[xp netwerk]

Pagina: 1
Acties:

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Hoi,

Het volgende probleem heb ik op 1 XP pc:

Het netwerk en internet wekte perfect op deze pc...behalve 1 klein dingetje:

Ik kon alleen andere pc's en hun shared mappen via drive mapping berijken en niet via netwerk omgeving om dat daar simpelweg nix instond...du ook geen +sje om uit te vouwen na een refresh.(meeste van jullie zullen deze uitleg wel bebrijpen)

Dus ik heb in "netwerkverbindingen" de wizard "nieuwe verbinding" en "wizad netwerk instellen" gedraaid. (ik heb al mn pc's via ene router/moden op adsl aangesloten)

Na deze wizards gedraaid te hebben (bijde kwamen op hetzelfe neer na wat keuzes) doet het internet op de betreffende pc het niet meer, maar het netwerk is nog steeds wel te berijken via drive mappings.

Iemand enig id waarom ik niet meer kan internetten op de pc waarop ik deze akties heb uitgevoerd? IK wordt echt moe van zulk soort duffe problemen in XP :(

Elke pagina die ik probeer te berijken via IE inclusief mijn router geeft
de volgende melding: "De zoekpagina kan niet worden geopend".

[aanvulling] alle OS'sen zijn XP, en ip en dns etc op alles pc's zijn statisch en gecheck voordat ik rare vragen stel ;)

[ Voor 39% gewijzigd door DJ Chicken op 11-06-2004 02:25 ]

aahh durka durka durka

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

IP change gebeurd waarschijnlijk bij het draaien van die wizzards. Die wizzards zijn overigens van die features die ik in XP NIET wil en zal gebruiken. Ik stel mijn netwerkverbindingen wel handmatig in. Kijk dus eens of je handmatig alles in kunt stellen op iedere pc in het netwerk (zelfde subnet, ip range, dns'sen, etc.). Verder weet ik niet wat je naast XP voor OS'sen draait, maar dat zou weleens handige info kunnen zijn ;).

Profile

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Godjira schreef op 11 juni 2004 @ 02:06:
IP change gebeurd waarschijnlijk bij het draaien van die wizzards. Die wizzards zijn overigens van die features die ik in XP NIET wil en zal gebruiken. Ik stel mijn netwerkverbindingen wel handmatig in. Kijk dus eens of je handmatig alles in kunt stellen op iedere pc in het netwerk (zelfde subnet, ip range, dns'sen, etc.). Verder weet ik niet wat je naast XP voor OS'sen draait, maar dat zou weleens handige info kunnen zijn ;).
ok info toegevoeg aan startpost

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Chicken op 11-06-2004 02:10 ]

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Verder nog wat handoge info van mijn probleem:

De radiolijst in winamp kan ik wel zien en refreshen, maar ik kan de online radio's niet afspelen. Ook hele vreemd dus.

deze pc heb ik kort trug geinstalleerd dus het is(was) een fresh XP :|

aahh durka durka durka

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe heb je ingesteld waar IE dan het "internet" op moet? Via de inbelverbinding, VPN of wat ander? (okay okay moet dus via je LAN ;))

Stel anders bij je "verbinding" even je gegevens static in. Dus je IP, gateway, subnet en DNS server. (iets van 10.0.0.150, 10.0.0.138, 255.255.225.0 en 10.0.0.138 bij bv een ST510) Dan is het nl altijd goed :)

Verwijderd

Godjira schreef op 11 juni 2004 @ 02:06:
De netwerkwizard van XP is imho zeer handig... Snel, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Hoe stel jij het dan in?
Pagina: 1