Toon posts:

w2k: Inaccessible_boot_device na instal dvd brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Toen ik gister een Sony dvd rw brander op mijn windows 2000 professional had geinstalleerd en alles eigenlijk goed werkte (ook na 1 reboot)
kreeg ik toch ineens een blue screen.
Ik kan alleen nog maar in de bios komen en verder kan ik eigenlijk niks nu.
De laatste goede configuratie werkt helaas niet en ook veilige modes werkt niet meer.
Na een tijd aan het zoeken geweest te zijn hoop ik dat iemand van jullie me hiermee kan helpen. Vooral omdat het toch wel een vrij belangrijke machine is :(

de melding die ik krijg:

Stop: 0x0000007B (0xFCD57BD0, 0xC0000032, 0x00000000, 0x00000000)
Inaccessible_boot_device

Verwijderd

Haal de dvd brander er weer uit en kijk of het dan wel weer werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedaan en hij start nog steeds niet door :(

Verwijderd

heb je ivm het plaatsen van de nieuwe spelers kabels omgegooid? Jumpers aangepast?

Verwijderd

Topicstarter
neej had alles het zelfde laten zitten.

er zitten 2 harde schijven in... op 2 aparte kabels.
alle 2 de schijven zijn dus master en de dvd writer was slave want die hing bij de 2de schijf eraan

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Stonden de 2 harde schijven ook echt als master gejumperd, of waren ze cable-select gezet (soms gaat dat niet goed, en krijg je dit soort problemen) Echt master en slave jumperen is dus een optie.
Verder: herkent je BIOS de nieuwe speler correct, en staan de instellingen van de HD's nog correct?
Kijk dan ook even de boot-volgorde na, misschien wordt nu de verkeerde HD gebruikt om vanaf te booten.

Verwijderd

Topicstarter
alles staat goed met de jumpers.. er hing eerst een gewone cdromdrive in en dit werkte goed.

het gekke is dat de dvd gewerkt heeft toen ik daar wegging.. ook na overnieuw opstarten werkte alles goed.
en na ong anderhalf uur kapte hij ermee.

kan het niet zijn dat toevallig de hardeschijf stuk is?

heb namelijk pasgeleden in een zelfde soort pc ook helemaal kwa configuratie /software enz.. geinstalleerd en hier heb ik geen problemen.
deze pc is echt helemaal gelijk aan de pc met de problemen

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 14:29

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Zitten al je kabels nog wel goed vast? (en dan niet alleen op de schijven maar ook op je moederbord)
Je zal niet de eerste zijn bij wie de kabels toch niet meer helemaal goed vastzitten waardoor een schijf opeens niet meer herkend wordt. Heb het zelf ook wel gehad dat toch eerst alles nog even goed werkt en dan opeens niet meer. Was even kabels aandrukken en alles deed het weer

[ Voor 9% gewijzigd door L_Jinx op 11-06-2004 13:39 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 20:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

probeer ens te booten met alles eruit wat je niet nodig heb,dus extra hdd etc er allemaal uit,liefst ook gekluidskaart etc,en als ie dan wel boot,dan alles 1 voor 1 terugzetten.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
De laatste optie heb ik inderdaad gedaan... alles eruit.. geluidskaart is onboard dus dat ging niet :)

Maar ondertussen hebben we het opgelost.
De 1ste schijf (C schijf) hebben we eruit gehaald en op een andere pc aangesloten.
we konden alles nog benaderen daarop.
Toen hebben we deze schijf op fouten laten controleren en laten repareren ..
schijf weer terug geplaatst... alles weer zoals het hoort ingebouwd en het werkt weer..

ik laat hem nog even uurtje draaien aangezien hij gister ook pas na een uur klapte maar hopelijk is het nu opgelost.

in iedergeval bedankt voor de reacties

Verwijderd

die schijf zou ik nietmeer vertrouwen, die is zo weer stuk ;)

zal wel nix met je dvd brander te maken hebben, lijkt me gewoon toeval
Pagina: 1