Toon posts:

K8t neo2 fis2r cpu fan stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moge,

ben sinds gister de trotse bezitter van een msi k8t neo fis2r, incl een amd 64 3.2 cpu. Alles aangesloten, draait als een trein. Nou wil het feit dat er in mijn sonata ook een monitor draad zit waarmee je de snelheid van je psu fan kan monitoren. Deze heb ik vrolijk aangesloten op de PWR fan aansluiting en sinds dien is mijn CPU fan aansluiting kapot. Als ik de CPU fan aansluit op een andere aansluiting b.v. case fan of northbridge dan werkt het wel. Het lijkt er dus op dat die aansluiting naar de haaien is, iemand een id? bios reset mocht niet baten.

specs
MSI 6702v2
AMD 64 3.2
Antec Sonata

Verwijderd

denk dat hij idd gewoon stuk is, maar zal me er geen zorgen over maken je hebt er nog twee :D

Verwijderd

Cool 'n quiet, die de temp laag genoeg vind (als hij die toeren van je PSU meetelt), om wat meer quiet te maken?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:21:
denk dat hij idd gewoon stuk is, maar zal me er geen zorgen over maken je hebt er nog twee :D
Als het een net nieuw moederbord is, wat de TS ook aangeeft, dan kan je hem gewoon onder garantie terugsturen, of omruilen, krijg je gelijk een nieuwe terug.

Er staat (volgens mij) ook nergens dat je zoiets niet mag aansluiten op je PWR van de CPU-fan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:28:
Cool 'n quiet, die de temp laag genoeg vind (als hij die toeren van je PSU meetelt), om wat meer quiet te maken?
Ik vind het best, maar me cpu 65 graden laten worden is not done vind ik :)
snap dr niks van die psu sensor is maar 2 draads, een min en een sensor draad, hoe kan dat nou verkeerd gaan |:(

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:36:
Ik vind het best, maar me cpu 65 graden laten worden is not done vind ik :)
snap dr niks van die psu sensor is maar 2 draads, een min en een sensor draad, hoe kan dat nou verkeerd gaan |:(
Misschien verkeer om aangesloten? ;)
En die 65 graden... Die Cool 'n Quiet laat je PC stiller en koeler worden, doordat hij onder andere de FAN regelt op basis van temperatuur, en als je CPU lang idle is, dan wordt de spanning (voltage) op de CPU verlaagt ;)

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 11 juni 2004 @ 08:38:
[...]
Misschien verkeer om aangesloten? ;)
En die 65 graden... Die Cool 'n Quiet laat je PC stiller en koeler worden, doordat hij onder andere de FAN regelt op basis van temperatuur, en als je CPU lang idle is, dan wordt de spanning (voltage) op de CPU verlaagt ;)
Dat snap ik ben bekend met de werking dr van maar de fan draait gewoon helemaal niet en me cpu is al 65 graden na op starten in de bios dus.. verkeerd om aansluiten kan niet met een FAN stekkertje, nouja wat niet kan allemaal Maar cool en quiet werkte wel vet

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:40:
Dat snap ik ben bekend met de werking dr van maar de fan draait gewoon helemaal niet en me cpu is al 65 graden na op starten in de bios dus.. verkeerd om aansluiten kan niet met een FAN stekkertje, nouja wat niet kan allemaal Maar cool en quiet werkte wel vet
Misschien zet de Cool 'n Quiet je fan uit, door bijvoorbeeld een bug in de BIOS. Heb je de nieuwste BIOS er al in geflashed?

Verwijderd

Ik heb een NEO FISR en een AMD 64 3200+ en ook een raar probleem gehad met precies hetzelfde stekkertje (ook een Antec Sonata).

Het blijft een raar geval dat moederboard.

zie: AMD 64 3200 oververhit of denkt het mobo dat alleen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:40:
[...]

Even een vraagje: lees je de temp uit in CoreCenter of bijv MBM5?

Corecenter/Corecell op mobo en newcastle cpu's hebben namelijk wat kleine disagreements met juiste temp weergeven :) Corecenter kan er makkelijk 10-20 graden C naast zitten las ik op de MSI forums.

Verwijderd

Topicstarter
laatste bios, en gebruik corecenter, alleen verschil is dat mijn CPU fan helemaal niet meer op spint

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 09:33:
laatste bios, en gebruik corecenter, alleen verschil is dat mijn CPU fan helemaal niet meer op spint
Ik refereerde even aan de temperatuur die je aangaf, maar je hebt gelijk als je fan uberhaupt niet draait... niet helemaal goed gelezen :)

Verwijderd

Topicstarter
iemand misschien nog id`en? bordje gaat RMA natuurlijk maar zou die aansluiting wel graag willen gebruiken. En om nou met een nieuw bord weer hetzelfde te krijgen 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 10:49:
iemand misschien nog id`en? bordje gaat RMA natuurlijk maar zou die aansluiting wel graag willen gebruiken. En om nou met een nieuw bord weer hetzelfde te krijgen 8)7
Uhm, waarom zou dat met een nieuw bordje ook zo zijn :? Dit is een duidelijk defect, anders zouden ze hem nooit terugnemen.

En RMA lijkt me niet de juiste weg- dat is via de fabrikant, terwijl dit iets is wat je van een leverancier gekocht hebt, dus die dient de verdere afhandeling te verzorgen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoelde meer dat ik niet hetzelfde wil krijgen als ik met een nieuw bord hetzelfde stekkertje weer aansluit, ben zelf de retailer in dit geval dus RMA wordt het zeker.

Verwijderd

Correct me if im wrong, maar.. waarom heb je die psu fan monitor draad op de PWR fan gezet? Draait een psu fan niet op meer volt dan een fan op de PWR aansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een PSU fan monitor draad maar 2 draden heeft, een - en de sensor draad. Je voedt dus niet de fan maar leest alleen het aantal RPM af
Pagina: 1