Toon posts:

Time server client software

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een opdracht voor school gekregen om een protocol voor software te ontwikkelen in ASN.1

Het gaat er hierbij om dat ik een protocol in ASN.1 schrijf. Dit protocol gaat dan gebruikt worden voor client software van een time server in een netwerk.

Weet iemand misschien wat handige site's, of heeft iemand wat tips?

Zelf al wel wat gegoogled maar dan krijg ik alleen maar commercie sites die hun spul willen verkopen :O

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Als je code zoekt om een time server of client te implementeren, download dan eens de source van xntp. ASN.1 (Abstract Syntax Notation 1) wordt gebruikt bij het verwerken van SSL-certificaten. Als je kijkt naar 'Legion of the bouncy castle' (op www.bouncycastle.org geloof ik) dan vind je Java- en C#-code die ASN.1, BER en ik geloof ook DER kan decoderen. Ook OpenSSL kan het, en er is ongetwijfeld ook open source voor SNMP (een protocol voor netwerkapparatuurbeheer) waar ook uitgebreid van ASN.1 gebruik wordt gemaakt.

Ik zie niet wat het met professional networking & servers te maken heeft overigens, misschien meer iets voor P&W?

Edit: In Perl: http://cpan.uwinnipeg.ca/...rt-ASN1/Convert/ASN1.html

[ Voor 10% gewijzigd door rollebol op 11-06-2004 11:57 ]

Verwijderd

Mja, ik zie echt weinig eigen initiatief en uitleg. Je bent te vaag om te geholpen te worden en eerlijk gezegd vind ik dat je eerst mag laten zien dat je duidelijk hebt wat je wil doen en dat je weet waar je het over hebt.

Dit topic is gesloten.