[Spyware]Zwart scherm bij verwijderen spyware met spybot

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 11:32
Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik problemen met mijn internet verbinding. Er komt geen verbinding tot stand met het internet via IE. Andere computers achter mijn router doen het wel naar behoren.

Tijdens het laden van een pagina zie ik onderaan in de statusbalk een adres wat verdacht veel lijkt op spyware. Na het draaien van adawre is dit nog niet weg.

Na het draaien van spybot1.3 komen er 90 problemen, Tijdens het "repareren" van deze problemen knalt mijn pc eruit. Alleen een harde reboot is dan nog mogelijk.

Is dit een extreme variant van spyware die niet verwijderd wilt worden of ligt het probleem ergens anders?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] volg het hijackthis deel eens uit deze handleiding. Post als je zelf hebt gerommeld je log hier.

Is het probleem alleen IE of kun je helemaal geen verbinding meer krijgen met inet?

• vacuumcleaner
cutter schreef op 11 juni 2004 @ 09:54:
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] volg het hijackthis deel eens uit deze handleiding. Post als je zelf hebt gerommeld je log hier.

Is het probleem alleen IE of kun je helemaal geen verbinding meer krijgen met inet?
- Hijackthis code komt eraan.
- Zelf nog niet gerommeld behalve adaware en spybot gedraait
- Ik krijg met die pc helemaal geen verbinding meer met internet (andere pc's wel) dus geen updates van programma's o.i.d.
- PC wel verbinding met router (lampjes staan aan)
- NIC opnieuw geinstalleerd
- Internet opnieuwe geconfigureerd

Dus ik denk spyware

edit/
Na het opstarten in veiligmodus, het draaien van spybot, tijdens het repareren loopt de computer gewoon vast :(.

Hijackthis wordt nu gedraaid.

[ Voor 11% gewijzigd door vacuumcleaner op 11-06-2004 10:14 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

doe es een dos box starten (Run.. cmd <enter>) typ daar in ipconfig /all en kijk of je daar iets zinnigs krijgt. Kun je wel je mail ophalen?

• vacuumcleaner
cutter schreef op 11 juni 2004 @ 10:15:
doe es een dos box starten (Run.. cmd <enter>) typ daar in ipconfig /all en kijk of je daar iets zinnigs krijgt. Kun je wel je mail ophalen?
(NB, dit is trouwens niet mijn pc zoals de SP suggereerd)

Bij IPconfig staat nix vreemds.

Hijackthis gedraaid en er kwam veel spyware in voor.

Dus de log gekopieerd naar floppy, floppy in andere pc gedaan om te posten, krijg ik een trojan alert. Is hijackthis.log besmet :(.

Denk dat de pc te besmet is met alles om het te repareren. PC laten inslapen en opnieuw windows installeren?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

hijackthis.log is volgens mij een gewoon tekst bestand... het zou kunnen zijn dat die flop is geinfecteerd, maar die log :? Er komen misschien wel bestandsnamen in voor waarop de scanner zou kunnen gaan flippen.

• vacuumcleaner
cutter schreef op 11 juni 2004 @ 10:52:
hijackthis.log is volgens mij een gewoon tekst bestand... het zou kunnen zijn dat die flop is geinfecteerd, maar die log :? Er komen misschien wel bestandsnamen in voor waarop de scanner zou kunnen gaan flippen.
Wellicht, maar ik heb de log op cd gebrand en op floppy gezet en op alle twee de media werdt dezelfde trojan gevonden.

Ben er ook achter dat de pc dichtplapt bij het repareren van
- wwwcoolsearch.htmledit
- wwwcoolsearch.svcpack
- wwwcoolsearch.winsearch
- wwwcoolsearch

Het vreemde bij ipconfig trouwens is dat ik hem niet kan "releasen" of "renewen"
Na het intikken van ipconfig /renew krijg ik een overzicht van de mogelijkheden die ik achter de / kan neerzetten

[ Voor 9% gewijzigd door vacuumcleaner op 11-06-2004 11:14 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

als je last hebt van cool-search probeer dan eerst eens CWShredder te draaien.

probeer ook eens om ad-aware te draaien voordat je pc helemaal is opgestart, kies dan in de settings om ad-aware tijdens het opstarten te draaien. Of anders al je processen eerst afsluiten

edit:
en verteld ie ook welke trojan het is? en is het ook niet mogelijk om je pc online te scannen op virussen?

[ Voor 56% gewijzigd door Pendaco op 11-06-2004 11:33 ]

• vacuumcleaner
Pendaco schreef op 11 juni 2004 @ 11:29:
als je last hebt van cool-search probeer dan eerst eens CWShredder te draaien.

probeer ook eens om ad-aware te draaien voordat je pc helemaal is opgestart, kies dan in de settings om ad-aware tijdens het opstarten te draaien. Of anders al je processen eerst afsluiten
CWschredder had ik nog niet gedraaid, adaware wel. Na de virusscan (die al 7 virussen heeft gevonden 8)7) draai ik cwshredder en post ik de hijackthis log (virusvrij :))

Pagina: 1