Toon posts:

[LAN] Internet werkt wel maar bestanden delen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een @home verbinding die in een router gaat waar 2 computers op zitten. De ene heeft windows XP home [PC1] en de andere heeft windows XP professional [PC2] als besturingssysteem.

Ik heb ze staan op automatisch ip verkrijgen, en dat krijgen ze beide ook, en internet werkt ook goed.
Maar ze zien elkaar niet bij netwerk omgeving, wel zie je op iedere computer de eigen pc in netwerk omgeving staan. Op PC2 kun je ook in de mappen kijken van de eigen PC, maar als ik bv. intik \\pc1\ dan krijg ik de melding dat hij "geen rechten heeft en er geen verbinding kan worden gemaakt". Op PC1 kan ik niet op de gedeelde mappen kijken van de eigen PC (wat ik al helemaal niet begrijp :(), want dan krijg ik dat bericht ook, en ik kan al helemaal niet op de gedeelde mappen van PC2 kijken.

Beide computers zitten detzelfde werkgroep.

Wie heeft er oplossingen ? Ik neem aan dat het iets met rechten te maken heeft ?
Ik ben niet zo goed met windows XP, omdat ik het in het begin allemaal al te veel zoeken vond, dus bleef liever bij mijn vertouwde win98 :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:49
Heb je al gezocht naar topics hierover? Dit is de laatste weken (te) veel gevraagd, dus je kunt vast al een heel eind komen met goed zoeken.

Belangrijke dingen om te onthouden: gelijke users, geen simpel delen van bestanden en rechten goed zetten.

Verwijderd

Topicstarter
hey, heb idd al wat rondgekeken en veel gelijkbare situaties gevonden, maar de oplossingen werkte helaas niet voor mij :(

je zegt "geen simpel delen van bestanden", maar met XP home kun je toch alleen maar simpel delen van bestanden ?

Verwijderd

Dennis schreef op 11 juni 2004 @ 02:39:
Heb je al gezocht naar topics hierover? Dit is de laatste weken (te) veel gevraagd, dus je kunt vast al een heel eind komen met goed zoeken.

Belangrijke dingen om te onthouden: gelijke users, geen simpel delen van bestanden en rechten goed zetten.
De laatste weken? (Understatement!!!)

TS: Vul je topicstart dan even aan met wat je allemaal al geprobeerd hebt uit de topics die je gevonden hebt. Dan hoeft men met die oplossingen al niet meer aan te komen.

Verwijderd

Dit al geprobeerd?

Ga onder eigenschappen van je netwerk-verbinding naar eigenschappen van TCP/IP instellingen.

Kies onder tabje Algemeen de knop geavanceerd (onderaan).

ga naar tabje WINS.

Verander bij netbios instellingen de instelling "standaard" naar "Netbios via TCP/ip inschakelen"

Doe dit bij beide PC's

Kweetnie waarom maar bij mij werkte dit meteen. ;)

Succes!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:40
Heb je de schijven allebei op NTFS of FAT32 staan of zijn ze beide verschillend.
als ze beide verschillend zijn zullen ze elkaar noiit zien.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
beide zijn NTFS

Ik heb de gast account aan gezet op de XP home pc, maar niet op de pro
maakt het uit dat de home nederlands talig is en pro engels ? Want daar is de gast account natuurlijk guest.. ?

simpel delen staat uit op pro

alle firewalls staan uit

Maar hoe kan het dat de XP home niet op zijn eigen shares kan kijken ? Is dat niet raar ?

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:57

Dogooder

dus...

GrumpyGamerDad schreef op 11 juni 2004 @ 12:47:
Heb je de schijven allebei op NTFS of FAT32 staan of zijn ze beide verschillend.
ik mag toch hopen dat verschil met NTFS of FAT32 netjes wordt opgelost door de netwerkkaart en het besturingssysteem. Een win2k met alleen NTFS kan volgens mij best met win98 praten en bestanden uitwisselen.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
GrumpyGamerDad schreef op 11 juni 2004 @ 12:47:
NTFS bak kan wel op een FAT32 bak kijken maar niet andersom
Dan moet je verplicht een NT authenticatie maken naar de NTFS bak.
Wat wel kan is simpel delen in XP gebruiken, dan kan de FAT32 ( win98 ) bak er wel op. ( anonymous dus )
Pagina: 1