Televisie gaat steeds zachter

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:07

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Zonder twijfel zal dit een heel dom topic zijn ;)
Maar ik zit er al tijden mee te kloten, en misschien weet een van jullie het.

De volume van mijn televisie springt al dik een jaar steeds in stappen achteruit (nee er leunt niks op de volumeknop van de afstandsbediening die ik ergens-onder-een-boek-heb-liggen ;)). Binnen een halve minuut is 't zo stil en omhoog knallen heeft geen zin, want dan is 't toch zo weer stil.
Heel soms geeft ie dus geen problemen, en over het jaar heb ik proberen de logica te vinden van wanneer ie dat dat. Niks mocht echter baten en een 'patroon' zie ik niet. Iemand die dit probleem kent en/of een oplossing weet?

Alvast onwijs bedankt!

Verwijderd

Tsja.. als het aan de afstandsbediening ligt, koop een andere (haal de batterijen eruit en zie of het gefixed is). Zo niet, monteur bellen? Daar zijn ze voor!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:52

Haan

dotnetter

Ik kan je niet helpen met je probleem, maar ik zou het ook eens hier posten, daar zitten een hoop mensen met verstand van elektronica.

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 11-06-2004 00:31 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 09:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

• Is dat altijd zo of soms niet?
• Het kan niet een of andere idioot met een AB-horloge zijn die dit soort geintjes flikt? :X Je zou niet de eerste zijn :X
• Heb je al een andere afstandsbediening geprobeerd?
• Probeer je hem via de bediening op je TV harder te zetten of via de AB?

Heb je nog garantie? Als dit het geval is, zou ik er verder niet meer druk om maken en het fijn door de winkel / fabrikant laten oplossen. Als je het namelijk zowel met de bediening op de TV als met de AB hebt, dan ligt het dus aan de TV zelf...

Dividend for Starters

• apNia

apNia

Topicstarter
Nee remote is al eeuwen leeg =)
TV is al zo'n 5 jaar oud, anders had ik 't wel geweten...

• apNia

apNia

Topicstarter
PromWarMachine schreef op 11 juni 2004 @ 00:30:
• Is dat altijd zo of soms niet?
• Het kan niet een of andere idioot met een AB-horloge zijn die dit soort geintjes flikt? :X Je zou niet de eerste zijn :X
• Heb je al een andere afstandsbediening geprobeerd?
• Probeer je hem via de bediening op je TV harder te zetten of via de AB?

Heb je nog garantie? Als dit het geval is, zou ik er verder niet meer druk om maken en het fijn door de winkel / fabrikant laten oplossen. Als je het namelijk zowel met de bediening op de TV als met de AB hebt, dan ligt het dus aan de TV zelf...
Hij doet 't in principe elke keer. Zo nu en dan heb ik er geen last van. Maar dat is heel exceptioneel...
AB Horloge niet. Kom altijd voor als ik 't probeer. Ik dacht net dat misschien een bepaald signaal van buitenaf het kon doen, maar ook blokkeren van de IR-ontvanger van de remote werkte niet.
Het probleem is verder afstandsbediening onafhankelijk, dus zal wel echt iets zijn aan de TV =\

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:59

Sjaak_Afhaak

Bleh!

stofje achter je Volume - knopje op je TV? kan me voorstellen dat daardoor de knop blijft "hangen" ofzo.. blaas/klop eens wat harder misschien :)

just my 2 cents...

Hier staat tekst

• apNia

apNia

Topicstarter
Ik heb een heel raar patroon ontdekt. Bij kanalen die in mijn zenderfrequenties als + (MTV, the box) staan springen niet terug, alleen dingen met een - frequentie (Ned1, Net5)

Iemand weet hoe dit technisch gezien in elkaar steekt? Ik heb daar nooit wat van gesnapt.

• Vieze
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2021
Bij het lezen van deze topic moest ik ineens aan mijn oude buren denken... Jarenlang zijn die gesart met het feit dat onze AB ook op hun TV bleek te werken... 8)

Wat moeten die mensen nu toch eigenlijk gelukkig zijn nu ze eindelijk ongestoord hun spelshows kunnen bekijken...

Oh! back on-topic!

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
apNia schreef op 11 juni 2004 @ 01:01:Bij kanalen die in mijn zenderfrequenties als + (MTV, the box) staan springen niet terug, alleen dingen met een - frequentie (Ned1, Net5).
Ik dacht even dat het aan één van de tuners zou liggen. Een TV heeft vaak 2 (of meer) tuners voor verschillende frequentiegebieden. Als er eentje kapot is heeft dat slechts invloed op een deel van de kanalen.

Maare, dat van die plussen en minnen lijkt niks te maken te hebben met de frequentieband. Dus mijn naam is haas.

Dit is geen signature...

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
BraveWorld schreef op 11 juni 2004 @ 01:23:
[...]

Ik dacht even dat het aan één van de tuners zou liggen. Een TV heeft vaak 2 (of meer) tuners voor verschillende frequentiegebieden. Als er eentje kapot is heeft dat slechts invloed op een deel van de kanalen.

Maare, dat van die plussen en minnen lijkt niks te maken te hebben met de frequentieband. Dus mijn naam is haas.
[off-topic]

kicks, ik wil ook haas heten :P

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Is het toevallig een Philips tv? Ik heb een zelfde soort geintje maar dan met het beeld. Bij de + kanalen loopt het beeld weg, maar het geluid blijft. Even opnieuw afstemmen en je kan weer een avond kijken, maar de volgende dag begint het weer opnieuw.
Het zou dus kunnen zijn dat de zender verloopt zonder dat je het ziet. Vaak hoor je ruis als je niet goed afgestemd bent, maar soms wordt het alleen zachter.

Probeer als je geen geluid hebt eens de zender opnieuw af te stemmen. kijk of dat verbeterd.

An 11 is a 10 that swallows

Pagina: 1