[ASP.Net / C#] iFrame maken om sessie tijd te verlagen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

Topicstarter
Ik wil van mijn webapplicatie de sessie tijd verlagen en vervolgens een soort hidden frame maken welke iedere 2 minuten refreshed..

Nu heb ik zoiets nog nooit eerder gedaan, dus zou iemand mij de goede kant in kunnen schoppen???

reden dat ik dit wil is 2-ledig:
1) de sessie teller staat niet 20 minuten open per sessie als mensen al lang weg zijn
2) als men de browser langer dan 20 minuten open heeft staan zonder iets te doen en je klinkt een link (frames) bouwt hij de framset weer opnieuw op in het target frame vanwege een sessie variabele check.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Eigenlijk wil je je sessietijd juist verlengen als ik het zo leest. Als je dus de hele dag de browser open laat staan moet de sessie gewoon blijven steen?

Als je dit gaat toepassen voor een systeem waarbij je in moet loggen om bij gegevens te komen zou ik dit toch echt niet toepassen. Dan zou ik eerder kiezen voor een eigen sessiesysteem en als de sessie verlopen is zou ik de gebruiker gewoon opnieuw inlaten loggen.

Sessies en frames zou ik sowieso afraden! daarnaast kan je je sessiecheck wat slimmer maken eventueel met behulp van javascript waardoor je framepagina niet in een frame wordt geladen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gewoon regelmatig (eens per 2 minuten) een pagina een refresh laten uitvoeren. Deze pagina is een dummy pagina en die plaats je in een frame met een kleine lengte / breedte. Ik snap trouwens niet wat een Meta Refresh in de hoofdpagina niet goed is.

In ieder geval: allemaal clientside oplossingen

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Dit topic is gesloten.