Toon posts:

[mdk91;KDE31;NVIDIA] xserver crash?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik na het starten van kde of een ander WM de xserver afsluit met CTRL-ALT-backspace of CTRL-ALT-F1/F6 dan krijg ik een zwart scherm met witte letters. Opzich is dit de bedoeling, maar de letters zijn ter grootte van de helft van mijn scherm en ik zit op zich wel in de terminal en kan ook gewoon commando's typen, maar het scherm geeft de letters dus niet goed weer.
Ik typ dan altijd maar 'reboot' en dan start linux opnieuw en kom ik wel gewoon in een goed scherm.

Weet iemand waar ik dit probleem zich bevind? Is het de XFree die het niet doet, maar waarom doet hij het wel bij opstarten?
Ik heb mandrake 9.1;kernel 2.4 met xfree 4.3 dacht ik en draai meestal KDE3.1. Verder heb ik een GF4 440MX videokaart met de nieuwste NVIDIA drivers.

Ik heb heel google en verschillende forums afgezocht, maar ik ben nog niemand tegengekomen met hetzelfde probleem. 8)7

Kort vraagje 2:
Hoe sluit ik KDE af en kom ik dan direct in de text mode zonder gebruik van CTRL-ALT-backspace?
Kort vraagje 3:
Wat is de beste CTRL-ALT-F toets om te gebruiken ik dacht namelijk dat je zo onder verschillende inits gaat draaien?
edit:
Dat dacht ik dus helemaal verkeerd 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 00:05 ]

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 03:43:

Weet iemand waar ik dit probleem zich bevind?
Ik denk dat dit komt omdat de console gebruik maakt van het framebuffer device.
Als je in je bootloader configuratie ergens 'vga=<nummer>' hebt staan dan gebruikt hij de framebuffer, meestal om de console op hogere resolutie te draaien of om een image te weergeven tijdens booten.
Als je dat weghaalt, of vga=normal doet, dan zou het opgelost kunnen zijn.
Kort vraagje 2:
Hoe sluit ik KDE af en kom ik dan direct in de text mode zonder gebruik van CTRL-ALT-backspace?
ctrl-alt-f1 tot en met f6, eenmaal in console wissel je tussen consoles met alt-f1 - alt-f6, om weer terug te gaan naar X alt-f7.
Kort vraagje 3:
Wat is de beste CTRL-ALT-F toets om te gebruiken ik dacht namelijk dat je zo onder verschillende inits gaat draaien?
:?

Verwijderd

Topicstarter
En ik neem aan dat ik dit kan vinden in: XF86Config-4???

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat Rick aangeeft over vga vind je in je lilo.conf, je XF86Config-4 staat er volgens mij los van. Wat de alt-functietoets-combinatie doet is volgens mij basiskennis, in ieder geval iets dat we hier bekend verwachten :)
Kde sluit je af door ergens op "logout" of "exit kde" te klikken, lijkt mij gewoon een kwestie van even rondkijken.
Allemaaal dingen die je volgens mij gewoon met wat zoek-/leeswerk wel kunt vinden, en verwachten eigenlijk dat je dat ook zelf doet, zie NOS policy - updated 01/04/03 :)

Dit topic is gesloten.