Topictitel moest zijn: [PHP, arrays] data zoeken a la "GROUP BY"
Ik heb een array waarin weer andere arrays staan.
Zoals je ziet is de tweede entry van de geneste arrays steeds een "X" of een "Y".
Nou wil ik graag weten welke waarden in de tweede entry voorkomen, en voor elke waarde dat één keer zien, het liefst in een nieuwe array.
Die array zou er dan (in dit geval) zo uit komen te zien:
Nu kan ik de array $test wel zelf gaan nalopen om te achterhalen welke entries er zijn, maar is er geen simpeler manier (dmv een PHP-functie, of een combinatie daarvan waaraan ik nog niet heb gedacht) om dit te doen?
Ik heb een array waarin weer andere arrays staan.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $test = Array( Array("Pietje", "X"), Array("Puk", "X"), Array("Pluk", "Y"), Array("Petteflet","Y") ); |
Zoals je ziet is de tweede entry van de geneste arrays steeds een "X" of een "Y".
Nou wil ik graag weten welke waarden in de tweede entry voorkomen, en voor elke waarde dat één keer zien, het liefst in een nieuwe array.
Die array zou er dan (in dit geval) zo uit komen te zien:
PHP:
1
| $nieuweArray=Array("X","Y"); |
Nu kan ik de array $test wel zelf gaan nalopen om te achterhalen welke entries er zijn, maar is er geen simpeler manier (dmv een PHP-functie, of een combinatie daarvan waaraan ik nog niet heb gedacht) om dit te doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Arjan A op 11-06-2004 00:57 . Reden: topictitel verduidelijkt ]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur