Kan C:\RECYCLERS niet vinden? [W2K]

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Volgens BullGuard zit er dus een trojan in de map C:\RECYCLERS, maar die map kan ik dus niet vinden op mijn computer.

Ik heb Show Hidden Files aan staan trouwens.

Hetzelfde gebeurt met de Map ContentIE.5 trouwens, maar die komt tenminste WEL naar boven als ik Search gebruik.

Ook maakt mijn computer een tijdelijk USER map aan?

Dus bij: C:\Documents and Settings\Pietje Puk
maakt hij ook de map:
C:\Documents and Settings\Pietje~Puk
met daarin mapjes als Temp en die bevatten dus helemaal niks.

Ik kan me niet herinneren dat Windows dat eerder heeft gedaan.

Ben blij dat ik een nieuwe harde schijf heb besteld, want deze harde schijf is al 3x eerder ge-reformat, maar de problemen blijven terugkomen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Alss jij je hdd format is een virus er echt wel vanaf (tenzij het een mbr virus is, maar ook de mbr wordt overschreven als je normaliter een reinstall doet).

Ik zou eerder je installatiemedia gaan verdenken of backups die mogelijk virii bevatten.

In jouw geval zou ik gewoon dmv debug mijn hdd netjes leegmaken, geen backups terugzetten mocht je dat willen om te voorkomen dat een virus terugkomen en zorgen dat je schone installatie media gebruikt.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb Show Hidden Files aan staan trouwens.
Dan vergeet je Hide protected files ;)

En als het na format terugkomt, zijn er drie redenen naast bovenstaande:
- een van je OS of applicatie CD's is besmet
- iets in je backup is besmet
- je patcht (en beveiligt) je OS en apps niet volledig voor je het internet op gaat

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 11-06-2004 12:18 . Reden: (en beveiligt) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik heb steeds last van Trojans in me Temp Files.

Het stomme is alleen, ik heb dus diverse anti virus/trojan programma's en geen van allen kan ze verwijderen en als ik die bestandjes gewoon via Deze Computer selecteer kan ik ze zo deleten.

??

Het gaat in dit geval om .jar bestandjes en er schijnen vooral duitsers last te hebben van datzelfde bestandje want het voornamelijk op duitse sites besproken, maar ich spreche keine Deutsch ja? :X
F_J_K schreef op 11 juni 2004 @ 12:18:
[...]

Dan vergeet je Hide protected files ;)
klopt, gevonden nu :)
En als het na format terugkomt, zijn er drie redenen naast bovenstaande:
- een van je OS of applicatie CD's is besmet
- iets in je backup is besmet
- je patcht (en beveiligt) je OS en apps niet volledig voor je het internet op gaat
het laatste zal het zeker niet zijn, want ik draai op dit moment 5 programma's die door de Windows helpdesk zijn aanbevolen (ja ik ben al weken aan het mailen met de Windows helpdesk vanwege diverse Windows problemen (die overigens nog steeds niet opgelost zijn :X ))

Ik draai de allernieuwste BeveiligingsUpdates van Windows etc etc

De problemen begonnen allemaal nadat ik ServicePack 4 had gedownload, maar uiteraard blijft de Windows Helpdesk stug volhouden dat het daar niet aan kan liggen

[ Voor 54% gewijzigd door Naboo op 11-06-2004 12:26 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De problemen begonnen allemaal nadat ik ServicePack 4 had gedownload, maar uiteraard blijft de Windows Helpdesk stug volhouden dat het daar niet aan kan liggen
Natuurlijk ligt het daar niet aan. Denk je nou echt dat er een virus/trojan in SP4 zit? Ga toch gauw... miljoenen mensen wereldwijd hebben SP4 en nergens last van, dat zegt wel genoeg...

Begin eerst maar eens met een HijackThis log te maken en te posten, volgens de richtlijnen...

Virussen? Scan ze hier!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
wildhagen schreef op 11 juni 2004 @ 12:37:
[...]

Natuurlijk ligt het daar niet aan. Denk je nou echt dat er een virus/trojan in SP4 zit? Ga toch gauw... miljoenen mensen wereldwijd hebben SP4 en nergens last van, dat zegt wel genoeg...

Begin eerst maar eens met een HijackThis log te maken en te posten, volgens de richtlijnen...
De Trojans komen niet door servicepack 4, maar de zooi andere ellende die ik heb WEL!

kzal morgen ff een HiJackThis post maken moet nu weg

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
EN, het is toch /Recycled en niet /recyclers?

specs

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

gladiool schreef op 11 juni 2004 @ 13:08:
EN, het is toch /Recycled en niet /recyclers?
Precies, maar dat komt allemaal door SP4 ;)

Die gaat spontaan problemen maken, maar alleen in dit geval, en niet bij alle miljoenen mensen ter wereld, maar alleen bij DE.50...

Denk toch eerder dat het aan je (mogelijk brakke?) installatie ligt of virussen oid, dan aan SP4. Kans acht ik iig ongeveer 99,999999999999999 procent (en dan schat ik het nog laag in).

Virussen? Scan ze hier!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over welk trojan hebben we het trouwens? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fire69
  • Laatst online: 10:34
offtopic:
F_J_K, stop met me zo te stalken! :P

Als je in je explorer het pad gewoon intyped (c:\recyclers), kan je ook in hidden folders geraken.
Kijk eens of je er zo wel ingeraakt.

offtopic:
Aaah, je maakt me helemaal gek!!!! Ik schrik me iedere keer rot! :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 11-06-2004 13:24 ]

Pagina: 1