Toon posts:

XP Install hangt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Systeem:

ASUS Socket A K7M
AMD Athlon 850mhz
SDRAM 256 mb PC133

Na een "nieuw" moederbord en processor te hebben gekregen heb ik 3 dagen aan installaties/situaties en een hoop speurwerk achter de rug. NU zou ik even niet meer weten hoe ik Windows XP op mijn hd zou kunnen krijgen.

Situatie als volgt:

Windows XP over WIN98 heen proberen te zetten. (op deze omslachtige manier vanwege, naar ik nu weet, ik geen goede bootable XP cd had). Overigens nooit problemen ondervonden op deze manier.

Bij 33 minuten (soms 35 minuten) op een geformateerde HD (WD 20GB) met 2 parttities (1x 6gb C:, 14 gb D:, beiden FAT32) liep de installatie telkens vast. Aangezien ik twee reepjes 128mb en 256 mb erin had zitten en hiervan de 256 mb eerder problemen heeft gegeven, heb ik deze vervangen door 1 reepje 256 MB uit mijn andere pc waarvan ik zeker wist dat die goed werkte. Hierna ging de installatie uiteindelijk door en draaide Windows XP goed. Helaas kwam ik erachter dat de bestandsindeling FAT32 stond en deze wil ik persee op NTFS hebben.

Opnieuw formatteren, inmiddels in het bezit van een goede bootable XP cd-rom en installatie opnieuw gedraaid. Bij de eerste keer tijdens het kopieren van de files kreeg ik een error (PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA). Opnieuw opgestart omdat het de 1e keer was dat de error verscheen. Error weg en installatie opnieuw doorlopen en copying files uitgevoerd. Daarna bleef de installatie weer hangen rond de 35 minuten. Nog vele malen met andere cd-roms geprobeerd maar geen resultaat.

- Windows 98 installeren gaat perfect zonder enige foutmelding en het werken hiermee gaat ook goed.
- Bij alle installatiepogingen minimale hardware gebruikt

- Wat kan het probleem zijn?
- BIOS-update nodig? (op dit moment AMIBIOS version 1.17 - 1999)?
- SCSI - RAID controllers installeren voordat windows XP setup begint?

Bij voorbaat dank

Groet,
Eel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd je harddisk te testen met een harddisk diagnostic utility ? :)

Verwijderd

Topicstarter
heb je suggesties?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 12:27
ik denk sowieso dat het beter is om niet xp erop te zetten, gezien je systeem. Ik spreek uit ervaring: op een 800 MHz processor is winxp niet soepel.

Afgezien daarvan moet het wel kunnen. Ik zou idd een hd check doen, met een diag utility die je van de wd website kan downloaden. Misschien is er ergens toch een hardwarefout (ja ik heb gezien dat je minimale hardware gebruikt) en ziet win98 dat niet/heeft deze er geen last van en winxp wel.

advies: install win2000

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Zet anders eens beide reepjes van 256 in die pc tijdens de installatie, misschien zijn ze wel gedeeltelijk stuk of zo.

Koppel ook eens alle hardware los die je tijdens de installatie niet nodig hebt.

Windows XP moet echt wel draaien hoor, ik heb hier een P2 333 mhz staan en draait vrij spoepel, wel met 512 mb intern geheugen pc100.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels windows 98 weer geinstalleerd, alles doet het alleen blijft hij erg lang hangen na "Checking NVRAM" bij WAIT...

Wanneer ik daar een tweede hd bij hang doet ie dit niet, iemand een idee hoe dit komt.

Zometeen proberen om windows XP eroverheen te gooien

HD check gedaan en alles lijkt ok. Het gekke is dat he wel gelukt is en gewerkt heeft. Weliswaar op een FAT32 maar toch....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 10:57 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 12:27
misschien is er iets geks met het moederbord of zo, als het niet aan de geheugenreepjes ligt maar wel foutmeldingen genereert. Die 2e hd is gek. Ik zou niet weten hoe dat komt.

Verwijderd

stefan001 schreef op 11 juni 2004 @ 09:50:
ik denk sowieso dat het beter is om niet xp erop te zetten, gezien je systeem. Ik spreek uit ervaring: op een 800 MHz processor is winxp niet soepel.
Ik heb windows XP op een 733 MHZ en het werkt perfect ;)
Maar ik heb er ook 512 mb ram inzitten mischien maakt dat uit :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu geprobeerd op een andere HD (die ik er eerst naast had gehangen) en hij blijft nu hangen bij het ""laden van het informatiebestand hivevsys.inf"

Dit deed hij bij eerdere installaties ook al eens. Heeft iemand enig idee waar dit bestand voor wordt gebruikt en waarom die eventueel hierop blijft hangen?

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 22:54:
Heb het nu geprobeerd op een andere HD (die ik er eerst naast had gehangen) en hij blijft nu hangen bij het ""laden van het informatiebestand hivevsys.inf"

Dit deed hij bij eerdere installaties ook al eens. Heeft iemand enig idee waar dit bestand voor wordt gebruikt en waarom die eventueel hierop blijft hangen?
Heb ook weleens problemen gehad tijdens het laden van bestanden, de enige remedie was het maken van een kopietje en daarmee gaan installeren en toen werkte het wel.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03 11:44
Je hebt een nieuw mobo in je kast gezet toch? Heb je ook alleen de afstandhouders gebruikt op de juiste plekken en er niet een paar laten zitten van je oude mobo?

Klinkt misschien stom hoor, maar ik heb dit ook weleens gehad. Was vergeten 2 metalen busjes van mijn vorige mobo weg te halen waardoor die 2 op mijn nieuwe bord drukte en dus in principe kortsluiting maakte. Ik kon Windows ook niet installen en bleef op de meest willekeurige plekken hangen.

8)7
Pagina: 1