Internet moet draadloos verdeelt worden over 3 desktops en 1 laptop. Daarvoor een Linksys router/accesspoint aangeschaft. Via UTP aan een van de computers de boel geconfigureerd. Toen de internetkabel erin. Het router gedeelte werkt, want de desktop kreeg keurig verbinding met internet via de router. Ook draadloos had ik verbinding met de router, maar daarover wordt internet NIET verdeelt.
Het werkt dus alleen via de UTP.
Ik heb de DHCP server Enable staan, toch werd het IP adress van het draadloosnetwerkkaartje van de desktop niet goed ingesteld.
Dit heb ik vervolgens met de hand gedaan
De router: 192.168.1.1
Desktop: 192.168.1.2
Subnetmasker voor beide: 255.255.255.0
Standaard Gateway voor beide: 192.168.1.1
Ik kreeg wederom verbinding met het accesspoint, maar nog steeds kan ik niet draadloos internetten.
Wie kan me helpen ? Ik ben best wel een leek op dit gebied, dus als ik nog meer info moet geven, roep het gewoon.
Het werkt dus alleen via de UTP.
Ik heb de DHCP server Enable staan, toch werd het IP adress van het draadloosnetwerkkaartje van de desktop niet goed ingesteld.
Dit heb ik vervolgens met de hand gedaan
De router: 192.168.1.1
Desktop: 192.168.1.2
Subnetmasker voor beide: 255.255.255.0
Standaard Gateway voor beide: 192.168.1.1
Ik kreeg wederom verbinding met het accesspoint, maar nog steeds kan ik niet draadloos internetten.
Wie kan me helpen ? Ik ben best wel een leek op dit gebied, dus als ik nog meer info moet geven, roep het gewoon.
Geen inspiratie