcfg /rebuild. gedaan, en hij zegt dat er maar 1 windows is...
HELP!
vrede in rust