Toon posts:

Inbellen op Win2k3 Server (ISDN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de vakantie zit er weer aan te komen en plots ben ik toch wel een beetje voor een probleem komen te staan. Ik heb een Win2k3 Server net hierin een ISDN kaart (staat tevens op 8Mb I-Net aansluiting).

Nou wil ik volgende maand als ik in het buitenland zit met een annaloge telefoonlijn in kunnen bellen op deze server om vervolgens te internetten en mijn netwerk te benaderen.

Weet iemand misschien te vertellen hoe ik deze server zal moeten gaan configgen zodat dit mogelijk gemaakt wordt?

Groeten,

Hames

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Als de ISDN kaart goed geinstalleerd is dan kan je via een wizzard van Routing en Remote Access een inbel verbinding aanmaken met als inbel punt de ISDN kaart.

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

Topicstarter
Pinky schreef op 11 juni 2004 @ 07:38:
Als de ISDN kaart goed geinstalleerd is dan kan je via een wizzard van Routing en Remote Access een inbel verbinding aanmaken met als inbel punt de ISDN kaart.
Hmmmm...... Moet wel die ICF op Disable geloof ik......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 07:49 ]

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

Je ISDN kaart zal een apparte interface worden je kunt dus ICF aan laten staan op je 8Mbit verbinding.

Op die ISDN kaart heb je geen ICF nodig omdat dit alleen een inbel punt voor jou is.

Mocht je natuurlijk internet hebben dan kan je nog VPN configureren op dir Routing en Remtoe Access server en dan kan je vpnen naar je server over internet, over je 8Mbit verbinding

[ Voor 58% gewijzigd door Acmosa op 11-06-2004 07:51 ]

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 14:39

vanwegen

-:|:-

En hoe wil je analoog gaan inbellen op ISDN ? Met modem emulatie software ?

En toen was m'n signature weg :(

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

vanwegen schreef op 11 juni 2004 @ 07:50:
Als het een beetje ISDN kaart is dan moet dat geen probleem zijn.
Veel EICON diva's hebben deze functie ook.

Verwijderd

Topicstarter
vanwegen schreef op 11 juni 2004 @ 07:50:
Bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Pinky schreef op 11 juni 2004 @ 07:49:
Je ISDN kaart zal een apparte interface worden je kunt dus ICF aan laten staan op je 8Mbit verbinding.

Op die ISDN kaart heb je geen ICF nodig omdat dit alleen een inbel punt voor jou is.

Mocht je natuurlijk internet hebben dan kan je nog VPN configureren op dir Routing en Remtoe Access server en dan kan je vpnen naar je server over internet, over je 8Mbit verbinding
Tja, zodra ik wil gaan configgen in Routing and Remote Access krijg ik de melding dat ik ICF uit moet zetten om RRAS te configgen...... Op me 8Mbit heb ik ICF geloof ik niet eens aanstaan. Heb een hardwarematige Firewall

Verwijderd

Waarom zou je? En waarom kan je met een analoog niet inbellen op isdn? De telco's zorgen wel voor die omzetting analoog<-->digitaal, net zoals gebeurt wanneer de ene persoon met telefoon op isdn probeert te bellen met iemand met een analoge telefoon.

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 07:54:
[...]

Tja, zodra ik wil gaan configgen in Routing and Remote Access krijg ik de melding dat ik ICF uit moet zetten om RRAS te configgen...... Op me 8Mbit heb ik ICF geloof ik niet eens aanstaan. Heb een hardwarematige Firewall
Dan is er toch helemaal geen probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Pinky schreef op 11 juni 2004 @ 07:56:
[...]

Dan is er toch helemaal geen probleem?
Neej, qua firewall niet...... Maar wel de hele tijd de melding dat is ICF uit moet gooien.... ;(

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

Gebruik je toevallig ICS (Internet connection sharing) omdat dit niet samen werkt met RRAS.
Je kan dan beter dit ook via RRAS configureren

Verwijderd

Topicstarter
Pinky schreef op 11 juni 2004 @ 08:06:
Gebruik je toevallig ICS (Internet connection sharing) omdat dit niet samen werkt met RRAS.
Je kan dan beter dit ook via RRAS configureren
Nee, dat niet.... Wel een vast Intern IP Adres voor die server...... Bij het netwerkicoon staat ICF in ieder geval niet aan....

Niemand die toevallig weet waarom ik ICF niet uit krijg???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 08:51 ]

Pagina: 1