Toon posts:

wd raptor schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zo heel veel verstand van computers,
daarom vraag ik het ff hier,

ik zou graag willen weten of ik een WD360 raptor schijf op mijn
P4T533 - C kan aansluiten zonder problemen?

Mvg
Bart

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Errhmm, geloof niet dat je mobo serial ATA onboard heeft, maar mbv een S-ATA controller gaat t altijd.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Een WD Raptor schijf heeft S-ATA nodig, dus kan je het op dit board vergeten. Je moet dus een mobo aanschaffen die S-ATA ondersteuning heeft, anders gaat het je niet lukken.

[edit]
Heb even voor je gekeken... de P4V8X-X heeft bijvoorbeeld S-ATA onboard.

[ Voor 20% gewijzigd door Godjira op 11-06-2004 09:18 ]

Profile

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 20:37

aapelite

Do the kirby!

Of je moet zoals Pantagruel alzegt een PCI serial ata controller aanschaffen, hier gaat het wel gewoon mee.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:43
Benut je dan wel de volledige snelheid van die schijf? Het is wel een raptor, dus ik denk dat dat wel verschil gaat maken in snelheid.

[ Voor 43% gewijzigd door Steephh op 11-06-2004 09:52 ]

_@/'

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ja hoor, ook met een SATA PCI insteekkaartje wordt je schijf volledig benut.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een PCI Sata-controllertje is 3 tientjes, terwijl een nieuw mobo en dan ook nieuw geheugen aangezien TS RDRAM heeft wel wat meer is.

De 1e optie is mooi als je puur wat SATA aansluitingen wil hebben, maar verder geen upgradeplannen/budget hebt.

Een SATA controller op een PCI kaart is niet per definitie veel trager. De bandbreedte van PCI is nog altijd hoger dan de leessnelheid van de Raptor (zolang TS geen plannen heeft voor een RAID opstelling).

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
okeej, ik zit er niet aan te denken om een ander moederbord te nemen,
dus als ik dan zo'n pci S-ATA controller neem, kan ik de schijf dan ook gewoon als C: gebruiken?

Mvg
Bart

• Steephh
Natuurlijk kan dat.

_@/'

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 09:56:
dus als ik dan zo'n pci S-ATA controller neem, kan ik de schijf dan ook gewoon als C: gebruiken?

Mvg
Bart
Ja dat kan, even zorgen dat je eerste bootdevice de S-ATA controller is. Bij iet wat oudere biossen is dat ook wel de SCSI controller genaamd.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Volgens mij biedt een PCI 33MHz bus een doorvoersnelheid van maximaal 133MB/s, max doorvoersnelheid van de s-ata bus is 150MB/s dus je zal niet volledig gebruik kunnen maken van de snelheid van de raptor.
Voor de wat slomere varianten dacht ik trouwens dat dat niet zoveel uitmaakt, maar voor de Raptor weet ik dat zo net nog niet

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval heel erg bedankt voor de reacties!!

misschien kan iemand mij nog aanraden welke Controller ik dan het beste kan kopen, om de beste prestaties te krijgen?

Mvg
Bart

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 09:56:

Mvg
Bart
Meeste systemen willen je scsi schijf meestal niet als primaire c: schijf toekennen tijdens windows installatie. Maar daar is een slim truukje voor.

Gewoon alle andere hardeschijven uitschakelen en alleen booten met je scsi schijf. (Wel ff in je bios je Scsci schijf als 1st of 2de laten opstarten, en niet vergeten tijdens windows XP of 2k installatie op F6 te drukken om de drivers voor je hardeschijf te installeren.)

Signature?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
beetje goed merk, dus bv adaptec, promise, 3ware, LSI, and so on.... En je moet er dus eentje hebben waarvan geboot kan worden (maar dat kunnen de meesten toch wel)

[ Voor 42% gewijzigd door -krekel- op 11-06-2004 10:11 ]

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Is het booten (bios) van zo'n sata schijf wel een beetje snel of juist sneller dan een ide schijf?

En wat als je ze beide erin hebt, duurt het booten dan nog langer? Is de opstart van windows dan ook sneller met een raptor?

• Steephh
Ik heb ff in de Pricewatch gekeken, misschien is deze wat, duur hoeft het niet te zijn toch? Verbeter me als het geen goede is.

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Misschien is deze wat?

Conceptronic CSATAi2 (2x SATA150, PCI) € 25,-

_@/'

• Steephh
Osdorp-Dude schreef op 11 juni 2004 @ 10:10:
[...]

Meeste systemen willen je scsi schijf meestal niet als primaire c: schijf toekennen tijdens windows installatie. Maar daar is een slim truukje voor.

Gewoon alle andere hardeschijven uitschakelen en alleen booten met je scsi schijf. (Wel ff in je bios je Scsci schijf als 1st of 2de laten opstarten, en niet vergeten tijdens windows XP of 2k installatie op F6 te drukken om de drivers voor je hardeschijf te installeren.)
TS wil een S-ATA schijf, geen SCSI :?

_@/'

• Steephh
---rrr--- schreef op 11 juni 2004 @ 10:10:
Is het booten (bios) van zo'n sata schijf wel een beetje snel of juist sneller dan een ide schijf?

En wat als je ze beide erin hebt, duurt het booten dan nog langer? Is de opstart van windows dan ook sneller met een raptor?
Het opstarten maakt volgens mij niet zoveel uit, maar als je bv. gaat videobewerken of met gamen, kan je het verschil wel merken.

_@/'

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Sorry, maar dit is behoorlijk basic. Lees anders even wat over de disk, de aansluiting, je mobo etc.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.